Evropské i americké výnosy rostou. Dolar proti euru zpevnil zpět na úroveň parity. Procyklické měny v mírné ztrátě. Měny regionu včera oslabily, koruna se obchoduje nad 24,60 za euro.

Dají se u nás vydělávat peníze aktivitou na TikToku? Podle odborníků: „Ano i ne“

Možnost podpořit tvůrce u přímých přenosů na TikToku je dostupná také pro české uživatele aplikace. Podmínkou je, aby byli starší 18 let a mohou pak prostřednictvím takzvaného “pink gift coinu” podpořit svého oblíbeného tvůrce během livestreamu. Potom již záleží jen na šikovnosti samotného tvůrce, jak dokáže své fanoušky zaujmout a přesvědčit, aby jeho tvorbu podpořili. Více prozradila Petra Mlynárová, Social Media Manager z EFFE Prague.

Petra Mlynárová

Jiná věc je podle odborníků na sociální sítě z reklamní agentury dívat se na možnost darování z pohledu značky. Prvořadým úkolem komerční značky působící na TikToku by nemělo být vydělávat prostřednictvím aplikace. Pro značky je TikTok kanál, přes který mohou neformálním, zajímavým a přívětivým způsobem komunikovat s mladou cílovou skupinou. „Mělo by to být spíše místo pro budování brandu, ne pro přijímání příspěvků na podnikání. Příležitost však vidím ve využití gift coinu k charitativním účelům. Tuto možnost by určitě měly zvážit neziskové a příspěvkové organizace,“ říká Petra Mlynárová, Social Media Manager z EFFE Prague.

Na kvalitě záleží i u živých streamů

I když se na první pohled může zdát, že na TikToku najdete nekvalitní ba dokonce nepěkná videa, na zpracování a přípravě livestreamu podle odborníků určitě záleží. Livestream, jehož prostřednictvím chcete získat od sledovatelů dary by určitě neměl být nudný a nepřipravený. Stejně jako při každém představení, také u livestreamu na TikToku záleží v první řadě na kreativitě a kvalitní přípravě. „Odfláknuté, amatérské a špatně připravené vysílání bez myšlenky, má násobně menší šanci na úspěch v podobě příspěvků. Vždyť, kdo by chtěl podporovat něco, co se mu vlastně nelíbí,“ míní Mlynárová, z EFFE Prague.

TikTok sleduje trendy

Málokterá sociální síť je více postavená na aktuálních trendech než TikTok. Proto je právě zde velmi důležitá příprava. Vysledovat aktuální trendy a přinést uživatelům zážitek, který je podle jejich chuti a dostatečně je zaujme.

Výdělky na TikToku versus spolupráce s firmami a značkami

Otázka zní, jestli je možné v současnosti vydělat na sociální síti TikTok více peněz, než například za spolupráci s firmami a značkami? Co si o tom myslí odborníci? „Osobně si myslím, že ne. Většina influencerů používá k prezentaci více platforem a při spolupráci mají ve zvyku je kombinovat, aby dosáhli pro značku co největšího efektu. Za to si nechávají také přiměřeně zaplatit. Česká republika ještě nemá tolik uživatelů TikToku, aby výdělky z livestream darů převýšily objem financí, které infuenceři vydělají díky placené spolupráci s komerčními značkami,“ uvádí Petra Mlynárová, Social Media Manager z EFFE Prague.

Jak toho mohou využít firmy či podnikatelé? Kreativitě se meze nekladou a firmy a podnikatelé samozřejmě mohou vyzkoušet i tento způsob odměňování. Je zapotřebí si však dobře rozmyslet, zda je tato forma komunikace vhodná pro danou značku, jestli má značka vůbec cílovou skupinu na TikToku a zda jí dokáže předat informace takovým způsobem, jak je pro uživatele této aplikace přirozené. Hlavním krédem TikToku totiž je: Don’t make ads. Make TikToks.

Newsletter