Slovenská technologická firma Luigi’s Box, která e-shopům optimalizuje vyhledávání, zvyšuje konverze a zlepšuje nákupní zkušenost, míří na globální trh. Zahájila totiž spolupráci s globální e-commerce platformou Shopify, kde nově poskytuje svůj plugin ke stažení na pár kliknutí pro všechny elektronické obchodníky. Doposud fungovala optimalizace Luigi’s Box úspěšně na několika platformách běžících na otevřeném principu, jako je Shoptet, Commercetools, nebo WooCommerce. Rozšířením na největší globální e-commerce platformu Shopify se však technologie ze Slovenska zařadila mezi světové špičky optimalizace vyhledávání. Luigi’s Box oproti konkurenčním nástrojům nabízí optimalizaci kompatibilní se všemi světovými jazyky, v rámci CEE regionu pak rozšířenou podporu přímo v lokálních jazycích. Slovenská platforma se také umístila v letošním žebříčku Deloitte Technology Fast 50 jako jedna z nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě.
„I když jsme doposud působili na několika open source a custom platformách typu Shoptet, Magento, Prestashop nebo WooCommerce, spolupráce se Shopify je pro nás velkým milníkem, neboť jsme se tímto zařadili mezi ostatní světové špičky optimalizace vyhledávání. Jsme šťastní, že jsme se stali součástí platformy, která patří mezi nejvýznamnější e-commerce řešení na světě. Z hlediska byznysu je to pro nás obrovská příležitost růstu. Chceme uživatelům Shopify dodávat stejně dokonalou zákaznickou zkušenost ve vyhledávání a nákupu produktů, jako jsme zvyklí u řešení na míru. A to i s důrazem na nativní podporu pro střední a východní Evropu, která na Shopify ve větší míře chyběla,” říká o spolupráci Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO Luigi’s Box.
Platforma Shopify, kde je nově slovenské technologické řešení k dispozici ke stažení, poskytuje digitální zázemí, redakční systém a podporu pro e-shopy z celého světa. V současnosti ji využívají miliony e-commerce poskytovatelů z přibližně 175 zemí světa. Na platformě běží 1,58 milionů webových stránek, přičemž patří k nejvyužívanějším online nástrojům hned po WordPress. Zisk kanadské společnosti v roce 2021 činil více než 4,5 miliardy dolarů.
Řešení pro lokální i globální hráče
Podle statistik Shopify narostl počet jeho uživatelů mezi březnem 2020 a lednem 2022 o 201,53 %, a to na téměř čtyři miliony e-shopů. Aktuálně přitom na Shopify působí necelé tři tisíce českých a slovenských online prodejen. Ty mohou implementovat inteligentní nástroje od Luigi’s Box na pár kliknutí, navíc mají společně s většinou evropských států k dispozici pokročilou podporu evropských jazyků pro optimalizaci vyhledávání a doporučení produktů. Potřeba personalizovaných funkcí, které rozumí jazyku a potřebám zákazníků, je pro e-shopy při expanzi zcela klíčová.
“V Česku a na Slovensku počet e-shopů na platformě Shopify roste a potřeba personalizovaného vyhledávání a doporučování produktů, které rozumí jazyku i potřebám zákazníků v regionu je klíčová pro lepší customer experience. Naše nástroje díky strojovému učení a umělé inteligenci dokáží předejít nejčastějším chybám, kterých se zákazníci na e-shopech dopouští. Pokud si totiž s nimi prodejní portál neumí poradit, může to vést ke ztrátě konverzí i odchodu zákazníka ke konkurenci,” vysvětluje Gejza Nagy. Mezi funkcemi tak provozovatelé e-shopů získají například automatické doplňování vyhledávaných dotazů, upravené výsledky vyhledávání, toleranci překlepů, detekci synonym či personalizované doporučení produktů.
Nástroje Luigi’s Box v současnosti využívá přes 2 000 zejména evropských e-shopů, mezi nimiž je i 17 ze 33 českých a slovenských e-shopů umístěných v žebříčku Top e-commerce 2022 časopisu Forbes. Nově se mezi ně zařadil také mezinárodní výrobce LED osvětlení LEDVANCE, který má pobočky ve více než 50 zemích a zastoupení ve více než 140 zemích. Nástroje od Luigi’s Box tak postupně zavádí na všechny své e-shopy, které běží hned v osmi jazycích. “Protože jsme byli spokojení s výsledky pilotního testování na novém českém e-shopu, zavedli jsme tyto nástroje i na stávající německý online obchod s cílem zvýšit konverzní poměr. Na e-shopu nabízíme tisíce produktů, a tak je pro nás stěžejní, aby se zákazník na webu nejen dobře zorientoval, ale také snadno našel přesně to zboží, které je pro něj ideální. A právě to už díky Luigi’s Box zvládnou bez problémů,” komentuje Tomáš Bialas, On-line shops team lead v LEDVANCE.
Luigi’s Box je slovenská technologická firma, která poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů. Pomáhá jim také pochopit, jak využít data o chování zákazníků při nákupu k navyšování prodeje. Vyniká díky jednoduché implementaci do jakéhokoliv e-shopu, která zabere pouhých pět minut. Skrze strojové učení a umělou inteligenci umí technologie zjistit, jak seřadit nejlépe výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém doporučit zákazníkovi. Za startupem, který vznikl v roce 2014, dnes stojí spoluzakladatelé Gejza Nagy (CEO), Tomáš Kramár (CTO) a Michal Barla (CPO). Technologie Luigi’s Box využívá přes 2 000 e-shopů, mezi jeho největší klienty patří Datart, Electroworld, Benu, O2, Astratex, Košík.cz. V posledních letech se také úspěšně drží na předních příčkách prestižní mezinárodní recenzní platformy G2 v kategorii E-commerce Search Software. Luigi’s Box se navíc umístil v žebříčku Deloitte Technology Fast 50 2022 jako jedna z nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě.