Dolar smazal malou část svých zisků, pohybuje se kolem úrovně 1,0980 EURUSD. Měny regionu se stále obchodují na slabších úrovních. Koruna nad 25,35 za euro a nad 23,05 za dolar.

Nižší náklady a méně údržby. Passengera představila nový přístupový bod WiFi pro veřejnou dopravu s integrovanými anténami

Passengera, inovativní český poskytovatel digitálních řešení pro veřejnou dopravu, uvedla na trh AP+, přístupový bod pro WiFi-6E s integrovanou interní anténou pro veřejnou dopravu. Nové kompaktní zařízení splňuje vysoké standardy požadované pro použití zejména ve vlacích. Nabízí bezpečné připojení s vysokou šířkou pásma pro všechna bezdrátová síťová zařízení a poskytuje cestujícím dostatečný výkon pro přístup k místně provozovaným platformám infotainmentu nebo pro připojení k internetu. AP+ ve své základní konfiguraci nevyžaduje žádné RF kabely, což pomáhá provozovatelům a stavitelům vlaků snížit náklady na instalaci a údržbu. Nové zařízení bylo vyvinuto ve spolupráci se společností Antonics, předním německým výrobcem vlakových antén.

Nově uvedený produkt Passengera AP+ je vnitřní anténa nové generace, která je speciálně navržena pro vozidla veřejné dopravy a veřejné služby WiFi. Hlavní výhodou nového zařízení je jeho kompaktní design a nulová koaxiální kabeláž pro základní instalaci, což vede k rychlejšímu a snadnějšímu nasazení, které přináší výrazné úspory nákladů, pokud jde o investice do infrastruktury. Dalšími výhodami jsou přijatá technologie WiFi-6E včetně tří rádií s vysokou rychlostí přenosu dat, možnost volby samostatného napájení nebo PoE a možnost připojení externích antén pro zvýšení dosahu pokrytí signálem.

„Digitální služby ve veřejné dopravě zvyšují pohodlí cestujících, zlepšují jejich zážitek z cestování a zároveň nabízejí provozovatelům po celém světě významnou konkurenční výhodu. Abychom pomohli dopravcům a výrobcům vlaků snadněji zavádět palubní sítě WiFi a snížit jejich náklady, vyvinuli jsme nový přístupový bod WiFi AP+ s integrovanou anténou. Toto zařízení poskytuje dostatečnou flexibilitu, výkon a cenovou výhodnost pro železniční prostředí. Na nový produkt jsme již obdrželi mnoho pozitivních ohlasů,“ uvádí Jan Kolář, CEO společnosti Passengera.

Za novou technologií stojí mezinárodní spolupráce

Aby bylo možné zajistit dostatečný bandwidth pro městská i venkovní prostředí, spolehlivost a bezpečnost, pracovala společnost Passengera na vývoji nového hardwaru AP+ společně s německou společností Antonics. „Vznik AP+ byl možný jen díky spolupráci s tak zkušeným výrobcem, který poskytuje inovativní anténní technologie speciálně pro kolejová vozidla,“ vysvětluje Kolář, proč se rozhodli spolupracovat s jedním z lídrů v oblasti vlakových antén.

„Vzrušující spolupráce se společností Passengera na inovativním přístupovém bodu je dalším milníkem v dlouhé historii přeshraničního partnerství mezi českými a německými společnostmi v dopravním průmyslu. Ve společnosti Antonics jsme se vždy snažili být napřed a inovovat technologie pro kolejová vozidla. A AP+ je důkazem našeho odhodlání. Spojení našich anténních systémů se softwarovou platformou Passengera pro digitální služby nám umožnilo vytvořit společný produkt, který přináší významnou přidanou hodnotu všem provozovatelům vlaků. Těšíme se na úspěšnou budoucnost,“ říká René Roeder, technický ředitel společnosti Antonics.

Česká společnost Passengera uvedla AP+ na trh jako doplňkové zařízení především ke svým branám pro zajištění digitřady Passengera G poháněným Intelem. Zatímco brány zajišťují přesnou konfiguraci, provisioning a monitoring, AP+ předává informace do sady Management and Monitoring Suite (MMS). Brány Passengera G7 a G8 se starají o připojení k internetu ve vlacích a také o provoz systémů infotainmentu a monetizace nebo o integraci se systémy PIS, PA a CMS. Toto řešení funguje ve vlacích po celé Evropě i mimo ni, například ve futuristickém systému metra vybudovaném v Rijádu v Saúdské Arábii nebo ve vlacích KiwiRail na Novém Zélandu.

Technické specifikace Passengera AP+

Passengera AP+ je kompaktní bezdrátový přístupový bod integrovaný s všesměrovou vnitřní anténou OmPlecs, vyvinutý ve spolupráci se společností Antonics. Poskytuje vysoce výkonnou datovou propustnost díky až 8×8 dvoupásmovým rádiím MIMO WiFi-6E na integrovaných planárních anténách. Jeho konfigurace 802.11ax zajišťuje bohaté možnosti připojení a dosahuje maximální teoretické propustnosti RF 7,6 Gb/s.

Díky dvěma ethernetovým portům 2,5 Gb/s, které lze vzájemně propojit, může AP+ poskytovat propustnost až 5 Gb/s do páteřní ethernetové sítě vlaku, nebo jej lze zapojit do řetězce a snížit tak složitost bezdrátové infrastruktury a eliminovat potřebu použití dalších síťových přepínačů. Firmware AP+ je integrován s operačním systémem Passengera ConnectWare OS, který běží na branách řady G, pro bezdotykové poskytování, snadné nasazení a centralizovanou správu, nabízí automatickou registraci pro monitorování a centralizovanou konfiguraci v rámci Passengera MMS pro monitorování v reálném čase a podrobné analýzy metrik.

  • WiFi standard: 8×8 MIMO Dualband 802.11ax WiFi6E
  • Frekvence: 2400–2500 (WLAN 2.4) / 5180–5835 (WLAN 5.8) / 5925–6425 (WiFi-6E)
  • Anténa: všesměrová planární
  • Šířka pásma kanálu: až 160 MHz
  • Ethernet: 2 × 2.5 Gbps M12 (one with PoE support)
  • Zabezpečení: AES, TKIP, WPA, WPA2, WPA3
  • Příkon: 24–48V DC nebo PoE M12
  • Stupeň krytí: IP65
  • Teplota: –25 °C až +70 °C

Passengera je česká technologická společnost, která vyvíjí a dodává komplexní digitální řešení pro vlaky, autobusy a ostatní prostředky veřejné dopravy po celém světě. Její centrální modulární platforma přináší do veřejné dopravy digitální zážitek skrze informační a zábavní palubní systém pro cestující (infotainment), zajišťuje internetovou konektivitu a monetizační nástroje pro dopravce. Passengera zároveň dokáže navrhnout a realizovat hardware pro chod celého ekosystému. Díky tomu její řešení patří ke globální špičce – služby Passengery najdete například v pendolinech Českých drah, na palubě evropského Flixbusu nebo v projektu nejmodernějšího metra světa, které roste v Rijádu.

Newsletter