Novou nákupní aplikaci lékáren BENU, kterou vyvinulo digitální studio GoodRequest, dosud využívají desítky tisíc uživatelů. Nejen že usnadňuje a zrychluje nákupní proces, ale také zvyšuje loajalitu a posiluje vztah se zákazníky. Jejím prostřednictvím si lidé měsíčně vyzvednou tisíce receptů a objednávek z e-shopu. Lékový kalendář zase upozorní na docházející balení léků či doplňků stravy.
K online prostředí přistupuje až 70 % uživatelů skrze mobilní zařízení. Nová mobilní aplikace lékáren BENU tudíž plně integruje internetový obchod. I proto si vývoj, který zabral čtrnáct měsíců, vyžádal důkladnou přípravu. „Během navrhování rozhraní nové mobilní aplikace e-shopu jsme se zaměřili na minimalizaci složitých nákupních procesů do několika málo kroků. Uživateli aplikace jsou totiž spotřebitelé různých demografických charakteristik. Ovládání musí být přívětivé jak pro mladé rodiče či pracující profesionály, tak pro seniory či osoby se zdravotním postižením. Na pozadí přitom aplikace pracuje s širokým katalogem produktů o zhruba 10 tisících položkách,“ vysvětluje Adam Rakús, Product Designer digitálního studia GoodRequest.
Vše pro zdraví na jednom místě
Aplikace, dostupná pro mobilní telefony s operačními systémy Android a iOS, ale není jen dalším prodejním kanálem. Jejím prostřednictvím má totiž zákazník také možnost ověřit dostupnost léků ze svého eReceptu a pohodlně si je zarezervovat ve vybrané BENU lékárně. Další výhodou je kompletní přehled nad užívanými léky či doplňky stravy, kdy jejich dávkování si spravuje ve svém lékovém kalendáři, který mu připomene i pořízení docházejícího balení.
„Jednou z největších výzev vývoje bylo složité napojení věrnostního programu do aplikace, protože jsme pracovali s řešením třetí strany,“ uvádí Adam Rakús. Propojením mobilní aplikace a věrnostního programu BENU PLUS tak má zákazník k dispozici i virtuální věrnostní kartu BENU PLUS vždy po ruce. Jednoduše tím sbírá body za své nákupy, má přehled o odměnách a také slevách.
Testování UX zrychlilo objednávání
Naslouchání zpětné vazbě uživatelů bylo klíčové při výběru vhodného řešení v průběhu A/B testování. Díky němu se nakonec průměrná doba úspěšného dokončení objednávky podařila zkrátit o čtvrtinu a průměrná doba strávená na obrazovce dokonce o 36 %.
„Ve spolupráci se společností GoodRequest se nám podařilo dosáhnout vynikající uživatelské zkušenosti, která předčila naše původní očekávání. Jejich schopnost porozumět cílovým uživatelům a navrhnout intuitivní uživatelské rozhraní byla klíčovým prvkem úspěchu aplikace,“ říká závěrem Tomáš Dlabač, E-commerce product manager Benu.