ÓČKO chce přilákat české turisty na méně známá místa. Oficiálním průvodcem pořadu Užít Česko bude SmartGuide

ÓČKO opět rozjíždí projekt „Užít Česko“, jehož hlavním cílem je přilákat mladé české turisty na místa v České republice, která nejsou tolik známá a navštěvovaná. Hlavním partnerem pořadu je tuzemský startup SmartGuide, jehož aplikace udělá z každého telefonu chytrého průvodce, provede turisty bez davů a podá jim zajímavé informace. Nedávno také získal pro další rozvoj investici na britské crowdfundingové platformě Seedrs ve výši více než 17 milionů korun a plánuje expanzi do Německa, Chorvatska a Rakouska. Nově spolupracuje s energetickou společností ČEZ.

„Pro pořad Užít Česko máme nyní vybráno zhruba pět míst, kde se bude natáčet a která využívají náš produkt SmartGuide jako oficiálního průvodce. Jsou to například Karlovy Vary, Poděbrady, Česká Lípa a Liberec,“ říká CEO SmartGuide Jan Doležal.

Úspěšná série pokračuje v Česku

Užít Česko navazuje na úspěšné série z předchozích let, kdy ÓČKO pod hlavičkou „Užít“ navštívilo Chorvatsko, Slovinsko nebo Rakousko. Po vypuknutí pandemie v loňském roce a podstatném omezení cestování do zahraničí se tvůrci rozhodli ukázat Čechům, že i Česká republika skrývá neobjevené krásy. S letošní sérií tak zůstává v tuzemsku.

„Tento rok jsme koncept pořadu pojali trochu odlišně a cílem je představit nejen zajímavé destinace a aktivity v jednotlivých regionech, ale především podpořit tuzemský turistický ruch a domácí spotřebu. Díky partnerství se startupem SmartGuide, který nám významně pomohl s vytipováním lokací, ukážeme v letošní sérii skryté poklady ze všech koutů země,“ doplňuje Vladimír Sokolík z ÓČKA.

Chytrý průvodce pro každý telefon

Aplikace startupu SmartGuide udělá z každého telefonu osobního průvodce, který turisty provádí bez davů a představí jim zajímavé informace o navštívených místech. 17 milionů korun získaných přes platformu Seedrs plánuje startup využít především pro byznys development a expanzi zejména do Německa, Chorvatska a Rakouska.

„Technologii průvodcovské aplikace poskytneme turistické destinaci, ta ji naplní kvalitním obsahem a nabídne svým návštěvníkům. Turisté se pohodlně dozvědí zajímavosti o navštěvovaných místech a zjistí, že podobně je SmartGuide provede po stovkách destinací. Díky tomu se aplikace stává atraktivní pro další místa. Ty tak přinesou nový další obsah i uživatele,“ vysvětluje Jan Doležal.

SmartGuide začal spolupracovat také s energetickou společností ČEZ. Zpracoval naučně-zábavnou stezku v Hradci Králové, která návštěvníkům představuje malou vodní elektrárnu Hučák s informačním centrem věnovaným obnovitelným zdrojům a jejímu okolí. Jako další je nyní na řadě nejmodernější česká uhelná elektrárna Ledvice, kde se SmartGuide zaměří především na představení proměny krajiny v rámci rekultivací po ukončení těžby uhlí. „Území, která prošla rekultivací, jsou velmi rozmanitá – najdete na nich krásná umělá jezera, vzrostlé lesy, ale třeba i pole využívaná pro zemědělství. Kdo se chce o tom, jak se do krajiny po těžbě vrací příroda, dozvědět víc, může navštívit naše informační centrum v elektrárně Ledvice. Kromě expozice mohou návštěvníci vylézt i na nejvyšší rozhlednu v České republice, umístěnou přímo v areálu elektrárny. A třeba zahlédnou i vzácného sokola, který u nás v Ledvicích již řadu let úspěšně hnízdí ve speciálních budkách na ochozech komínů,“ láká vedoucí informačních center ČEZ Kateřina Barůšková.

Meziroční růst o 700 procent a premiérová investice Grouportu

Zakladatelé startupu v oboru průvodcování již před třemi lety viděli velký potenciál pro digitalizaci i přesun k individuálnímu cestování. SmartGuide loni dosáhl obratu čtyř milionů korun a meziročně rostl o 700 procent. SmartGuide byl prvním startupem, který získal investici od andělského fondu Grouport investiční skupiny DEPO Ventures.

„V cestovním průmyslu nyní leží obrovská investiční příležitost. Pokud věříme, že covid jednou zmizí, věříme také v budoucnost turismu. Je jen potřeba si umět představit, v jaké formě bude mít šanci na úspěch,“ říká Michal Ciffra, partner DEPO Ventures.

Covid poslal turismus do největší krize za posledních 80 let

Pandemie covidu-19 celosvětově spustila transformaci turismu. „Především se urychlil trend individuálního cestování, kdy lidé většinou neměli ani jinou možnost. Turismus vlastně zažil první obrovskou krizi od druhé světové války, která přiměla většinu lidí přistoupit na digitalizaci odvětví. Dlouho se o ní mluvilo, ale až tato ‚facka‘ v podobě pandemie si vyžádala realizaci,“ říká Doležal a dodává: „V praxi to znamená, že éra lidských průvodců se kvůli pandemii, ale i celkové dynamice doby chýlí ke konci. Lidé jednoduše volí komfort a mění se i mindset poskytovatelů služeb v turismu.“

 

 

Newsletter