Leo Express se důsledně ohrazuje vůči tvrzení předsedy vlády, že zneužíval systém kompenzací za státem nařízené slevy, naopak například na trase Praha – Ostrava nabízí to nejlevnější jízdné již od 99 korun, ze kterého je také vypočítávána i ta nejnižší kompenzace.
Od svého založení v roce 2012 používá Leo Express takzvané dynamické jízdné, které je běžné například v letecké dopravě. Čím dříve si zákazník zakoupí jízdenku, tím je pro něj levnější. Cena poté stoupá s blížícím se termínem odjezdu a obsazeností daného spoje. Algoritmus tímto způsobem v jednu chvíli spravuje automaticky téměř deset milionů cen (destinace krát destinace, 3 cestovní třídy, předprodej na 6 měsíců), které jsou závislé na termínu, obsazenosti, třídě a dalších faktorech. Je to systém, u kterého samo Ministerstvo dopravy uvedlo, že je v souladu s vyhláškou pro výpočet kompenzací za státní slevy a neporušujeme tím výměr Ministerstva dopravy.
Ministerstvo financí uvedlo, že striktnější pravidla vyloučí možnost zneužívání slev dopravci
Nicméně je pravdou, že působením algoritmu dochází vlivem poptávky k vychýlení ceny jízdenek nakupovaných na poslední chvíli. Toto vychýlení se však týkalo pouze přibližně 1 % ze všech nakoupených jízdenek. Z důvodu tohoto vychýlení přistoupil Leo Express sám k zastropování maximální ceny jízdného, ze kterého bude počítána kompenzace, a to na 599 korun. Maximální nárok na kompenzaci tak bude tedy 449 korun na jednu jízdenku. Dynamické jízdné pak zůstane zachováno a například na trase Praha – Ostrava bude Leo Express stále nabízet nejlevnější jízdné ze všech dopravců, a to od 99 Kč, ze kterého bude na této trase zároveň vypočítávána i nejnižší kompenzace. Tato úprava je platná po výpočet kompenzací již za měsíc říjen 2019. Vlivem takového zastropování dojde k poklesu celkové výše kompenzace přibližně o 5 %, což dokládá, že jen minimum cen bylo prodáváno za zmiňované vyšší ceny.
Leo Express se bude i nadále řídit výměrem Ministerstva dopravy a změnami, které v něm budou provedeny.