POWER EXCHANGE CENTRAL EUROPE (PXE) se poprvé ve své historii zaměří na koncové zákazníky z řad domácností a živnostníků. PXE jim nákup elektřiny a plynu zprostředkuje pomocí nového webového řešení PARC4U. Aplikace nabídne zákazníkovi nejvhodnější nabídky předních českých poskytovatelů energií bez skrytých poplatků. Umožní také svobodně změnit dodavatele každý rok na jedno kliknutí bez nutnosti fyzické či online komunikace s energetickou společností.
„PXE reaguje na četné žádosti lidí, kteří chtěli nakupovat elektřinu a plyn přímo na burze. To nám sice stávající legislativa neumožňuje, ale vyhověli jsme zákazníkům pomocí neburzovní služby, která zaručuje transparentnost nákupu i praktické výhody pro fyzické odběratele a živnostníky,“ sdělil David Kučera, generální sekretář Power Exchange Central Europe.
PXE spuštěním PARC4U pokračuje ve své strategii směřovat veškeré obchodování s energiemi do plně elektronického a uživatelsky přívětivého prostředí. Již 4 roky úspěšně provozuje platformu PARC, díky níž nakupují energie města, obce a firmy. PARC4U rozšiřuje nabídku PXE i na domácnosti a živnostníky, které kromě usnadnění orientace v aktuální nabídce pomůže uchránit od nekalých praktik na trhu. Do systému PARC4U je v současnosti zapojeno 6 dodavatelů elektřiny a plynu a svůj zájem být součástí oznámilo více než 10 subjektů pokrývajících cca 80 % trhu v České republice.
„Dodavatelem se může stát pouze společnost, která již obchoduje energie na velkoobchodním trhu PXE a podléhá tak velmi přísné regulaci burzy. Pokud zájemce nastavená kritéria nesplní, nemá šanci se do systému zapojit. Zákazníka tak chráníme před nekalými praktikami, které se bohužel v poslední době množí,“ vysvětluje David Kučera.
Aplikace PARC4U také reaguje na spotřebitelské chování českých domácností při nákupu a změně dodavatelů elektřiny a plynu. Podle výsledků průzkumu PXE má více než 56 procent českých domácností uzavřenu smlouvu na dodávky elektřiny nebo plynu na dobu neurčitou. A téměř dvě pětiny dotázaných by uvítaly výhodnější smluvní podmínky, mezi něž patří například možnost kdykoliv ukončit smlouvu. PARC4U těmto zákazníkům výrazně usnadní změnu dodavatele bez zbytečného papírování a výpovědních lhůt. Zároveň více než 41 % respondentů považuje za klíčové kritérium výběru nového dodavatele elektřiny nebo plynu jeho důvěryhodnost.
„PARC4U je kombinací praktických výhod pro jeho uživatele i zárukou bezpečného nákupu energií. Věříme, že oslovíme mladou generaci, která vše nakupuje online, i starší zákazníky, pro něž je klíčová transparentnost a výhodná cena,“ uzavírá David Kučera.
Více informací o aplikaci PARC4U naleznete na webových stránkách www.parc4u.cz
Vybrané výsledky průzkumu PXE
(prosinec 2019, reprezentativní vzorek 1000 respondentů)
Na jak dlouho máte uzavřenu smlouvu na dodávky energií?
- na dobu neurčitou 56,9 % (elektřina) 56,3 % (plyn)
- na dobu určitou jeden rok 5,1 % (elektřina) 5,6 % (plyn)
Co vás vedlo k poslední změně dodavatele elektřiny nebo plynu?
- snaha ušetřit 64,6 %
- nespokojenost s dodavatelem 18,0 %
- stěhování 17,8 %
- nabídka od prodejce 10,8 %
- jiný důvod 4,4 %
- nevím 0,7 %
Podle čeho byste se při výběru nového dodavatele rozhodoval? (% ano)
- cena 74,6 % (elektřina) 75,4 % (plyn)
- důvěryhodnost dodavatele 45,1 % (elektřina) 41,7 % (plyn)
- výhodnější smluvní podmínky 40,7 % (elektřina) 35,7 % (plyn)
- dodavatel za mě vše vyřídí 30,1 % (elektřina) 27,5 % (plyn)
- podle internetových srovnávačů 13,4 % (elektřina) 13,4 % (plyn)