Letní svátek sportů láká do Paříže návštěvníky, ti si však ubytování rezervují většinou na poslední chvíli. Ukázala to data českého scaleupu Mews, získaná z více než 300 pařížských hotelů, které jeho technologii využívají. Ačkoli se zahájením letních her vzrostla obsazenost místních hotelů meziročně o 20 %, ještě týden před samotným zahájením byla ve srovnání s obdobím v loňském roce o 22 % nižší. Spolu s obsazeností narostla i cena ubytování – za to si návštěvníci Paříže připlatí téměř o třetinu více než v uplynulých sezonách.
„Je logické, že největší sportovní akce na světě láká velké množství návštěvníků, kteří budou ve francouzské metropoli hledat atraktivní ubytování, jehož cena se dle očekávání zvýšila na ceny, které jsou v Paříži typické v období Silvestra. Je ovšem zajímavé, že si mnoho návštěvníků rezervuje ubytování na poslední chvíli,“ říká Matthijs Welle, CEO Mews.

Hry plní hotely až po zahájení
Ve srovnání s loňským červencem klesla meziroční obsazenost pařížských hotelů o 14 %, sedm dnů před začátkem her až o 22 %. Bezprostředně po startu se však místní hotely zaplnily o 20 % více než ve stejném období v loňském roce. Podle Mews tvoří rezervace sjednané na poslední chvíli až 35 % z celé obsazenosti.
„Už nyní vidíme, že obsazenost pařížských hotelů ve zbytku roku je ve srovnání s uplynulými lety o 50 % vyšší. Je proto zřejmé, že lidé letos plánují návštěvu Paříže s větším předstihem. Pokles obsazenosti před zahájením největší sportovní události chápeme jako odliv turistů, kteří do Paříže přicestovali z jiných důvodů a chtějí se vyhnout davům,“ komentuje Welle.
S rostoucí obsazeností narostla i průměrná denní sazba hotelů. Ta dosáhla téměř stejné hodnoty jako na Silvestra, kdy se ceny pařížských hotelů šplhají k nejvyšším v roce. Cena za noc je o 28 % vyšší než průměrná sazba v minulé sezoně. „Ve zbytku roku ceny zůstávají na podobných hodnotách, na jaké byli turisté zvyklí v uplynulých letech,“ dodává Welle.
Mews je český scaleup, který poskytuje ubytovacím zařízením systém pro správu rezervací, check-inů a vyřizování požadavků jejich hostů. Platforma Mews Hospitality Cloud, kterou využívá 5 000 zákazníků ve více než 85 zemích, je navržena tak, aby zefektivnila provoz moderních hoteliérů, vylepšila zážitky hostů a vytvořila ziskovější podniky. Mezi zákazníky patří Generator-Freehand, The Strawberry Group, The Social Hub a Airelles. Mews byl oceněn jako Nejlepší PMS (2024) a zařazen mezi Nejlepší místa pro práci v hotelové technologii (2021, 2022, 2024) společností Hotel Tech Report, stejně jako Nejlepší světový poskytovatel hotelového PMS (2023) a Nejlepší nezávislý světový poskytovatel hotelového PMS (2022, 2023) podle World Travel Tech Awards. Společnost má pobočky v Evropě, Spojených státech a Austrálii.