Výrobce brýlových čoček Omega Optix z Brandýsa nad Labem loni zvýšil export meziročně o 20 procent na 230 milionů korun. Největšího růstu vývozu firma dosáhla na německém trhu. Společnost nyní hledá distribuční partnery v Íránu. Kvůli rostoucí poptávce musel podnik výrazně zvýšit výrobu.
Omega Optix se nyní chce zaměřit na Střední východ, v Íránu firma hledá vhodného distributora. Z analýz firmy vyplývá, že na tamním trhu je málo zastoupena střední třída, která jinak běžně poptává produkty s vyšší přidanou hodnotou – tedy zejména progresivní čočky. „Naopak větší zastoupení tam mají sociálně slabší vrstvy. Budeme tedy muset najít optimální poměr ve skladbě naše produktového portfolia,“ uvedl ředitel exportu Omega Optix Martin Cullen.
Export do Německa představuje pětinu vývozní kapacity firmy. „Loni se nám zde podařilo zvýšit obrat o více jak deset procent a dle dlouhodobých ukazatelů to vypadá, že toto růstové tempo udržíme i v příštích letech,“ uvedl ředitel exportu Omega Optix Martin Cullen.
Němci mají největší zájem o takzvané progresivní brýlové čočky, které mají čtvrtinový podíl na tamním trhu, v konzervativním Česku jejich podíl nedosahuje ani deset procent. „Progresivní čočky umožňují plynulý přechod z vidění do dálky přes střední vzdálenost až na blízko, jsou to vlastně troje brýle v jednom, což je uživatelsky příjemné,“ dodal Cullen.
Společnost se chce do budoucna zaměřit i na posílení tržního podílu na českém a slovenském trhu. Exportuje do 30 zemí, vedle Německa např. do Velké Británie a Francie. „Na stávajících exportních trzích se snažíme rozšiřovat naše portfolio o sofistikované výrobky, například progresivní čočky pro lidi trpící presbyopií, speciální povrchové úpravy napomáhající snižování únavy očí a jejich ochraně (před UV, modrým světlem, atp.),“ dodal ředitel.
Omega Optix působí na českém trhu od roku 1993 a patří mezi přední výrobce a distributory brýlových čoček. V roce 2014 vykázala společnost tržby 495 milionů korun a zisk 15 milionů korun.