České vývojářské studio Applifting letos rozjíždí své první bootcampy. Plánuje v nich školit a možná hledat nové kolegy. První dvoutýdenní běh pro DevOps spustil Applifting na konci července, druhý věnovaný jazykům Java a Kotlin chystá na konec srpna. Pořádáním bootcampů chce Applifting podpořit svou probíhající náborovou kampaň. Zároveň jimi reaguje na aktuální nedostatek mediorních a seniorních programátorů na českém pracovním trhu. Nejnadanějším účastníkům Applifting nabídne dlouhodobou spolupráci.
České vývojářské studio Applifting letos rozjíždí své první dva bootcampy. Organizovány jsou do dvou dvoutýdenních programů, během kterých mezi mladými talenty hledá i potenciální nové kolegy do svých týmů DevOps a Java s Kotlin. S pomocí bootcampů Applifting podpoří svou současnou náborovou kampaň, kterou spustil kvůli naplnění kapacit potřebných pro práci na novém projektu. V příštích dvou letech proto Applifting počítá se vznikem 70 nových pracovních pozic. Organizací bootcampů Applifting reaguje na aktuální nedostatek mediorních a seniorních programátorů na českém pracovním trhu, který vyvolává potřebu hledat talenty mezi mladými a nadějnými programátory teprve stojícími na začátku kariéry, z nichž si Applifting vychová své seniory.
„V Appliftingu se kvůli novému projektu pro kanadský Telus chystáme nabírat 30 nových kolegů jen letos a dalších asi 40 podle náročnosti projektu v horizontu dvou let. Mladým programátorům, kteří ještě studují nebo mají chvíli po škole, chceme ukázat, jak vypadá práce ve vývojářském studiu, a předat pomocí našich specialistů potřebné know-how. Těm nejlepším nabídneme místo u nás v týmu,“ komentuje motivaci pořádat bootcampy Filip Kirschner, spoluzakladatel a COO Appliftingu.
První bootcamp, věnovaný DevOps, spustil Applifting na 25. 7., pro vývojáře Java a Kotlin 28. 8. Zájemci o druhý bootcamp se již mohou zdarma registrovat na kariérní stránce Appliftingu. Z přihlášených uchazečů Applifting vybere asi 10 účastníků.
Bootcamp je risk, ale může být obrovský zisk
Pořádání bootcampu je pro společnost z jedné strany risk, který se však může proměnit v obrovský zisk. Protože je potřeba mít pro účastníky vždy k dispozici seniorní Appliftery a zázemí, pohybují se náklady na organizaci bootcampů v řádech stovek tisíc korun. Návratnost této investice však není zaručena. Pokud ale firma najde a nakonec do svého týmu přijme perspektivní talenty, náklady se vyplatí.
„Zatím jsme vždy Appliftery nabírali klasickou cestou, takže je pro nás bootcamp takový experiment a vlastně i risk. Kvůli času mentorů a našich vedoucích týmů nás vyjde organizace těchto bootcampů na stovky tisíc korun, přičemž nemáme zaručenou návratnost. Obecně je dnes na trhu nabídka kvalitních mediorních a seniorních programátorů velmi omezená, takže i kdybychom z bootcampu získali jen několik nejtalentovanějších účastníků, ze kterých se prací na našich projektech postupně stanou senioři, rozhodně se nám investice času a prostředků vyplatí,“ komentuje Vojtěch Šanca, HR marketingový specialista Appliftingu, který přišel s ideou pořádání bootcampu.
Každý den bootcampu je organizován do dvou bloků – dopoledne jsou věnována teoretické přípravě, během které se účastníci seznamují s technologií; v odpolední části si své nové znalosti samostatně či v týmech vyzkouší na praktických cvičeních. Po celou dobu trvání programu účastníkům pomáhají řešit problémy a nástrahy zadání zkušení vedoucí jednotlivých týmů Appliftingu.
„Bootcamp jako metoda hiringu navíc odpovídá filozofii firmy, se kterou chceme dávat naší komunitě něco víc. Z účastníků se efektivně na dva týdny stanou applifteři. Mladí lidé, kteří zatím nemají zkušenost s prací v takhle velké společnosti, na vlastní kůži uvidí, jak to funguje, jak si lidé organizují práci, a okusí celkovou chemii týmu,“ uzavírá Šanca.
Více o Appliftingu
Applifting je české vývojářské studio, které vytváří software a aplikace na míru pro přední tuzemské i zahraniční společnosti. Podle žebříčku Deloitte Fast 50 za rok 2020 jde o osmou nejrychleji rostoucí firmu v České republice a 22. ve střední Evropě. Applifting stojí na unikátním principu naprosté otevřenosti. Každý applifter může ovlivňovat směřování firmy i výběr projektů. Všichni navzájem znají výši svých platů a vědí, co musí udělat pro to, aby se profesně i finančně posunuli. Také proto patří mezi tzv. tyrkysové firmy, pro něž je na prvním místě spokojenost zaměstnanců a klientů, zisk je pouze nástrojem pro dosahování vyšších cílů. Mezi hlavní klienty studia patří Jablotron, mateřská společnost České spořitelny Erste Group, kanadský gigant Telus a Heureka. Applifting vznikl v roce 2014 jako garážový projekt Filipa Kirschnera a Vratislava Kalendy a od té doby se rozrostl na více než 140 pracovníků.