„Aktuální zářijové statistiky vývozu ukazují pokračující klesající trend, a to v meziročním srovnání o 10,2 %. Jedná se již o třetí meziroční pokles v řadě posledních 3 měsíců, přestože září patřilo historicky k silnějším exportním měsícům. V meziměsíčním srovnání (po sezónním očištění) se vývoz zvýšil o 0,6 %. Z pohledu zemí se oproti loňskému září snížil export prakticky do všech zemí z top 10 hlavních vývozních partnerů s výjimkou Spojeného království, kde meziročně export vzrostl o 7 %. Co se týče exportu z pohledu segmentů, pozorujeme pokles vývozu napříč odvětvími,“ říká Radomil Doležal, generální ředitel CzechTrade a dodává: „Českým firmám se budeme snažit pomáhat zvyšovat přidanou hodnotu výrobků, ať už v rámci designu či vytvářením oborových aliancí. Jednou z cest je také dostat se blíže k trhům přenosem některých typů do zahraničí a využívání místních pracovních sil, právě k tomu máme pro české firmy Exportní inkubátory. Nadále aktivně hledáme nové trhy a posilujeme pozice v zahraničí, ještě letos otevřeme zahraniční kanceláře v Rijádu a Mnichově, v blízké budoucnosti plánujeme zastoupení také v japonské Ósace.“