Během letošního roku mohli návštěvníci na stolech některých restaurací nacházet stále více zbrusu nových QR kódů, které Qerko postupně zavádí ve všech svých partnerských podnicích. Tato inovace přináší řadu výhod oproti starší generaci. Na první pohled se nové kódy pyšní novým vzhledem díky spolupráci s prestižním studiem Stedina Design, ověnčeným řadou designových „Oscarů“ Red Dot Design Award. Kódy v sobě mají vylepšené NFC čipy, takže lépe reagují na přiložení telefonu. Změn se dočkaly také zvolené materiály, z nichž se QR kódy vyrábí, jsou tak při běžném používání téměř nezničitelné a nepoškrabatelné, navíc vynikají vyšší odolností vůči povětrnostním podmínkám, čímž se prodloužila jejich životnost na stolech zahrádek. Kódy Qerka i nadále hosté poznají podle ikonického zeleného písmene „Q“.
Qerko je průkopníkem QR kódů v gastronomii a nyní se rozhodlo, že nastal čas tento hardware inovovat. Společnost spojila síly s designovým studiem Stedina Design, které přineslo své odborné znalosti a zkušenosti v oblasti designu a prémiové výroby. Celý proces, od první myšlenky k finálnímu produktu, trval asi půl roku. Nové kódy nabízí řadu vylepšení oproti původní generaci.
„Když jsme vstoupili do projektu, Qerko už mělo kvalitní produkt. Naším úkolem bylo ho změnit v prémiový a připravit na velkosériovou výrobu. Abychom dosáhli té nejvyšší kvality, musela se výroba rozdělit do čtyř míst po České republice, kde jednotlivé firmy mají na starosti část produktu, kterou umí nejlépe. K nám přichází na dvoufázovou kontrolu a nakódování čipu. Qerko objímá batman, což je náš pracovní název pro černou plošku přiléhající ke kódu, kterou podniky mohou využít pro další sdělení svým hostům. Momentálně ještě pracujeme na bezobalovém vratném balení, aby se mezi jednotlivými dodavateli minimalizovalo množství obalu,“ komentuje spolupráci Jakub Stedina, zakladatel a kreativní ředitel studia Stedina Design.
Technologie s lákavým designem
Nové QR kódy představují významný technologický posun, který zajišťuje nejen jejich estetickou atraktivitu, díky níž se hodí do jakéhokoli podniku, ale také odolnost vůči běžnému opotřebení. Kódy jsou vyrobeny z matného materiálu, jenž eliminuje odrazy světla v restauračním prostředí a na zahrádkách, na kterých odolají přímému slunci i prudkému dešti. Tento designový prvek umožňuje snadné načtení kódu a zároveň přispívá k celkovému vizuálnímu dojmu z restaurace. Součástí kódů je také vylepšený NFC čip, který zajišťuje bezpečné a spolehlivé připojení k platebním systémům, protože bude nadobro zamknutý proti přepisu dat. Kódy navíc obsahují doplňkovou samolepku, tzv. batman, na niž mohou podniky umístit sdělení pro své hosty, logo nebo třeba číslo stolu.
Pilotní testování nových kódů spustilo Qerko ve vybraných podnicích již v prosinci, další následovaly na počátku letošního roku. Nové kódy tak prověřili hosté v restauracích Stodola Herink, Holešovická Sedma, Spojka Karlín, MỘC Liberec a Na Květnici. Po úspěšném testování spustilo Qerko ostrý provoz kódů a začalo kódy, jakožto svůj nový standard, instalovat do zbylých partnerských podniků.
„Naše nové QR kódy představují zásadní vylepšení pro restaurace, které s námi spolupracují. Kódy jsou odolné, nepoškrabatelné a nezničitelné, což zajišťuje dlouhou životnost a neustále dobré uživatelské zkušenosti. Navíc se svým prémiovým designem tyto kódy představují významný estetický prvek v podnicích, díky kterému se hodí do bister, hospod i restaurací. Již nyní jich máme ve výrobě přes dvanáct tisíc pro Česko, dvě stě do Rakouska a tisíc kódů pro Slovensko,“ dodává Lukáš Kovač, CEO společnosti Qerko.
Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné „dohromady, nebo zvlášť – a poprosím vás k pokladně“. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje svým podnikům skutečně poznat jejich zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž je narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.