„Srpnové statistiky zahraničního obchodu ukazují meziroční pokles vývozu o 6 %, meziměsíčně je to o 0,5 %. Ačkoliv se jedná o letní měsíce, které nepatří z pohledu exportu k nejsilnějším, je potřeba upozornit, že trend je znepokojující. Tento fakt do jisté míry koresponduje rovněž s meziročním poklesem průmyslové produkce. Z teritoriálního hlediska se meziročně snížil export mimo jiné do Německa a na Slovensko, našich hlavních vývozních trhů. U Polska zůstává mírný růst. Výrazně meziročně klesl export do Rakouska, a to o 27 %. Největší meziroční růst naopak zaznamenáváme u Indonésie a Mexika, ovšem nutno dodat, že podíly těchto zemí na celkovém vývozu jsou výrazně nižší,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade a dodává: „Vývoj exportu ukazuje, že je potřeba aktivně hledat nové trhy a posilovat naše pozice a kapacity v těch stávajících s využitím nástrojů a programů, které definujeme v naší strategii pro příští tři roky. V Mexiku jsme pro exportéry otevřeli nový Exportní inkubátor CzechTrade, spouštíme několik nových služeb zaměřených na startupy a vysoce inovativní firmy, posilujeme také přítomnost našich kanceláří například v USA nebo na Filipínách, což nám pomáhá diverzifikovat obchodní aktivity a otevřít nové trhy pro české firmy. Věříme také v sílu designu, který může přidat hodnotu produktům a zvýšit konkurenceschopnost českých firem v zahraničí, proto jsme nové služby spustili i v rámci Design Centra CzechTrade.“