Jak si vedly výrobní firmy v roce 2023, a co očekávají od letošního roku? Zeptali jsme se vedení české společnosti RIM CZ

Rok 2023 byl mimořádně náročným obdobím. Globální události výrazně ovlivnily podnikání a celé obchodní prostředí. Zejména výrobní a exportní firmy se musely neustále adaptovat na nové tržní podmínky a měnit svoji strategii. Podobným výzvám čelila i česká společnost RIM, která v Otrokovicích vyrábí sedací nábytek přes 30 let.

Adaptace a flexibilita jako klíč k úspěchu

Jasně definované cíle jsou klíčem k úspěchu v podnikání, poskytují směr a měřitelný rámec. Nicméně jsou faktory, které nelze ovlivnit. V současné době rychlých ekonomických změn si tradiční firmy plně uvědomují, že klíčem k udržení konkurenceschopnosti a úspěšnému podnikání jsou jejich zkušenosti, znalost trhu, rychlá adaptace a flexibilita.

„Za hlavní cíle roku 2023 bych označil především růst na stávajících trzích, rozvoj výroby a technologií zaměřený na rostoucí podíl soft výrobků a přípravu nového obchodního modelu na našich největších exportních trzích. Tyto cíle se nám daří naplňovat, a přestože se třeba během cesty k nim mírně odchýlíme, nebo na základě validních skutečností některý cíl přehodnotíme, tak je důležité, abychom nad tímto procesem měli vždy kontrolu a znali jasná fakta, proč tomu tak je. Jelikož pracujeme s fiskálním rokem duben–březen, tak se aktuálně nacházíme ve 4. kvartálu účetního roku a výsledný obrat odhadujeme na cca 350 mil. Kč,“ uvádí Jakub Barcuch, obchodní ředitel výrobní firmy sedacího nábytku RIM.

Jakub Barcuch

Sledujte trendy ve svém odvětví

Znalost současných a budoucích trendů umožňuje firmám získat konkurenční výhodu tím, že identifikují příležitosti k růstu a přizpůsobují své strategie rychle se měnícím potřebám zákazníků. Pravidelná aktualizace těchto znalostí umožňuje firmám zůstat relevantní v turbulentním tržním prostředí. K aktuálním trendům designového průmyslu dle Jakuba Barcucha patří poptávka po unikátních a esteticky působivých kusech nábytku, jež představují více než pouhý funkční prvek domácnosti.

„V nábytkářském průmyslu dochází k výraznému úbytku běžných konferenčních židlí a tyto jsou nahrazovány buď alternativami více zaměřenými na design a příběh výrobku, nebo také ve velké míře křesílky s důrazem na pohodlný a domácký typ sezení. Samozřejmě však evidujeme mírné odlišnosti, co se týče nejprodávanějších modelů židle dle jednotlivých trhů, a reagujeme na ně,“ doplňuje obchodní ředitel RIM.

Soft seating jako nezbytná součást kancelářských prostorů

Trend měkkého sezení, známý jako soft seating, přináší do pracovních prostor nový koncept pohodlného nábytku, který jsme dříve spíše znali z domácností. V souladu s aktuálním trendem představuje značka RIM svou dlouhodobou vizi na rok 2024, která je zaměřena na rozvoj nových produktů v oblasti soft seatingu.

Naší dlouhodobou vizí je přetvářet pracoviště v místa k žití, nikoli jen k práci. Vzhledem k aktuální transformaci kanceláře a změny z klasického office na více domácký typ sezení je hlavním cílem pro nás vývoj nových produktů v oblasti soft seatingu, adaptace jednotlivých oddělení výrobního závodu na tuto transformaci a také částečná změna obchodní a marketingové strategie pro prezentaci a prodej těchto produktů. Obecným cílem je cca 20-30% zastoupení soft seatingu na celkovém obratu na daném trhu,“ sdílí Jakub Barcuch, obchodní ředitel společnosti RIM.

Produktové tipy

Židle Lambda

Design:Vrtiška & Žák

Víceúčelová židle Lambda kombinuje inovativní výrobní techniky s praktickým designem a funkčností. Díky nadčasovému vzhledu a možnosti výběru z několika různých variant podnoží je židle vysoce kompatibilním kusem nábytku pro celou řadu interiérů. Nízká hmotnost a praktický tvar, který umožňuje stohování jí zároveň předurčují i do velkých prostorů s velkým obratem lidí. Za pomocí Inovativní výrobní techniky vstřikování se podařilo vytvořit komplexní a sofistikované tvary židlí Lambda tím, že tavenina, obvykle plastický materiál, je vstřikována do přesně navržené formy. Po ztuhnutí materiálu vznikl koncový produkt, který je odolný, ergonomicky a esteticky příjemný.

V prodeji bude od jara 2024.

MUUNA (MU 3101.04)

Kancelářská židle Muuna se hodí do jakéhokoliv interiéru. Čalounění nabízí širokou škálu barev, což ještě zvyšuje její schopnost adaptovat se. Na rozdíl od jiných kancelářských židlí nejsou na první pohled vidět žádné ovládací prvky. Pečlivě začalouněná židle je totiž vybavena SELF mechanikou, která všechno nastavení připraví sama. Více o produktu zjistíte na webu nebo v síti RIM Pointů v Čechách a na Slovensku.

Společnost RIM CZ a.s. vznikla v roce 1991 s cílem vyrábět vlastní kancelářské židle. Filosofie zdravého sezení a poznatky z vlastního výzkumu v oblasti ergonomie ovlivnily další vývoj společnosti. Slogan „Pro zdravé sezení“ a tomu odpovídající záměr vyrábět a prodávat židle, které přispívají ke kultivaci a oživení kancelářského prostředí se staly hlavním posláním firmy.

Více se dozvíte na www.rim.cz.

Newsletter