Informace jako klíč k lepšímu nakupování nábytku online. Na tržiště Biano zákazníci za rok poslali přes 100 tisíc recenzí

Přes rostoucí popularitu nakupování nábytku online se zákazníci stále často nemohou spolehnout na přesnost popisů a kvalitu nábytku. České tržiště Biano tento problém překonává budováním komunity uživatelů, například skrze uživatelské recenze Biano Star. Rok od spuštění jich na platformě přibylo více než 100 tisíc a na svých webech je používá už přes 400 e-shopů. Biano také spustilo možnost pokládat dotazy na zboží ostatním uživatelům, kteří jej zakoupili. Chce tak přispět k odstranění nejistot o kvalitě zboží, zvýšit důvěryhodnost internetových obchodů a usnadnit zákazníkům nakupování online. Recenze pomáhají i e-shopům, u některých produktů se díky recenzím zvýšil konverzní poměr až o 25 %.

„Sdílení zkušeností je v home & decor zásadní. Každý ví, co dostane, pokud si po internetu koupí iPhone. U nábytku to tak bohužel není hned z několika důvodů – absence jednotných značek, podobné produkty či nejednotnost v uvádění rozměrů nábytku. Reálné zkušenosti zákazníků tak hrají ještě o to větší roli. Proto v Bianu vyvíjíme funkce, které tento nedostatek informací vyřeší. Tím dodáváme zákazníkům větší jistotu při nákupu a zároveň z toho profitují i e-shopy,“ vysvětluje Michal Zelinka, CEO Biana.

Recenze šité na míru nábytku

Zákazníci na internetu mají tendenci více kupovat zboží, u kterého je recenze. Biano svůj recenzní systém pro nábytek a dekorace spustilo již před rokem a od té doby zákazníci poslali přes 100 tisíc recenzí. Recenze obsahují hodnocení hvězdami a umožňují dodat také slovní komentář a fotografii, jak produkt vypadá v reálném světě. Letos v říjnu Biano oslavilo milník 400 e-shopů, které recenze z Biana přebírají na své weby.

„Ačkoli se to může zdát paradoxní, recenze jsou výhodné i pro e-shopy. Lidé totiž produkty s recenzemi zvažují výrazně častěji a podle některých studií se dokonce 62 % nakupujících vyhýbá obchodům bez recenzí. U některých produktů jsme viděli až 25% nárůst v konverzním poměru poté, co k nim přibyly recenze. Navíc asi 90 % hodnocení je pozitivních,“ přibližuje výhody recenzí pro samotné obchody Zelinka.

Pozitivní dopady recenzí potvrzuje i Vít Beneš z internetového obchodu Kamody.cz. „Od zavedení funkce Biano Star pro náš e-shop jsme pozorovali zvýšený zájem o recenzované produkty a ve výsledku se nám tím zlepšila efektivita kampaní (COS) o pět procent,“ doplňuje.

Stále něco není jasné? Doptejte se!

Pokud recenze u produktu potenciálnímu zákazníkovi k rozhodnutí nestačí, Biano pro něj spustilo další funkci – produktové dotazy. Návštěvníci tak mohou pokládat dotazy všem registrovaným uživatelům, kteří v posledních třech měsících daný produkt zakoupili. Stačí v detailu produktu napsat dotaz a Biano ho rozešle vhodným uživatelům e-mailem. Tak Biano propojuje zájemce o koupi produktu přímo s těmi, kdo s ním mají reálné zkušenosti. A když se nikdo nevyjádří, dotaz se přepošle danému e-shopu, který na něj uživateli odpoví – tazatel se tak vždy dočká odpovědi na svůj dotaz.

„Skrze dotazy na ostatní uživatele se můžete obrátit přímo na někoho, kdo vámi vyhlídnutou pohovku nedávno koupil a může vám tak dát čerstvé zkušenosti. Je to stejné, jako když jdete k přátelům a ptáte se jich, kde koupili tak hezkou pohovku, jak to bylo s dodáním a jestli je kvalitní. My tuto přirozenou konverzaci přesouváme i do prostředí internetu. Chceme totiž, aby naši uživatelé měli při svém nakupování naprostou jistotu volby a bezproblémový zážitek i bez nutnosti jezdit na kraj města do kamenného obchodu s nábytkem,“ uzavírá Zelinka.

Biano je česká technologická společnost, která skrze nejnovější technologie digitalizuje nakupování nábytku a dekorací. Platforma Biano doprovází zákazníky během celé cesty vybavování jejich domácnosti, od nápadu a inspirace přes navrhování interiéru až po hledání toho perfektního vybavení a sdílení zkušeností s komunitou. Český startup vyvíjí vlastní technologie využívající umělou inteligenci a neuronové sítě, které mu umožňují překonávat i tradiční výzvy nakupování nábytku online, jako je srovnávání cen či záruka kvality. Biano vzniklo v roce 2015, kdy do něj počáteční investici vložila skupina Miton. Dnes Biano působí v sedmi zemích, připravuje expanzi do Řecka a stále rozšiřuje svůj tým více než 50 lidí.

Newsletter