Slovenská IT a konzultační společnost EEA (součást skupiny BiQ Group), která se od roku 2005 strategicky orientuje na nástroje a procesy jedné z nejprogresivněji rostoucích technologických společností současnosti – Atlassian, pomohla společnosti Baumit s digitalizací klíčových procesů. EEA je zároveň ověřeným partnerem Atlassianu pro český i slovenský trh. V rámci dlouholeté a úspěšné spolupráce pomohli experti z EEA zefektivnit interní firemní procesy v oblasti schvalování a administrace různých obchodních případů, potenciálních i realizovaných. Obchodní manažeři díky digitalizaci šetří čas strávený administrativou a mohou se tak zaměřit na důležitější obchodní agendu. Například aplikace GeoData v rámci softwarového řešení v prostředí JIRA s konkrétní mapovou lokalizací umožňuje kdykoli přesně vyhledávat obchodní případy a vidět jejich potenciál, případně aktuální stav realizace. Vyhledávat informace a interaktivně komunikovat s dalšími kolegy v rámci týmu je možné díky prostředí JIRA velmi jednoduše, ať už se obchodní manažer nachází přímo v terénu a připojuje se z mobilu či tabletu, nebo pracuje z pohodlí kanceláře.
„Spolu s rostoucím byznysem a neustále se zvětšujícím počtem obchodních případů jsme si jednoho dne uvědomili potřebu průběžně zpracovávat a sledovat enormně velký počet různých objektů a obchodních případů, vyhodnocovat jejich potenciál a komplexně řídit úkoly obchodního týmu. Díky současnému řešení se nám podařilo zefektivnit a urychlit i schvalovací proces. Bavíme se o velkém objemu dat, který je navíc poměrně různorodý. Jako systém řízení firemních procesů jsme si vybrali JIRA Software od společnosti Atlassian pod záštitou EEA. Toto řešení se ukázalo jako nejvhodnější,“ říká Peter Sziráczki, obchodní ředitel společnosti Baumit.
„Spolupráce s Baumit SK je ukázkovým příkladem, jak chceme pracovat a jaké vztahy chceme rozvíjet se svými klienty. Od počátečních diskusí o ‚malém‘ nasazení Atlassian nástrojů jsme společně prošli dlouhou cestu. EEA se stala strategickým partnerem Baumitu a pomohla zlepšit a zefektivnit jeho práci. Digitalizace úkonů byla pro společnost zásadním milníkem v urychlování a automatizaci procesů, a to hlavně v případě promptního reagování na potřeby zákazníka. Díky automatizaci, kterou systém JIRA nabízí, dokáže Baumit vyřešit některé procesy během pár minut. Důležitá je samozřejmě i evidence, která je rovněž plně digitalizovaná. Digitalizace a využití Jiry totiž již dávno přesáhly IT odvětví a dají se použít velmi jednoduše a rychle pro cokoli,“ doplňuje Lubo Starek, CEO EEA SK.
Evidence staveb přes GeoData
Společnost Baumit dospěla do stadia, kdy v JIRA provádí kompletní management všech svých dodávaných staveb nebo potenciálních či pro ni zajímavých objektů. Dnes mají v systému přibližně 3 500 objektů. Každý objekt má definovanou přesnou polohu podle GPS, zadanou adresu a samozřejmostí jsou podstatné údaje o realizátorech či architektech. Pomáhá jim vyhodnocovat i celkový potenciál a sílu jednotlivých regionů a okresů. Mají jednoduchý a jasný přehled o objektech a jejich charakteristice, přesné poloze, dokážou efektivněji řídit projekty a plánovat související činnosti.
„Reklamace jsou komplexnější proces, do kterého jsou zapojena různá oddělení a týmy kolegů. V minulosti jsme je evidovali a zpracovávali manuálně a komunikovali výhradně e-mailem. V tomto směru nám JIRA pomohla hlavně z administrativního úhlu pohledu. Zlepšil se tok informací a přehlednost či struktura evidence jako takové. Například dokážeme relativně jednoduše zjistit, která produktová skupina nebo konkrétní produkt měl nejvíce reklamací, a včas odhalit možný skrytý problém,“ vysvětluje Sziráczki.
Pro plynulý proces zavedení systému JIRA a jeho nástrojů bylo nutné zaškolit lidi v týmu a přizpůsobit se novému stylu práce. V tom celém byla společnost EEA velmi nápomocná a dnes je vidět, že se nový systém dobře adaptoval a stal se pro obchodní tým spolehlivým a efektivním nástrojem. Správu objektů a kontaktů, tok schvalovacího procesu či management reklamací si dnes bez JIRA dokáže málokdo v Baumitu představit. Obchodní tým má v současnosti 33 členů v čele s obchodním ředitelem a regionálními vedoucími prodeje, podporovaný kvalitním servisem oddělení logistiky, kontrolingu a produktového managementu.
„Nejenže nám JIRA pomohla zefektivnit práci a celkově propojit komunikaci v rámci týmu, ale ukázala se i jako adekvátní systém pro interní podporu a operativu. Dobrým příkladem je schvalovací proces pro jednotlivé obchodní nabídky, který probíhá na různých úrovních managementu, nebo také proces řešení reklamací: od jejich zaevidování přes zpracování, odborné posuzování až po vyrovnání. Díky řešení a podpoře společnosti EEA se nám podařilo digitalizovat mnohé procesy, které jsou vzájemně propojené a synchronizované i s dalšími námi využívanými systémy,“ uzavírá Peter Sziráczki.
Více o společnosti Baumit
Baumit je součástí rakouské rodinné firmy Schmid Industrie Holding. Značku Baumit založili společně v roce 1988 rakouští podnikatelé Friedrich Schmid a Dieter Kern. Pod vedením Friedricha Schmida, vizionáře a charismatického podnikatele, se z Baumitu stala jedna z nejúspěšnějších značek na trhu suchých omítkových směsí v Evropě. Společnost Baumit Slovensko byla založena v roce 1994 jako společný podnik rakouského Baumitu a slovenské firmy Hirocem. V současnosti je Baumit na Slovensku lídrem na trhu suchých omítkových směsí a tepelněizolačních systémů. Kromě toho má Baumit v portfoliu produktovou skupinu Baumacol pro lepení obkladů a dlažeb, produktovou skupinu Sanova pro sanaci a obnovu historických budov, stejně jako produktovou skupinu Betóny se suchými betonovými směsmi pro různé účely použití. Nejsilnější produktovou skupinou jsou fasády, které reprezentují zejména tepelněizolační systémy a tenkovrstvé přebarvené fasádní omítky. Druhým důležitým pilířem produktového portfolia jsou strojové omítky s širokou paletou služeb a logistiky strojového nanášení a přepravy omítek. V současnosti má Baumit více než 150 zaměstnanců. Centrála společnosti se nachází v bratislavském obchodním centru Zuckermandel. Součástí centrály společnosti je moderní Baumit Colorstudio, které zákazníkům a partnerům nabízí konzultace v oblasti barevného řešení fasád.
Více o BiQ Group
BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním partnerském přístupu a komplexní znalosti. Její experti optimalizují IT v organizacích či firmách a jejich cílem je umožnit zákazníkům dosáhnout maximální efektivity. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných v několika lokalitách v České republice i na Slovensku – BOOTIQ, Consulting Company Novasoft, Bluesoft, EEA a PUXdesign. Jsou tak regionálně blíž svým zákazníkům i kolegům. BiQ Group dnes tvoří více než 460 vývojářů a dalších specialistů s expertními znalostmi.