Finalisté soutěže Vodafone Nápad roku a vítězové kategorií Huawei Startup roku z let 2020 až 2023 se vydali na exkurzi do čínského Šen-čenu. Během ní měli možnost vidět budoucnost udržitelné mobility a mnoho technologických inovací. Cesta podporovaná společností Huawei zahrnovala návštěvy klíčových výrobních, vývojových a inovačních center. Během svého pobytu v Šen-čenu, Šanghaji, Tung-kuanu a Hongkongu měli vítězové příležitost inspirovat se ve světě technologického pokroku. Této poznávací mise se zúčastnily firmy Live Penalty, Dronetag, Amplla, Netlia, Floxgen a ambasadorka projektu Women in Tech Linda Štucbartová.
„Jsme moc rádi, že můžeme tuto nezapomenutelnou zkušenost poskytnout našim vítězům. Cesta do Číny představuje nejen inspirativní prohlídku technologického centra Huawei, ale také jedinečnou příležitost setkat se s potenciálními partnery a investory, kteří mohou posunout jejich projekty na novou úroveň,“ říká organizátorka soutěže Mirka Kočíková.
„Letos jsme měli tu čest vzít některé z finalistů soutěže Vodafone Nápad roku roku a vítěze speciálních ocenění na poznávací cestu do Číny. Mohli jsme nahlédnout do inovačních center Huawei, navštívit R&D kampus a objevit historická místa Číny, jako je například jezero v Chang-čou zapsané na seznam UNESCO. Pro všechny to byla skvělá příležitost poznat inovativní prostředí Číny a využít zkušeností a know-how naší společnosti. Věřím, že tato cesta účastníky pozitivně inspirovala v jejich vlastním podnikání,“ uvádí Gabriela Löbel, CSR manager společnosti Huawei.
Pohled do budoucnosti mobility a technologií
Čína se stává perspektivní destinací pro rozvoj startupů, především v technologickém sektoru, díky velkému množství volného kapitálu a podnikatelským příležitostem. Huawei tímto způsobem podporuje soutěž Nápad roku již osm let, což svědčí o jejich dlouhodobém závazku podporovat inovace a technologický rozvoj.
„Během naší cesty jsme měli příležitost potkat mnoho zajímavých lidí, především v Huawei Campusu, který slouží nejen jako centrum pro výzkum a vývoj, ale také jako prostředí vhodné pro odpočinek celých rodin. Zvláštní pozornost jsme věnovali elektromobilitě v Šen-čenu a Šanghaji, což považujeme za jasný signál směrem k budoucnosti udržitelné mobility a konceptu smart city,“ konstatuje Lukáš Brchl, spoluzakladatel a CEO Dronetag.
„Cesta byla především ze strany Huawei perfektně zorganizována, celou dobu o nás bylo skvěle postaráno. Měli jsme možnost naslouchat zajímavým příběhům našich průvodců z Huawei, díky čemuž jsme poznali místní kulturu a technologické inovace. Naše skupina představovala široké spektrum odvětví, což umožnilo inspirativní diskuse a pohledy na obchodní svět z různých úhlů. Toto setkání nám přineslo mnoho cenných poznatků a rozšířilo naše obzory nejen v podnikání, ale i v kultuře a gastronomii Číny,“ popisuje exkurzi vedoucí projektu Floxgen Bohuslav Dvorský.
„Moje cesta do Číny byla nesmírně obohacující. Jako architektka jsem byla velmi zvědavá, co se změnilo především v oblasti aplikací smart city. Od mé poslední návštěvy před 12 lety jsem pozorovala hlavně obrovský rozmach elektromobility a technologií, což mě inspirovalo. Zaujalo mě také zřejmé zvýšení tamní životní úrovně, enormní snížení emisí a dobře fungující digitalizace ve všech oblastech života. Cesta byla dokonale zorganizovaná a pro mě osobně nesmírně lidsky i profesně přínosná,“ hodnotí exkurzi kreativní ředitelka společnosti Amplla Zuzana Ambrožová.
„Pozitivní zpětná vazba účastníků exkurze podtrhuje význam této podnikatelské výpravy a potenciál, který Čína nabízí pro rozvoj startupů a technologických projektů. Vodafone Nápad roku je hrdý, že mohl být součástí této inspirativní iniciativy a že mohl podpořit nadějné podnikatele na jejich cestě k úspěchu. Těšíme se na další spolupráci s Huawei a na to, čeho naši účastníci dosáhnou v budoucnosti,“ uzavírá Kočíková.
Vodafone Nápad roku je nejstarší startupová soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty mladých a nadějných podnikatelů. Byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo již přes 2 382 projektů, které slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma, která není na trhu déle jak dva roky. Cílem je nejen objevovat další revoluční projekty, ale také mladé podnikatele vzdělávat, podporovat v jejich rozvoji a těm nejlepším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. Do šestnáctého ročníku se přihlásilo 129 projektů. Více o soutěži se dozvíte zde.