NFT puky pro hokejovou mládež se vydražily za 17 ETH. Technologické řešení pro ŠKODA AUTO vyvinul BOOTIQ

Kolekce NFT puků, která vznikla při příležitosti 30letého partnerství ŠKODA AUTO s Mistrovstvím světa v ledním hokeji, se vydražila za 17 ETH (v době konání aukce za více než 700 000 korun). O technologické řešení se postarala společnost BOOTIQ (součást BiQ Group). Aukce trvala měsíc, během kterého se ve třech sadách prodalo celkem 30 puků. Jeden z kupců zakoupil dokonce pět puků najednou. Z výtěžku se nakoupí vybavení pro český mládežnický hokejový tým.

„Jsme rádi, že jsme se mohli zapojit do zajímavého projektu, který navíc přispěl na dobrou věc. Spolupráce se ŠKODA AUTO pro nás byla lákadlem i výzvou, neboť na realizaci byl pouhý měsíc a nešlo pouze o standardní web. Bylo potřeba vytvořit komplexní softwarové řešení. Navíc velká část finalizace naší práce byla s podporou klienta realizována v rámci třídenního hackathonu. Museli jsme také počítat s řadou faktorů, které se s NFT pojí – zejména fluktuace hodnoty vázané kryptoměny a poplatky za zanesení do blockchainové sítě (tzv. gas fee). Celá aukce tak pro nás byla experiment, který se nakonec vydařil,“ říká Miroslav Jozefiak, projektový manažer BOOTIQ.

„Na poli kryptoměn se ŠKODA AUTO angažovala vůbec poprvé ve své historii, kdy nabídla svou exkluzivní edici ve formě NFT. Došlo tak k propojení fyzických puků i jejich digitální verze a zároveň jsme z výtěžku aukce podpořili český mládežnický hokej. Díky technologickému know-how BOOTIQ proběhlo spuštění portálu i samotná aukce hladce a děkujeme jejich vývojářskému týmu za vydařenou spolupráci,“ dodává Libor Šedivák, vedoucí marketingu ŠKODA AUTO Česká republika.

Dražba byla rozdělena do tří částí, v každé bylo draženo 10 NFT puků, které připomínaly jednotlivá mistrovství světa. Nejdražší puk byl vydražen za 1,764 ETH, jednalo se o puk připomínající zlatou medaili z Vídně z roku 2005. Na samotném puku je podpis Jaromíra Jágra. Výherci aukce mohli navíc zadat unikátní kód a získat i fyzickou kopii podepsaného puku. Celková hodnota vydražených puků po zdanění a všech poplatcích dosahuje 13,94 ETH.

NFT na sítích

Softwarové a cloudové řešení platformy pro technologii NFT navrhli specialisté z BOOTIQ. V jejich režii byl pak i UX a kompletní design portálu, který je založený na frameworku React Gatsby a cloudovém řešení AWS. Pro popularizaci kryptoměn a informace o dražbě určené široké veřejnosti se marketingový tým BOOTIQ spojil také s influencery Petrem Márou a Tomášem Břínkem alias TMBK, kteří představili webové řešení internetové komunitě.

Favoritem do Finska

Projekt ŠKODA AUTO v spolupráci s Mistrovstvím světa byl završen cestou Praha–Tampere dvěma automobily ŠKODA Favorit 135 LS, ročník 1992. Za volanty vozů usedla dvojice ve složení moderátor Tomáš Zástěra a Česká Miss a modelka Andrea Bezděková. Výprava měla za úkol českým hokejistům dovézt vzkazy podpory, které jim napsali fanoušci na facebookovém profilu společnosti. Trasa v délce necelých dvou tisíc kilometrů byla rozdělena do čtyř jednodenních etap se zastávkami ve městech Varšava, Panevézy a Tallin. Na celou cestu se můžete podívat na: ČEŠI FAVORITEM NA MS IIHF V LEDNÍM HOKEJI 2022.

Více o BiQ Group

BiQ Group je technologická skupina postavená na proaktivním a partnerském přístupu, díky kterému její experti provázejí klienty výzvami moderního digitálního světa. Skládá se z pěti dceřiných společností rozmístěných ve dvanácti lokalitách v České republice i na Slovensku. Díky tomu může být vždy po ruce jak pro lokální šampiony, tak pro globální hráče z řad známých korporací i nadějných startupů. BiQ Group, která je součástí skupiny InTeFi Lukáše Nováka, dnes tvoří více než 400 vývojářů a dalších specialistů s expertním know-how v široké paletě technologií. Díky tomu mohou přinést komplexní službu, od vývoje na míru přes osvědčené platformy SAP, Atlassian a Kentico Xperience až po e-commerce a digitální marketing. Projekty dodává pro firmy T-Mobile, DPD, GTS Alive – ISIC, Škoda, Unipetrol, Zoot a více než stovku dalších klientů.

Newsletter