Největšími výzvami roku 2025 budou pro firmy evoluce AI, ESG a adaptace Green Dealu

Firmy musejí implementovat AI, ale velké investice jsou stále příliš riskantní

Dopady Green Dealu, ESG směrnice a pokračující implementace stále se vyvíjející umělé inteligence, stejně jako s ní související AI Akt Evropské unie. To budou pro firmy největší výzvy roku 2025 podle digitální konzultační společnosti FLO. Samotné FLO bude v letošním roce cílit na výraznější růst příjmů, rozvoj služeb a především expanzi, zejména do Velké Británie a Švýcarska.

Umělá inteligence je klíčový trend už nějakou dobu a zůstane jím i v roce 2025. „Umělá inteligence byla dosud vnímána hlavně jako nástroj pro generování obsahu nebo analýzu dat. Stále více se však posouvá směrem k technologiím, které napodobují lidské kognitivní funkce. Rozvoj autonomní AI se bude v příštích letech zintenzivňovat a svého vrcholu v mainstreamové komerční adopci dosáhne během následujících 3–5 let. V některých odvětvích však firmy začnou implementovat tyto technologie už v tomto roce, ostatní by se proto měli začít připravovat,“ říká Andrej Hájek, CEO společnosti FLO.

Široká veřejnost nejvíce docení využití AI například u obchodníků nebo bank, kde přinese novou míru personalizace produktů, komunikace a další zefektivnění vztahu mezi firmou a zákazníkem. „Očekáváme výrazný růst využití AI agentů napříč různými oblastmi, včetně zefektivňování obchodních procesů, automatizace rutinních úkolů a zlepšování zákaznické zkušenosti (CX). Tyto technologie nacházejí uplatnění nejen při práci s daty, ale také v oblastech jako personalizace služeb, podpora zákazníků a optimalizace interních operací. AI agenti jsou již široce využíváni pro komunikaci prostřednictvím chatu a jejich schopnosti se nadále rozvíjejí i v oblasti mluveného dialogu. Tím umožní zákazníkům pohodlnější a rychlejší přístup k relevantním informacím, což povede k efektivnějšímu řešení jejich požadavků,“ popisuje Hájek.

Evropský AI Akt přinese nové standardy v oblasti transparentnosti a etiky, což donutí firmy k adaptaci a přehodnocení přístupu k datům a automatizaci. „To však přináší i potřebu posílit governance a zajistit, aby vše odpovídalo novým pravidlům. Firmy budou muset více dbát na to, aby jejich AI systémy fungovaly transparentně, lépe chránily data a respektovaly práva zákazníků. Nedávný vývoj kolem čínského DeepSeeku však ukazuje, že dominanci v AI teď nikdo nemá zaručenou, a zároveň naznačuje, že obrovské investice do této oblasti jsou pro většinu firem příliš riskantní – to, co dnes bude stát miliony, může být za rok zastaralé, nebo to může stát jen zlomek dnešní ceny. Klíčové je investovat promyšleně a ve správný čas,“ vysvětluje Hájek.

Podobné povinnosti firmám přinese i Green Deal nebo zásady ESG, tedy udržitelného podnikání. Firmy budou nuceny přetvářet své strategie, aby nejen plnily regulační požadavky, ale i reagovaly na rostoucí tlak spotřebitelů na udržitelné a etické podnikání. Green Deal a jeho iterace ovlivní nejen energetiku, ale i výrobní procesy a dodavatelské řetězce napříč průmyslem. ESG reporting se stane běžnou součástí strategie firem a posune udržitelnost z povinnosti na konkurenční výhodu. „Tyto změny budou vyžadovat spolupráci mezi IT a byznysem, aby organizace dokázaly reagovat na nové požadavky i očekávání svých zákazníků,“ radí Hájek.

FLO posiluje globální pozici, míří do Velké Británie a Švýcarska

Se všemi výše zmíněnými oblastmi FLO svým klientům pomáhá. Zatímco poslední dva roky se zaměřovalo především na investice do kompetencí a infrastruktury s vidinou růstu, v letošním roce tento růst již očekává. Kromě cíle zvýšení příjmu o 23 % se bude soustředit především na rozvoj spolupráce se zahraničními a globálními firmami. „Ve svém portfoliu už teď máme několik firem působících na mezinárodní scéně, ale letos svoji pozici na vybraných trzích výrazně posílíme. Kromě již stávající pobočky v Austrálii budeme rozvíjet byznys hlavně ve Velké Británii a Švýcarsku,“ říká Hájek.

S růstem obsluhovaných trhů i novými, významnými klienty poroste FLO také personálně. „Dál rozvineme svoje služby i tým. Významně k tomu přispěje i náš úspěch v tendru na agenturu pro jednu velmi významnou nadnárodní firmu, o kterou se budeme starat na více než 20 trzích. Zatím nemůžeme jmenovat, ale tato spolupráce je potvrzením naší vize a strategie,“ uzavírá Hájek.

FLO je digitální konzultační společnost, která propojuje služby v oblastech brandu, technologií a zákaznické zkušenosti. Vznikla v roce 2021 kombinací akvizic a transformace existující firmy. Společnost působí po celé Evropě a Austrálii a plánuje expanzi na evropské trhy, jako je Velká Británie či Švýcarsko. FLO se profiluje jako firma s butikovým mindsetem spojující digitální poradenství, kreativní služby a technologické inovace. Zakladatelem je Jan Galgonek, v čele stojí CEO Andrej Hájek.

Newsletter