Cukráři, vinárny i fotografové začali v krizi fungovat online, e-shop si chce většina z nich ponechat i po ní

Poskytovatel e-shopových řešení Shoptet zaznamenal během karantény prudký nárůst nových e-shopů z řad poskytovatelů lokálních služeb. Během posledních dvou měsíců na platformě vzniklo přes 420 internetových obchodů, které nahradily provoz dočasně uzavřených kamenných poboček. Patří mezi ně kavárny, cukrárny či vinárny, ale také třeba kadeřnictví nebo fotografické ateliéry. Online prodej voucherů nebo rozvoz jídla na objednávku pro tyto podniky často představoval jedinou možnost, jak pokračovat v podnikání. Více než 70 % z nich si ale svůj e-shop plánuje ponechat i nadále.

Povinné uzavření provozoven bylo pro značnou část podniků důvodem pro zřízení vlastního e-shopu. V rámci největší české platformy e-shopových řešení Shoptet vzniklo během karantény 420 takových internetových obchodů. „Jedná se zejména o poskytovatele lokálních služeb, jako jsou kavárny, cukrárny, vinárny, ale třeba i kadeřnictví nebo fotografická studia. Před karanténou mělo u nás svůj e-shop 32 % podniků s kamennou prodejnou, po karanténě se jejich podíl zvýšil na 34 %,“ uvádí Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Online fungují restaurace i kavárny

Podniky z oblasti gastronomie a pohostinství si e-shopy zřizovaly pro online objednávky dovozu jídla a nápojů, anebo jejich vyzvednutí z výdejních okének. Na Shoptetu jich během karantény vzniklo 120, většina z nich má navíc v plánu fungovat online i nadále. „Po uzavření naší provozovny následovalo několik dní obav o budoucnost. Nakonec jsme pomocí e-shopu vytvořili online kavárnu, abychom se opět mohli dostat k lidem. Nabídka je jednoduchá, ale funguje to. Hosté zareagovali velmi rychle a jsou rádi, že existuje způsob, jak nás mohou podpořit. E-shop je pro nás další krokem, otevírá nové možnosti a rozhodně si jej necháme i poté, až bude kavárna opět v provozu,“ říká Anna Biolková, zakladatelka kavárny a hostelu Příběh z Týnce nad Sázavou.

Voucher ke kadeřníkovi nebo fotografovi

E-shopy provozovatelů kadeřnictví nebo fotografických ateliérů zase nabízejí možnost zakoupit online předplacené poukazy na konkrétní služby. „Podobně jako u restaurací vznikaly i v těchto segmentech vyloženě krizové e-shopy, tedy rychle a bez velkých příprav. Důležité pro ně bylo zprovoznit nový prodejní kanál, který může fungovat kdykoliv, bez ohledu na aktuální situaci. Velká část z nich ale zvažuje právě to, že si e-shop ponechá i do budoucna, až se vše vrátí k normálu. Karanténa totiž mnoha podnikům ukázala, že internetový obchod může být nejen výhodou, ale mnohdy i nutností,“ dodává Miroslav Uďan.

Více informací o české e-commerce naleznete zde: www.ceska-ecommerce.cz

Společnost Shoptet se od roku 2009 specializuje na poskytování komplexního řešení pro správu internetových obchodů. Mezi její služby patří například napojení na ekonomické systémy, různé platební metody i podpora v oblasti EET a GDPR, ale také propojení s nástroji pro marketing, nebo skladové hospodářství. Nabízí také pokladní systém pro správu e-shopu a kamenného obchodu v rámci jednoho on-line systému. Řešení společnosti Shoptet využívá 80 % nově vzniklých e-shopů na českém a slovenském trhu a celkem polovina aktivních e-shopu na trhu. Více informací na www.shoptet.cz.

Newsletter