Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Firmy mají o digitalizaci zájem. Software společnosti Raynet využívá na 15 tisíc obchodníků a 2,5 tisíce firem, nárůst nastal v energetice

Společnost Raynet, jejíž software pomáhá 15 tisícům obchodníků a 2,5 tisícům českým firmám zefektivňovat podnikání, vyrostla za loňský rok o více než 55 procent. Zvýšený zájem vnímají v energetice, konkrétně u firem zajišťujících fotovoltaiku. Ambicí Raynetu pro letošní rok je pokračující růst, příprava na mezinárodní expanzi a vzdělávání odborné i laické veřejnosti.

Loňský rok byl pro Raynet extrémně úspěšný. Obratově jsme poskočili o 55 % a počet uživatelů narostl téměř o třetinu. Ukazuje se rostoucí obliba používání softwaru jako služby (SaaS), kdy se u zákazníků software nasazuje de facto okamžitě, bez složitých implementací, a platí se měsíčně, podobně jako třeba Netflix nebo Spotify. V době krize a tržní nervozity jsou rychlost a rozložení nákladů v čase klíčové,“ říká Martin Bazala, CEO ostravské společnosti Raynet. Software RAYNET CRM (costumer relationship management) patří mezi nejoblíbenější mezi českými obchodníky. Celkem ho využívá 15 tisíc obchodníků a manažerů a 2,5 tisíce firem napříč odvětvími. V minulém roce firma hospodařila s obratem 86 milionů korun a ziskem 21 milionů korun. Ambicí pro letošní rok je pokoření 100milionového obratu.

Technologie v terénu

Mezi firmami využívající software společnosti Raynet se řadí například Chytrý Honza, RE/MAX, Direct pojišťovna, Notino, MALL.cz či Liftago. „Trend zavádění funkčního CRM vidíme v několika odvětvích. Například za loňský rok nastal obrovský boom u firem nabízejících fotovoltaiku do domácností a firem. S rostoucí poptávkou v tomto sektoru musí firmy logicky zefektivnit procesy, aby nával objednávek zvládly ustát. Firmy i v dalších odvětvích se postupně dostávají k tomu, že odkládají tužky, papíry a excelové tabulky a používají software, kde mají vše centralizované na jednom místě,“ dodává Martin Bazala. „Záleží nám na tom, aby software přinesl i přidanou hodnotu. Přizpůsobili jsme ho také obchodníkům v terénu. Mobilní aplikace umožňuje spoustu vychytávek, třeba diktování zápisu přes mobil,“ popisuje Martin Bazala. V přípravě FVE se procesy, například dokumentace pro žádosti o dotace, zajištění instalací FVE a další, zefektivní a zkrátí dobu vyřizování o několik měsíců.

Stabilní partner pro automatizaci

Raynet není na trhu žádným nováčkem. Téměř dvě dekády přesvědčuje ostravský tým obchodníky o výhodách a potřebách digitalizace. „Digitalizace hned nutně neznamená nasazení autonomních robotů do výroby. Firmy mohou začít postupně, podívat se na klíčové interní procesy a ty postupně zjednodušovat. Řízení obchodu není výjimkou a i zde efektivita velmi často pokulhává. Digitalizace v obchodě tak dává obrovský smysl a může znamenat odemknutí zcela nevídaného potenciálu,“ doplňuje Martin Bazala.

Společnost sídlí v tzv. RAYNET Tower v centru městské čtvrti Ostrava-Poruba. Pro zaměstnance jsou k dispozici zasedačky porostlé mechem, vlastní posilovna i jóga centrum. Součástí je potom vlastní studio, ve kterém si ostravští rejnoci produkují vlastní video- a audioobsah. Raynet je zajímavý i svou firemní kulturou. S růstem společnosti zavedli metody otevřeného řízení firmy, které spočívá v co největším sdílení informací se zaměstnanci. Všichni znají navzájem své platy a mají podíl na rozhodování o budoucnosti společnosti.

Vzdělávání díky sdílenému videoobsahu

Díky znalosti českého sales prostředí má Raynet vhled do potřeb obchodníků a manažerů. Už osmým rokem předává komunitě i vlastní know-how v oblasti řízení obchodu. „Divil jsem se, jak málo kvalitního obsahu je u nás dostupného pro obchodníky a sales manažery. Chceme to změnit a v našem vzdělávacím maratonu plánujeme pokračovat. Stokrát recyklované články o deseti nejlepších krocích atp. nejsou cestou k posouvání obchodního know-how. Jde nám o kvalitní primárně videoobsah, který bude v lidech dlouhodobě rezonovat,“ dodává Martin Bazala. Druhá vzdělávací série SalesMajstr, která vznikla ve spolupráci s Michalem Musilem, konzultantem GrowJob Institute, a vyšla zkraje tohoto roku, se věnuje vyjednávání. První sérii, která byla věnována nastartování byznysu, zhlédlo přes deset tisíc lidí.

Softwarová společnost RAYNET stojí za nejpoužívanějším online nástrojem pro obchodníky v České republice. RAYNET CRM pomáhá efektivně organizovat vztahy se zákazníky včetně kompletní podpory v češtině. Tým v čele s Martinem Bazalou odbourává obavy z digitalizace a pomáhá firmám v růstu. Svoboda, respekt a zdravý rozum jsou tři základní pilíře RAYNETí filozofie, které se propisují nejen do samotného produktu, ale i do fungování firmy. Díky otevřenému řízení založeném na maximálním sdílení informací mají všichni zaměstnanci přístup na porady, znají aktuální výsledky a veřejné jsou i výše platů. Tým rejnoků o 40 lidech sídlí v RAYNET TOWER, zrekonstruované budově bývalého kasina v centru městské části Ostrava-Poruba. V roce 2022 vyrostl jejich obrat o 55 % na 86 milionů korun. Ve svém segmentu je RAYNET v tuzemsku jedničkou jak v počtu zákazníků, tak uživatelů. Jeho software používá 2 500 firem v České republice. Mezi klienty patří Chytrý Honza, RE/MAX, Direct pojišťovna, Notino, MALL.cz, Liftago nebo AAA Auto.

Newsletter