Easy Software: Čtrnáct let vyvíjejí software pro projektové manažery a dnes, už s více než stomilionovým obratem, se věnují dobročinnosti a zakládají pobočku v Rusku

Klienti na všech trvale obydlených světových kontinentech, šestnáct jazykových mutací softwaru pro projektové manažery, osmdesátičlenný tým a jeden nadační fond. Společnost Easy Software představila svůj software pro projektové manažery již v roce 2007 a v letošním roce očekává tržby atakující 150 milionů korun, a to vše bez investorů, na základě organického růstu. Za dobu své existence prodala svá řešení na 3 500 organizacím, z toho předplacené produkty firmy – Easy Project a Easy Redmine – využívá na jeden a půl tisíce společností ve více než sedmdesáti zemích světa. Zbylým dvěma tisícům organizací prodala firma jednorázové licence svého softwaru. Vizí zakladatele Filipa Morávka je vybudovat silnou globální společnost, která se zároveň aktivně věnuje dobročinnosti, proto jedno procento obratu Easy Software jde na dobročinné projekty. V následujících letech firma plánuje nadále zachovat zdravý růst dvacet až třicet procent, aby se tak brzy dostala na metu čtvrt miliardy korun obratu.

„Projektovému řízení jsem se začal věnovat v roce 2005. Do podnikání ve světě technologií jsem se pustil o rok později, tehdy jsme se již pod značkou Easy Software začali věnovat zakázkovému vývoji webových stránek a intranetů a potřebovali jsme nástroj pro jejich řízení. Našli jsme open source aplikaci Redmine, kolem které jsme začali následně stavět vlastní moduly a rozšíření a již v roce 2007 jsme představili komerční verzi. V roce 2012 jsme vsadili na to, že by náš software mohl mít globální úspěch, což se podařilo, a právě proto jsme v roce 2015 opustili původní vývoj webových stránek pro třetí strany a vsadili jsme na vlastní produkty Easy Project a Easy Redmine,“ popisuje zakladatel a CEO společnosti Filip Morávek.

Mezi zmiňovanými 1 500 zákazníků využívajících předplatné patří velké softwarové firmy, výrobci hardwaru, firmy z automotive či marketingové agentury, ale i státní správa – aplikace běží na řadě českých i zahraničních ministerstvech, používá je státní správa Kazachstánu nebo radnice mnoha evropských měst – či zahraniční i domácí univerzity jako ČVUT a VŠE. Mezi nejznámější značky využívající tento český software patří například innogy, Zentiva nebo společnost Bosch. Osmdesát procent zákazníků má firma mimo Česko. Dvě třetiny těchto firem běží v cloudu, firma však nabízí i on premise řešení, tedy technologickou infrastrukturu a fungování na serverech zákazníků. To využívají především tradiční firmy, jako jsou bankovní instituce či farmaceutické korporace, nebo i zmiňovaná státní správa, které cloudové řešení nechtějí nebo nemohou využít. „S nadsázkou můžeme říci, že jsme byli jednou z prvních SaaS firem Česku, doplňuje Morávek.

Produkty Morávkovy firmy vznikají především v Česku. Dalším krokem má být otevření pobočky v Moskvě. K tomu by mělo dojít ještě letos, přičemž jedinou komplikací může být ruská byrokracie. „Expanzí do Ruska se nám obchodně i legislativně otevře trh postsovětských republik sdružených ve Společenství nezávislých států (CIS – Commonwealth of Independent States). Chceme využít svoje dosavadní zkušenosti z tohoto koutu světa, ve kterém mají jak firmy, tak i státní správa důvěru v české produkty. My se zároveň v Rusku díváme po šikovných lidech, kteří by nám mohli pomoci nejen se softwarovým vývojem. Přece jen ruští konstruktéři, technici a šachisti byli a jsou pojmem,“ podotýká Morávek.

Motivace? Pomáhat ostatním 

„Mým cílem je dělat dobré a poctivé řemeslo. A jako správný řemeslník se v něm i nadále zlepšovat. Důležitou motivací k dalšímu růstu je také záměr se o část úspěchu dělit, vracet ho společnosti a Zemi,“ prohlašuje Morávek. Z těchto důvodů v roce 2014 založil Nadační fond pro rozvoj plného vědomí, jehož cílem je prostřednictvím jógy a všímavosti (mindfulness) pomáhat sociálně potřebným. Nadační fond organizuje lekce jógy a všímavosti pro seniory v domovech seniorů, pro děti v dětských domovech, pro zdravotníky, pro učitele základních a středních škol a taktéž pro odsouzené a zaměstnané ve věznicích. Easy Software je pak hlavním donátorem a podporovatelem tohoto nadačního fondu. Za dobu existence fondu proběhlo přes sedm tisíc lekcí jógy pro 4 400 účastníků, kurzy všímavosti prošlo na 400 zdravotníků, 370 učitelů a 310 dětí v základních školách a také necelá stovka lidí ve věznicích.

„V roce 2014 jsem si uvědomil, že osobně nepotřebuji víc peněz, a proto jsem začal hledat nový smysl svého života a podnikání. Tehdy mi došlo, že mohu skloubit podnikání a vydělávání peněz, abych mohl měnit věci kolem sebe a pomáhat ostatním. Firmu stavíme vedle důrazu na řemeslo a dobročinnost i na organickém růstu tak, abychom co nejvíce zachovali v týmu firemní paměť a historii,“ doplňuje Morávek, který ve volném čase rád medituje a studuje principy buddhistického učení.

Produkty? Easy Project a Easy Redmine

Hlavním produktem firmy je aplikace na řízení projektů i celých firem s názvem Easy Project. Ta pokrývá kompletní proces projektu od plánování přes realizaci až po podporu v podobě helpdesku, implementuje však i pokročilé techniky, jako je řízení rizik a zdrojů, myšlenkové mapy či Ganttův diagram. Integruje v sobě také oba přístupy řízení projektů (agilní i vodopádové). Součástí aplikace je rovněž CRM modul zaměřený na B2B segment s pokročilým řízením přístupu pro partnery a řízení partnerské sítě.

Dalším produktem, který si především v zahraničí získal velkou popularitu, je Easy Redmine – uživatelská nadstavba oblíbeného nástroje pro řízení projektů Redmine, která rozšiřuje jeho možnosti a usnadňuje používání. Přichází ke slovu ve chvíli, kdy firma vyroste a ocitne se v bodě, kdy čistý open source software jejím potřebám už nestačí. Některé části této aplikace jsou k dispozici bezplatně jako open source a za dobu její existence si ji stáhlo již padesát tisíc uživatelů.

Jak Easy Project, tak Easy Redmine firma průběžně vylepšuje a vyvíjí – s novými verzemi přichází dvakrát ročně.

Více o společnosti Easy Software

Jeden z prvních českých globálních projektů fungujících na principu SaaS (Software as a Service), který vyvíjí software na řízení projektů i celých firem. Značka vznikla v roce 2006, řešení pro projektový management představila o rok později; výhradně se na něj soustředí od roku 2015. Své produkty – Easy Project a Easy Redmine – firma za dobu své existence prodala přes 3 500 organizací z více než sedmdesáti zemí od Brazílie přes Evropu po Asii a Austrálii. Pro Easy Software pracuje přes osmdesát specialistů, sídlí v pražských Dejvicích a její roční obrat atakuje 150 milionů korun. Mezi zákazníky patří velké softwarové firmy, výrobci hardwaru, firmy z automotive či marketingové agentury, ale i státní správa. Easy Software si zakládá na udržitelnosti a vyváženosti – jak v byznysu, tak ve své vlastní kultuře. Sází na organický růst a na investování zisku zpět do podnikání. Firma za celou dobu své existence nikdy nečerpala žádné finance od investorů. Zakládá si rovněž na sdíleném růstu a dobročinnosti: zastřešuje Nadační fond pro rozvoj plného vědomí, jehož je hlavním donátorem, a každoročně dává jedno procento obratu „pro lidi a planetu“, jak zní firemní filantropické motto. V rámci této dobročinnosti firma daruje finanční prostředky jednak nadačnímu fondu, ale také dalším institucím, které se podílejí například na čištění oceánů od plastového odpadu.

Newsletter