Obrat 150 milionů a dvojnásobná poptávka. Brněnská Authentica se loni dostala mezi přední české fulfillmenty

Za uplynulý rok dosáhla Authentica Fulfillment obratu 150 milionů korun a zdvojnásobila počet klientů na 55, pro které vyexpedovala přes milion zásilek. Podle Petra Litavce, ředitele fulfillmentu, se letos společnost chystá na přesun do většího skladu a také investovat do jeho automatizace. Na trh společnost přišla teprve před třemi lety s vylepšeným konceptem fulfillmentu. Kromě základních služeb skladování a vychystávání objednávek totiž klientům zjednodušuje distribuci díky výrobě obalů, kompletaci v chráněné dílně nebo tisku na obaly a lahve.

„Minulý rok byl pro náš fulfillment přelomový. Po zhruba dvou letech příprav na straně kapacit a softwaru jsme naplno šlápli do získání nových klientů a rozšiřování svých služeb. Výsledek v podobě 150 milionů korun v obratu ukazuje, že navzdory zvyšující se konkurenci je na trhu obrovský hlad po kvalitních a komplexních logistických službách, který stávající hráči nejsou schopni uspokojit. Již přes pět desítek e-shopů u nás našlo řešení a už nyní víme, že výrazně porosteme i letos,“ uvádí Petr Litavec, Head of Authentica Fulfillment.

Fulfillment je nejnovější divizí brněnské skupiny Authentica, která se dosud zaměřovala zejména na služby pro retail, jako je výroba vybavení prodejen, dekorací, výroba obalů nebo tisk. Díky tomuto propojení dokáže fulfillment v podání Authenticy klientům nabídnout širší záběr služeb, všechny pod jednou střechou. Pro celkem 55 e-shopů Authentica loni vyexpedovala přes milion zásilek, podle Litavce má ale již nyní nasmlouvané zakázky o dalších zhruba 500 tisících zásilek ročně, další jsou v jednání.

Větší sklad, více lidí, více automatizace

„Začátkem loňského roku jsme chtěli získat co nejvíce nových klientů a využít veškerou dostupnou kapacitu. I přes velký konkurenční boj a vyšší náklady na akvizici zákazníka jsme se setkali s obrovským zájmem po našem komplexním řešení. Kapacity se nám tak zaplnily velice rychle, a proto se letos musíme opět zaměřit na jejich další rozšíření,“ komentuje vývoj společnosti Petr Litavec.

Petr Litavec – Head of Authentica Fulfillment

Jako jednu z hlavních priorit si Authentica Fulfillment stanovila větší sklad a jeho automatizaci. Ta mimo jiné přispěje k efektivnějšímu využití skladových prostor, nižší chybovosti a odlehčí pracovníkům ve skladu. „Aktuální poptávku jsme schopni kvalitně odbavovat zejména kvůli našemu neuvěřitelnému týmu ve skladu. Lidí na trhu ale není tolik, abychom mohli dál udržitelně růst vstříc velké poptávce. Proto je pro nás automatizace klíčová v dalším rozvoji. Zvládneme toho více se stejným počtem lidí, které čeká i příjemnější pracovní prostředí,“ vysvětluje Petr Litavec a doplňuje: „Koncem roku bychom chtěli být schopni bezproblémově odbavit až 2,5 milionu zásilek ročně a stát se jedním ze dvou největších fulfillmentů v Česku.“

Více o Authentica Fulfillment
Authentica Fulfillment zajišťuje e-shopům komplexní outsourcing logistiky. Společnost z Brna od roku 2021 sjednocuje všechny služby související s logistikou zboží pod jednou střechou. Více než 50 klientům poskytuje vše od uskladnění zboží, designu, výroby a kompletace balení až po vyřizování objednávek s 99,8% vychystávací přesností. Tím Authentica e-shopům šetří čas a finanční prostředky a zpřístupňuje e-commerce více podnikatelům. V čele Authentica Fulfillment stojí Petr Litavec, český startupista, odborník na e-commerce a package forwarding. Authentica Fulfillment je divizí české skupiny Authentica, globálního dodavatele retailových služeb pro klienty Philips, Hugo Boss, Waterdrop, C&A nebo Tchibo.

Více o skupině Authentica
Skupinu Authentica v roce 2003 založil Miroslav Hanák, současný CEO, jako firmu na výrobu reklamních nosičů pro retail. Skupina se postupně rozrostla, má půlmiliardový obrat a 260 pracovníků. Časem rozšířila záběr svých aktivit a kapacit, které využívají globální značky Hugo Boss, C&A, Philips či Tchibo.

Newsletter