Ataccama ONE v15 zvyšuje firmám produktivitu díky důvěryhodným poznatkům z jejich firemních dat díky dostupnému cloudovému řešení poháněnému umělou inteligencí.
Umělá inteligence hraje stále větší roli v růstu firem a v optimalizaci jejich procesů. Její efektivita ale závisí na kvalitě firemních dat. Česko-kanadská platforma Ataccama oznámila spuštění Ataccama ONE v15, nejnovější verze své platformy pro zjednodušení a urychlení datové transformace a čištění dat ve velkých firmách. Těm nabízí komplexní samoobslužné funkce přístupné skrze webový prohlížeč a prostředí rozšířené o generativní umělou inteligenci pro rychlejší práci. Díky tomu mohou týmy hlídající kvalitu dat a data governance zpracovávat data během pár minut. Firmy tak mohou využít uvolněné zdroje na důležitější činnosti. Ataccama ONE v15 podle VP of Data Quality Jessicy Smith představuje přelom ve správě dat, který firmy připraví na novou éru umělé inteligence.
„Jedním z hlavních důvodů, proč jsem investovala do společnosti Ataccama, je její produktový plán. Díky novinkám ve verzi 15 mohu rozvíjet Ataccamu souběžně s růstem naší vlastní firmy; rosteme společně! Ataccama ONE je skutečně komplexní řešení. Každý je schopen plně porozumět našemu inventáři dat, aby je mohl využít pro další etapu našeho růstu a ambicí,“ říká Catherine Yoshida, Manager data governance & data architecture ve společnosti Teranet, jednom z klientů Ataccamy.
Ataccama ONE v15 nabízí komplexní samoobslužné funkce včetně generativního rozhraní využívající umělou inteligencí. Vylepšené funkce AI ve formě chatbota umožní rychle a snadno získat informace a potřebné poznatky z firemních dat. Díky využívání běžného textového jazyka místo kódu, je komunikace snadná i pro netechnologické zaměstnance. S možností proaktivní validace dat u zdroje mají datové týmy možnost podchytit potenciální problémy a během několika minut transformovat a vyčistit stávající data. Tato funkce zefektivní pracovní vytížení týmů a umožní přesunout čas a energii z rutinních, manuálních úkolů na hodnotnější práci.
„Větší kontrola nad daty a strategií jejich využívání je základem pro to, aby firmy mohly efektivněji využívat důvěryhodná data v rámci celé organizace. Naše snadno dostupná cloudová platforma šetří firmám starosti o údržbu našeho produktu a umožňuje jim soustředit se na správu firemních dat, získávat z nich přidanou hodnotu pro svůj byznys a přispět k plnění firemních cílů. Nová verze Ataccama ONE v15 skrze umělou inteligenci zpřístupňuje práci s daty všem zaměstnancům na technických i netechnických pozicích, podporuje jejich iniciativu a rozvoj firemních strategií,“ říká Jessica Smith, VP of data quality v Ataccamě.
Kontrola, porozumění, urychlení a adaptabilita
Špatná kvalita dat v podniku řízeném na základě dat ovlivňuje přesnost získaných poznatků pro analýzu a rozhodování, včetně cílení marketingu a prodeje, obchodní strategie, dodržování regulací a identifikací nových příležitostí pro inovace. Mezi zásadní novinky nové Ataccamy ONE patří:
- Webové rozhraní Ataccama ONE poskytuje uživatelům jednoduchý přístup do specializovaného prostoru, kde mohou rychle pracovat s daty, upravovat jejich hodnoty a pravidla pro práci s nimi, nacházet jejich nová obchodní využití a hledat vhodný směr pro nové inovace. Díky umělé inteligenci nyní mohou používat přirozený jazyk pro konverzi textu na SQL dotazy a naopak, což zjednodušuje práci s daty i pro ty, kteří nejsou technicky zdatní.
- Ataccama se zaměřila také na zvýšení rychlosti a zjednodušení prostředí aplikace pro uživatele. Poskytuje vyšší kvalitu dat, zabezpečení a soulad s legislativou a interními zásadami, či zpracování hybridních dat, a to vše na jednom místě. Umělá inteligence usnadňuje procesy, jako je automatická detekce relevantních pravidel DQ, rychlejší konfigurace datových sad, zefektivnění správy datového katalogu a rychlé vyhledávání informací v rámci dokumentace k produktu pomocí nového, veřejného portálu.
- V neposlední řadě platforma vylepšila nástroje pro analýzu dat. Přepracovaná vizualizace datového původu usnadňuje porozumění datům tím, že zobrazuje jejich spojení s jejich zdroji (analýza vzhůru) a cílovými body (analýza dolů). Dále umožňuje rychlejší identifikaci a řešení problémů týkajících se kvality dat. Týmy napříč firmou mohou datům a jejich kvalitě věřit a dělat tak rychlejší a efektivnější rozhodování, identifikovat a najít nové obchodní příležitosti. Novinka také umožňuje zlepšit postupy ve správě dat ve firmě a zvyšuje celkovou vyspělost a spolehlivost dat.
Ataccama je česko-kanadská softwarová společnost, která vyvíjí světově úspěšnou platformu Ataccama ONE pro pokročilou správu a řízení podnikových dat. Toto řešení se umístilo v elitním žebříčku Gartner Magic Quadrant jako lídr v oblasti data quality solutions. Obsahuje veškeré nástroje pro automatizované řízení kvality dat, jejich katalogizování, propojování, integrování a následný reporting, to vše založené na celé řadě nejmodernějších technologií včetně umělé inteligence. Demokratizace přístupu k datům, zejména těm velkým, otevírá firmám od střední až po enterprise úroveň jednoduchou cestu k vytvoření Data Quality Fabric, tedy centrálního místa pro efektivní práci s daty s přidanou hodnotou v podobě řízení kvality dat. Ataccama má pobočky v 10 zemích světa, přičemž české vývojové centrum je největší, hlavní centrála je v kanadském Torontu. Mezi její klienty patří například T-Mobile, Avast, Raiffeisenbank a Heineken. V červnu 2022 získala Ataccama v investičním kole series-A od globálního fondu Bain Capital Tech Opportunities přibližně 3,6 miliardy korun (150 milionů dolarů) za minoritní podíl. Finance využije k dosažení globální expanze, rozvoji datové platformy a také náboru české a slovenské vývojářské špičky.