I přes možnosti komplexnějších řešení firmy letos stále láká virtuální svět. „Je levnější a má větší dosah,“ říká Happenee

Ačkoli se svět vrátil k fyzickým eventům, letošní rok stále patří virtuálnu. A to i přesto, že již existují řešení přizpůsobitelná na míru potřebám firem. Potvrzují to poslední průzkumy sociální sítě LinkedIn a odpovědi více než 1 800 obchodníků napříč 13 státy. Až 80 % z nich věří, že skrze virtuální eventy dosáhnou na více potenciálních zákazníků, 97 % pak vidí budoucnost v hybridních eventech, kombinujících výhody digitálního i fyzického světa. Úspěšnost virtuálních eventů potvrzuje také platforma Happenee s celou řadou online akcí, do kterých se přihlásily tisíce účastníků z celého světa. Jejich řešení navíc nyní skvěle poslouží i v případě interních záležitostí, například pohovorů nové generace.

Zdeněk Hesoun, zakladatel a CEO Happenee

 

„Vždy hodně záleží na druhu eventu a jeho rozsahu, výhoda digitálních a hybridních akcí je však v jejich vysoké míře modulárnosti a přizpůsobitelnosti, kterou klientům nabízíme. Například několikadenní akce Generali Fórum s více než 2 150 online účastníky těžila z 3D prostředí, přednášek, knihovny videí či herního koutku s kultovním Pac-Manem. Interní zaměstnanecká akce Axis Annual pak k informacím pro zaměstnance přidala ještě interaktivní charitu, do které mohli účastníci během tří dnů přispívat. Pestrost obsahu a to, jak jednoduše jej lze předat lidem, jsou důvody, proč jsou virtuální eventy v kurzu a rok 2022 na tom nebude jinak, a to i z hlediska všeobecného snižování nákladů,“ komentuje současný vývoj CEO Happenee Zdeněk Hesoun.

Online svět jako univerzální řešení

Happenee se v současnosti soustředí na modulární řešení pro maximální zapojení v rámci interní a externí komunikace firem, výhody virtuálního prostředí jsou však stále nezanedbatelné. Většina akcí, konaných v letošním roce pod záštitou platformy, těžila z mnoha digitálních modulů a prvků jako online nákup vstupenek, mailing, komunitní sekce nebo gamifikace. Díky snadnější přístupnosti nezávisle na lokaci se tak akcí ve výsledku účastnilo více lidí a měly větší dosah. Současně platforma brzy rozšíří své služby s orientací na HR a nabídne například virtuální pohovory nové generace s využitím stejných technologií, které pohánějí eventy.

Atraktivitu virtuálního prostředí potvrzují také data. Navzdory poklesu marketingových rozpočtů v průměru z 11 % celého rozpočtu firmy v roce 2020 na 6,4 % v roce 2021 se finanční prostředky firem mnohem více zaměřují na konkrétní obory a digitální prvky. Více než 72 % celého marketingového rozpočtu se nyní využívá na čistě digitální kanály, od virtuálních eventů po marketing na sociálních sítích a online reklamy. To dává největší smysl především v případě světových korporací, které mohou skrze digitální platformy dosáhnout na mnohem větší množství zákazníků a přitom ušetřit nemalé peníze.

Digitál táhne. Návštěvníky láká interakce i zábavné hry

Když už se klienti a návštěvníci vydají do online prostředí, nejdůležitější je správné nastavení interakce, která se často provádí pomocí gamifikace. Kromě standardních prvků, jako je online registrace či přímé přenosy přednášek, jde především o sociální nástěnku nebo VIP salonky pro speciální hosty, kde se mohou návštěvníci bavit a interagovat. Ve 3D prostředí se často využívají i minihry pro zpestření a zabavení při čekání mezi jednotlivými výstupy řečníků. Digitální platformy tak mají mnohem více možností, jak upoutat a hlavně udržet pozornost po delší dobu.

„Virtuální svět skýtá takřka neomezené možnosti komunikace, propagace a zviditelnění. Navíc není nijak blokován událostmi ve světě. Firmy si toho samozřejmě všimly a i po návratu k osobním schůzkám a setkáním začátkem letošního roku jsou virtuální eventy a akce stále velmi žádané. Jsou totiž levnější, jednodušší na vytvoření a plánování a mají podstatně větší dosah. Ostatně, vidíme to i na našich partnerech. Předpokládáme tedy, že virtuálno ani letos nebude upozaděno. S větší pravděpodobností se však do budoucna budou všechny různé možnosti více kombinovat a přizpůsobovat navzájem,“ dodává Hesoun.

Happenee je modulární softwarová all-in-one platforma nabízející všestranná řešení pro podporu komunikace, komunity zaměstnanců, zákazníků a partnerů. Společnostem pomáhá růst a propojovat lidi napříč světem. Díky vývoji a využití vlastního SaaS řešení (software jako služba) zvládá kombinovat možnosti digitálních nástrojů a modulů s fyzickými eventy a networkingem, díky čemuž umožňuje klientům komunikovat důležité informace interně i externě. Současně při tvorbě virtuálních venue a 3D prostředí pracuje s nejmodernějšími technologiemi a nabízí řešení soustředěná na různorodé potřeby zákazníků. To vše s maximální orientací na jednoduchost, responzivitu a funkčnost. Doménou platformy je flexibilita v podobě osobního, individuálního a projektového přístupu ke každému klientovi umožňující vždy naplnit jakékoli požadavky, ať už jde o prezentaci, nábor zaměstnanců, onboarding či celoroční marketingovou kampaň.

Newsletter