Evropské i americké výnosy klesají. Dolar oslabil nad 1,0670 za euro. Koruna ve ztrátě nad 25,25 za euro.

Cestování na vzestupu. Omio zdvojnásobilo obrat, nabralo 100 lidí a spustilo spolupráci s Uberem

Platforma Omio v roce 2022:

  • zaznamenala meziroční růst obratu přes 200 %, obrat zvýšila i v porovnání s předpandemickým rokem 2019
  • rozšířila tým o 100 lidí včetně 20 lidí v pražském vývojářském centru
  • nově integrovala přes 30 dalších dopravců, celkem jich má přes tisíc
  • zahájila úspěšnou pilotní spolupráci s Uberem ve Spojeném království a hledají další společné příležitosti

Platforma Omio pro vyhledávání, srovnávání a booking cest vlaky, autobusy, trajekty a letadly zaznamenala v minulém roce dvojnásobný růst. V porovnání s rokem 2021 obrat společnosti vyrostl o 230 %. Podle traveltechové společnosti je i její růst důkazem o tom, jak se cestovní sektor zotavuje z pandemie, která ho v roce 2020 prakticky zastavila. Oproti předpandemickému roku 2019 se Omio v roce 2022 z pohledu obratu téměř zdvojnásobilo. Loni také posílilo svůj tým o 100 pracovníků, v Praze se jeho vývojářský tým rozrostl o 20 členů. Omio do své platformy nově integrovalo dalších více než 30 pozemních i leteckých dopravců. V letošním roce chce Omio rozšířit svůj B2B byznys, první vlaštovkou byla loni uzavřená spolupráce s Uberem.

„Minulý rok se nesl ve znamení obnovy cestování a Omio z pandemie vyšlo silnější. Na jejím začátku jsme ze dne na den přišli o 98 % obratu, ale dnes jsme větší než kdy předtím s dobrými vyhlídkami do budoucnosti. Období bez cestování se nám podařilo využít na maximum k vylepšení našeho produktu, rozvoji naší partnerské sítě a přípravu celé společnosti na rychlý návrat na naši růstovou trajektorii. Loni se po dvou náročných letech celý sektor konečně odrazil ze dna a my jsme na to byli připraveni,“ hodnotí uplynulý rok Naren Shaam, zakladatel a CEO Omia.

Noví dopravci, noví partneři, noví lidé

Omio loni rozšířilo nabídku spojů o celkem 34 nových dopravců. Například díky integraci železničního dopravce Iryo platforma nyní pokrývá veškerou železniční dopravu ve Španělsku, jednoho ze svých celkem 37 trhů. Ve vzduchu přibyly například aerolinky Air Serbia nebo Aer Lingus. Uživatelé platformy mají k dispozici přes 10 milionů unikátních spojů od více než tisícovky dopravců. Omio také získalo několik ocenění, včetně Most Active Online Agency od dopravce Renfe a Future Mobility Award na konferenci Future Pioneers Summit 2022.

„Rok 2022 pro nás byl úspěšný i z pohledu růstu týmu. Svoje řady jsme loni rozšířili o 100 kolegů napříč celou firmou. V Praze máme vývojářské centrum, do kterého se nám podařilo nabrat 20 lidí. Převážně jde o technické pozice – od juniorů až po nového ředitele vývoje Tomáše Rendla. Pražská kancelář je klíčová pro rozvoj Omia zejména v segmentu B2B a například stojí za technickým řešením umožňujícím integraci naší platformy u nových partnerů,“ popisuje Tomáš Vocetka, Chief Technology Officer a lídr pražské kanceláře.

Vyhledávání i mimo platformu

Právě rozšíření aktivit do segmentu B2B, tedy dodávání služeb jiným firmám, je jedním z nejvýznamnějších milníků loňského roku. Díky pražskému týmu vývojářů může Omio poměrně jednoduše integrovat své vyhledávání do služeb třetích stran. Tuto možnost ihned odstartovalo významným projektem v podobě spolupráce se společností Uber ve Spojeném království, kde si uživatelé Uberu mohou najít a rezervovat navazující vlakové a autobusové spoje. Pilotní provoz byl úspěšný a nyní se obě společnosti rozhlížejí po dalších možnostech spolupráce.

„B2B partnerství jsou pro nás obrovskou příležitostí. Můžeme skrze ně oslovit uživatele mimo svoji platformu a umožňujeme partnerům nabídnout jejich uživatelům přidanou hodnotu. Už nyní máme naplánované další spolupráce, například řešíme integraci s internetovým vyhledávačem. Jsem rád, že B2B partnerství jsou doménou naší pražské kanceláře, která odvádí skvělou práci a otevírá společnosti celý nový segment zákazníků,“ říká Vocetka.

Omio je vyhledávací, srovnávací a bookingová platforma založená v roce 2013, která lidem pomáhá najít ta nejlepší dopravní spojení v Evropě a Severní Americe, ať už cestují vlakem, autobusem, letadlem nebo trajektem. Cílem je umožnit lidem cestovat pohodlněji bez složitého vyřizování vícero jízdenek či letenek od různých společností. Díky spolupráci s více než tisícovkou dopravců nabízí až 10 milionů různých tras ve 37 zemích světa, kde si lidé skrz Omio zakoupili již přes 33 milionů jízdenek a letenek. Společnost má více než 350 pracovníků a kromě berlínského sídla má kanceláře v Londýně a v Praze. Právě v české metropoli sídlí významná část jejího vývojářského týmu pod vedením CTO firmy Tomáše Vocetky.

Newsletter