Microsoft Teams nyní podporuje transkripci neboli přepis řeči v češtině, která doposud chyběla. Nyní lze přímo z online schůzek vytvářet přehledné automatizované zápisy, ve kterých lze jednoduše vyhledávat důležité informace. Zároveň jsou takto provedené přepisy vhodné i k archivaci a účastníci meetingů se díky tomu mohou plně soustředit na vzájemnou komunikaci.
Druhou významnou novinkou je funkce živé titulky v českém jazyce. Jedná se o automatickou tvorbu titulků v reálném čase na základě mluveného slova účastníků schůzky, což zpřístupňuje komunikaci nejen neslyšícím, ale může pomoci zachytit všechny detaily řeči nebo dokonce lze sledovat schůzku s vypnutým zvukem.
„Podle výsledků průzkumu Microsoft Work Trend Index 2022 víme, že více než dvě pětiny zaměstnanců v Česku upřednostňují well-being a zdraví před prací. S tím úzce souvisí možnost agilně se rozhodnout, zda se konkrétní schůzky zúčastnit osobně, nebo zvolit její online variantu. A i když na schůzce být nemůžete, můžete si díky funkci přepisu řeči jednoduše zpětně zkontrolovat, který z probíraných bodů se týkal vás. Funkci jistě ocení například i novináři, kterým tak odpadne povinnost přepisu rozhovorů,“ vysvětluje Petr Váša, manažer divize Microsoft 365, Microsoft Česká republika a Slovensko.
Pro ty, kteří pracují v širších týmech v rozdílných částech světa, nyní přichází i možnost zobrazení časového pásma a aktuálního času u každého jednotlivce na základě časového pásma, ze kterého pracuje. Díky tomu lze jednodušeji plánovat a organizovat společnou práci.
Nové možnosti režimů pro přednášející
Vylepšeny byly i režimy pro přednášející ve schůzkách v Microsoft Teams. Nyní se mohou prezentující rozhodnout, jak se budou ostatním účastníkům schůzky zobrazovat. V režimech Sdílený obsah na pozadí (Standout), Vedle sebe (Side-by-side) a Reportér (Reporter) si jednoduše vyberou, zda se jejich obraz bude nacházet vlevo nebo vpravo, a mohou upravit jeho velikost. To, co dříve bylo doménou pouze profesionálních studií, se tak stává realitou každé schůzky a webináře. A to vše přímo z prostředí Teams.
Kde nalézt nové funkce?
Transkript: Po spuštění schůzky v aplikaci Teams klikněte na ikonu „Více“ v hlavním panelu (označenou třemi tečkami) a stiskněte tlačítko „Spustit přepis“. Jakmile se přepis spustí, je třeba zvolit jazyk. Zvolte češtinu a v pravém podokně se vám začne objevovat přepis schůzky, který po jejím skončení naleznete uložený v sekci Chat tohoto meetingu (podobně jako když pořizujete nahrávání schůzky) a můžete ho zde také stáhnout. Stejným postupem můžete přepis také během schůzky vypnout.
Živé titulky: Zvolte ikonu „Více“ v hlavním panelu (označenou třemi tečkami) a stiskněte tlačítko „Zapnout živé titulky“. Kliknutím na tři tečky v podokně živých titulků, které se objevilo v dolní části obrazovky, zvolte jazyk. Vyberte češtinu. Na obrazovce se vám zobrazí titulky ve zvoleném jazyce. Stejným postupem můžete titulky i vypnout.
O Microsoft Teams
V současnosti spoléhá na službu Teams více než 270 milionů lidí, podle nedávného průzkumu mezi řediteli informačních oddělení (CIO) společnosti Morgan Stanley[1] standardizovalo Teams více než 50 % organizací. S přechodem od vzdálené k hybridní práci se počet aktivních zařízení Teams Rooms meziročně více než zdvojnásobil a Teams Phone má nyní téměř 80 milionů aktivních uživatelů. Chcete zjistit více o posledních novinkách Microsoft Teams a tipy na jeho plné využití pro hybridní práci? Přečtěte si 3 způsoby, jak splnit nová očekávání od hybridní práce pomocí Microsoft Teams a Microsoft 365.
Microsoft Teams se ze služby zaměřené primárně na komunikaci stala jedna aplikace pro řešení produktivity, spolupráce, firemních procesů, ale i zaměstnanecké zkušenosti (více o platformě pro zaměstnaneckou zkušenost, Microsoft Viva, která je přímo v Teams, se dozvíte zde).
[1] Weiss, K., Baer, J., and Huang, B. (2021, October 5). CIO Survey Takeaways- Further Solidifying the Leadership Position. (p3). Morgan Stanley Research.
O společnosti Microsoft
Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) umožňuje digitální transformaci v éře inteligentního cloudu a inteligentního internetu věcí. Naší misí je pomoci každému člověku a každé organizaci na světě dokázat více. Microsoft Corporation vznikla před více než 40 lety – v dubnu roku 1975. Česká pobočka zahájila činnost v roce 1992. Na podzim 2015 jsme se spolu s pražskou divizí Skype přestěhovali do nového světa práce – kanceláře vytvořené pro svět práce odkudkoli. V červenci 2016 spojila česká pobočka síly se slovenskou a vznikl Microsoft Česká republika a Slovensko. Na podzim 2016 bylo v Praze otevřeno vývojové centrum Microsoft Dynamics.
Tento dokument je určen pouze pro informační účely. Společnost Microsoft se zříká jakékoliv odpovědnosti za vzniklé situace týkající se užití tohoto dokumentu pro jiné účely. Společnost Microsoft nebude nikdy odpovědná za jakékoliv mimořádné, přímé, nepřímé či vyplývající škody, ať již vzejdou z účinnosti smlouvy, zanedbání nebo jiné skutečnosti vzniklé následkem užití či interpretace tohoto dokumentu či v souvislosti s ním. Microsoft je registrovaná obchodní značka společnosti Microsoft Corp. v USA a/nebo v jiných zemích. Jména společností a produktů zde uvedených mohou být obchodní značky jejich příslušných vlastníků.