„Export se v lednu 2024 s meziročním poklesem o 6,5 % nedokázal odpoutat od horšího výsledku z konce roku 2023. Z pohledu hlavních segmentů pozorujeme největší meziroční nárůst u motorových vozidel a potravinářství, nicméně se jedná o čísla v nižších jednotkách procent. Co se zemí týče, nejvíce vzrostl export do Japonska, na Tchaj-wan nebo do Lotyšska, přičemž podíl těchto zemí na českém exportu je výrazně nižší než u našich hlavních exportních partnerů. Naopak pozorujeme pokles na některých hlavních exportních trzích, například Německa a Francie, s kladným číslem se setkáváme u Polska z pozice třetího nejdůležitějšího exportního trhu. Pozitivním signálem pro další období by mohl být mírný meziroční růst nových zakázek ze zahraničí v listopadu a prosinci a pohyb kurzu koruny ve prospěch českých exportérů,“ říká generální ředitel CzechTrade Radomil Doležal a dodává: „Letos se budeme opět soustředit na rozšiřování zahraniční sítě, a především nabízení nových perspektivních trhů. Otevřeme zahraniční kanceláře v Saúdské Arábii, Jižní Koreji nebo Uzbekistánu. CzechTrade také bude firmám výraznou podporou v rámci týmu generálního komisaře na Expo 2025 v japonské Ósace.“