ČEZ znovu vyzývá zákazníky, kteří stále zůstávají v režimu DPI, k přechodu na standardní smlouvu. Všechny informace najdou přehledně na webu

  • Odběratele, kteří stále zůstávají v režimu DPI, kontaktuje ČEZ Prodej aktivně nejen poštou, ale také prostřednictvím SMS zpráv, e-mailů, sociálních sítí a webových stránek
  • Zájemci o standardní smlouvu s ČEZ mohou využít síť více než 80 zákaznických center a poboček smluvních partnerů jako Česká Pošta a další, dedikovanou bezplatnou DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova na cez.cz/cs/dpi
  • Na hlavní stránce webu Skupiny ČEZ (cez.cz) jsou k dispozici přehledné informace jak k problematice DPI, tak k současné situaci v energetice, k odpuštění DPH u elektřiny a plynu, či k akci Milostivé léto

Téměř dva měsíce poté, co se 900 000 odběratelů náhle ocitlo bez dodavatele energií, již 85 % zákazníků u ČEZ tento režim dodavatele poslední instance opustilo. Další desítky tisíc však v něm stále zůstávají. ČEZ tyto klienty aktivně nejrůznějšími způsoby vybízí k přechodu na standardní produkty. Pro zákazníky, kteří se k přechodu na standardní smlouvu chystají právě nyní, připravila Skupina ČEZ přehledný návod přímo na hlavním webu (www.cz.cz). Na stejném místě jsou také informace k současné situaci v energetice, k odpuštění DPH u elektřiny a plynu, či k akci Milostivé léto zaměřené na dlužníky, do níž se zapojil i ČEZ.

Většina zákazníků, kteří se od nespolehlivých dodavatelů dostali k ČEZ Prodej v rámci dodávky poslední instance, již přešla na výhodnější standardní smlouvy. Přesto se u ní v režimu DPI stále ještě nacházejí desítky tisíc odběratelů.

„Zůstávat v DPI je nevýhodné a my se snažíme zákazníkům přechod na standardní produkty co nejvíce ulehčit. Nejjednodušší je podepsat smlouvu na webu. Trvá to jen několik minut, je to velmi jednoduché a podle našich statistik s tím nemají žádný problém ani starší ročníky. Další možností je návštěva jakéhokoliv zákaznického centra ČEZ nebo poboček našich partnerů. Zákazníci mohou také zavolat na naší telefonní linku 800 111 700, která je určena speciálně pro klienti v DPI,“ vysvětluje generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Možnosti, jak odejít z DPI:

  • Online podpis smlouvy na cez.cz/cs/dpi
  • Dedikovaná linka 800 111 700
  • Zákaznická centra nebo pobočky smluvních partnerů

Ceníky v režimu DPI jsou totiž méně výhodné než u standardních produktů, protože dodavatelé musejí pro zákazníky elektřinu či plyn nakupovat jednorázově každý měsíc. V současnosti jsou přitom ceny energií na velkoobchodním trhu velmi vysoko a kvůli topné sezoně je vyšší i spotřeba domácností. Přechod na běžnou smlouvu proto doporučují nejen dodavatelé, ale i Energetický regulační úřad či ministerstvo průmyslu.

Lidé, kteří by chtěli přejít k ČEZ, mají pro uzavření nové smlouvy na výběr z několika možností: mohou zajít na jedno z více než 80 zákaznických center ČEZ, využít vybrané pobočky České Pošty, zavolat na dedikovanou bezplatnou ČEZ DPI linku 800 111 700, nebo uzavřít smlouvu kompletně on-line z pohodlí domova prostřednictvím jednoduchého formuláře, který také najdou na hlavní stránce webu.

ČEZ Prodej myslí i na ty, kteří se kvůli turbulencím na energetickém trhu ocitli v tíživé finanční situaci. Doporučuje zejména včas komunikovat a domluvit se s dodavatelem na řešení. Společnost nabízí třeba individuální splátkové kalendáře či rozložení nedoplatku do příštích záloh. ČEZ Prodej rovněž podporuje občanské poradny, které zdarma klientům pomáhají s organizací rodinného rozpočtu a poskytují finanční poradenství.

Newsletter