Stoupl i počet dam, které si vloni koupily automobil v síti autocenter AAA AUTO a Mototechna, meziročně o 10 %. Nejčastěji si stále kupují hatchback Škoda Fabia
Mezinárodní den žen, který byl před dvaceti lety v České republice přidán mezi významné dny, připomíná boj za nezávislost žen. Jaké jsou ale dámy při výběru aut? Přestože si nejčastěji pořizují stále menší vozy a jejich nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia, stále více z nich přichází na chuť doplňkovým výbavám i alternativním pohonům. Ojeté elektromobily a hybridy si vloni pořídilo o 48 % více dam než o rok dříve. Vyplývá to z prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.
„Z našich statistik víme, že ženy jsou při koupi automobilu daleko uvážlivější než muži a více zvažují své potřeby a finanční možnosti. I proto jsou konzervativnější co do doplňkové výbavy nebo druhu pohonu vozu. Poslední tři roky ale přibývá dam, které se nebojí vyzkoušet elektromobil nebo hybridní vůz. Vloni si takový vůz pořídilo o čtyřicet osm procent více žen než o rok dříve. Stále ale jde o necelá tři procenta ze všech u nás koupených aut,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO a Mototechna. Nejoblíbenějším elektromobilem u dam je BMW i3 díky své kompaktnosti. Z hybridů vede Suzuki Vitara.
Počet žen, které si v českých Áčkách koupily novější vůz, meziročně vzrostl o 10 %. Nejčastěji si vloni vybíraly hatchbacky (37 %). Tento typ karoserie meziročně o dva procentní body posílil, ale stále se to nedá rovnat například s rokem 2016, kdy si ho kupovala téměř polovina z nich (45 %). Významně posílila SUV, které se spolu s kombíky dělí o druhé místo, každý po 22,9 %. Nejoblíbenějším SUV byla u žen vloni Kia Sportage. V celkových prodejích ale vyhrála Škoda Fabia (8,6 %), hned za ní Škoda Octavia (8,3 %) a Volkswagen Golf (2,8 %).
Automobily v benzínovém provedení si pořizuje 60 % dam, necelá třetina pak volí automatickou převodovku. Náhon na všechny čtyři kola si vybírá jen 12 % z nich. Pokud jde o doplňkovou výbavu, tak automatické denní svícení vybírá ve voze 70 % žen, 60 % tempomat nebo s bluetooth konektivitou. Téměř polovina aut už má Stop Start systém (45 %), 38 % alespoň zadní parkovací senzory a 30 % aut má integrovanou navigaci.
Skupina AURES Holdings je letos na trhu již 32 let. Provozuje síť více než 60 poboček, servisních center a zastoupení v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Německu. Za dobu své existence na výkupu a prodeji obsloužila již přes 3 miliony zákazníků. Skupina prodá ročně bezmála 100 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost AURES Holdings je signatářem Declaration of Support for Women’s Economic Empowerment a pravidelně se umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Společnost řídí společní generální ředitelé Karolína Topolová a Petr Vaněček. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a o rok později v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. V roce 2022 byla časopisem Forbes vybrána do žebříčku TOP CEO a pravidelně se objevuje v jeho žebříčku nejvlivnějších žen. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.