Podzimní prodejní sezona začíná, lidé nabízejí auta bazarům. Experti AAA Auto radí, nač dát při focení pozor
Podzimní prodejní sezona patří spolu s tou jarní k nejsilnějším – počty aut nabízených bazarům k prodeji výrazně rostou. Aby výkupčího v bazaru nabídka zaujala, je dobré auto vyfotit tak, aby co nejlépe vynikly jeho přednosti. Profesionální fotografové, kteří denně fotí stovky aut do nabídky největšího tuzemského autocentra AAA Auto, radí, co udělat pro to, aby fotografie vašeho vozu byly co nejlepší.
Jak se na fotografování připravit
– Klidně použijte mobilní telefon, není třeba používat fotoaparát. Nezapomeňte hadříkem důkladně očistit čočku mobilu.
– Foťte zásadně umyté a poté osušené auto – mokré „fleky“ po mytí nevypadají dobře a lesknou se, pod autem jsou loužičky vody.
– Vždy vyčistěte interiér, alespoň vysavačem na benzince. Palubní desku otřete hadrem od prachu.
– Vyberte vhodnou lokalitu vzhledem k typu vozu – nehodí se například fotit sporťák v lese, offroad na sídlišti a podobně.
– Zamyslete se nad směrem, odkud svítí slunce; barva auta nejlépe vynikne, pokud po něm necháte světlo „sklouznout“. Pokud by byl zdroj světla proti fotografovi, barva a detaily by zanikly – nefoťte tedy raději v protisvětle (byť zkušený fotograf takto může vyrobit zajímavý snímek). Ideální je fotit pod mrakem, kdy je světlo rozptýlené. Pozor na západ slunce – světlo je sice měkké, ale focení mohou komplikovat dlouhé stíny, případně kombinace teplého světla a odraz modrého nebe na autě.
Jak fotit exteriér
– Auto vždy foťte na šířku. Fotky snímané mobilem na výšku jsou jinak zbytečně malé; ty si nechejte na Instagram.
– Nevyužívejte širokoúhlý režim fotoaparátu – široký objektiv totiž deformuje obraz. Navíc je to většinou zbytečné, i základní nastavení mobilních foťáků je dostatečně širokoúhlé.
– Základní zásada: vždy vyfoťte celé auto, ne výškovou či šířkovou půlku; takových příšerných „polofotek“ je plná inzerce. Auto umístěte doprostřed snímku, není třeba vytvářet umělecký dojem.
– Vždy foťte z úrovně světel či z podhledu, nikdy z úrovně ramen fotografa. Výjimku můžete udělat u nízkých sporťáků, kde to někdy vypadá dobře.
– Nafoťte auto ze všech čtyř rohů. Můžete experimentovat s úhly – zabrat více bok nebo naopak předek a zadek auta, pokud budete správně kombinovat, získáte dvě fotky s převahou boční části a dvě fotky s převahou přední a zadní části auta.
– Další fotky by měly obsahovat detaily přední a zadní části vozu, případná poškození a motorový prostor.
– Kola buď natočte k fotografovi, nebo je nechejte rovně; nikdy nefoťte pneumatiku.
– Snažte se, aby za autem bylo jednotné pozadí (zeď, obzor) a aby ze střechy „netrčely“ například značky nebo sloupy.
Jak fotit interiér
– Také uvnitř foťte vždy na šířku. I zde je lepší vyhnout se širokoúhlému režimu, který deformuje obraz a je citlivější na množství světla.
– Vyfoťte celek interiéru z pravé zadní sedačky – sklopte přední opěradla co nejvíc dozadu, aby byly vidět sedáky. Nezabírejte zbytečně hodně výhledu z čelního okna (automatické vyvažování kontrastu by vám zbytek fotky zbytečně ztmavilo), zaberte více právě sedáky a středový tunel.
– Vyfoťte celou řidičovu sedačku, nejlépe skrz otevřené řidičovy dveře s otevřeným oknem; případně i další sedačky podobným stylem.
– Nezapomeňte na nadstandardní výbavu (ventilované sedačky, adaptivní tempomat, prémiový audiosystém, panoramatickou střechu apod.). A také na fotku zavazadlového prostoru.
Skupina AURES Holdings je letos na trhu již 31 let. Provozuje síť více než 60 poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku a Německu. Za dobu své existence obsloužila již přes 2,9 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně 90 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím společnosti Driverama. Společnost AURES Holdings je signatářem Declaration of Support for Women’s Economic Empowerment a pravidelně se umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a o rok později v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. V roce 2022 byla časopisem Forbes vybrána do žebříčku TOP CEO a pravidelně se objevuje v jeho žebříčku nejvlivnějších žen Česka. CZECH TOP 100 ji zároveň v roce 2023 ocenilo cenou Management Excellence Award za 25 let přínosu českému byznysu.