Z debaty kandidátů na amerického prezidenta vzešla dle trhů lépe demokratka Harrisová. Dolar oslabil, americké výnosy klesají. Koruna se po včerejším oslabení obchoduje nad 25,05 za euro a nad 22,70 za dolar.

Pokuta 25 tisíc kvůli došlé pásce v tiskárně a chudáci úředníci jako oběť útoků ze strany podnikatele?

Podnikatelské odbory jsou čím dál více znepokojeny průběhem kontrol úředníků finanční správy. Začínají se  totiž objevovat případy, kdy živnostníci podají trestní oznámení kvůli podezření na nezákonný postup při kontrole EET, ale nakonec sami dostanou pokutu nejen od Finančního úřadu, ale ještě od soudu, protože soudce uvěří zaměstnancům státu spíš než oběti – živnostníkovi a jeho svědkům.

Takový zarážející případ se podle médií stal na Domažlicku v restauraci Hájovna ve Kdyni. Hospodský pan Miloš Sivák tržbu řádně zaúčtoval, ale protože mu došla páska v tiskárně, šel ji nejdříve vyměnit a účtenku vydal o chvíli později, než přijal peníze. Za toto pochybení mu kontroloři udělili pokutu dvacet tisíc korun. A další pokutu – pět tisíc korun – dostal hospodský ještě od soudu, protože kontrolorům údajně nadával a vyhrožoval jim podříznutím, zastřelením nebo rozkopáním hlav, jak tvrdili u soudu. I když dvě svědkyně dosvědčily, že hospodský úředníkům finanční správy nenadával ani nevyhrožoval, soud uvěřil kontrolorům.

K tomu se vyjádřil Radomil Bábek, předseda výboru Podnikatelských odborů:

„Je otřesné, že soud uvěří kontrolorům, na které bylo podáno trestní oznámení, a ne živnostníkovi a svědkům, kteří potvrzují jeho verzi. Ukazuje se, že proti zvůli kontrolorů a jejich lžím, které jsou zřejmě ochotni křivě odsvědčit i u soudu, jsou živnostníci v podstatě bezmocní. Máme obavy, že nejde o jednotlivé excesy, ale při kontrolách EET se to stává normálním postupem, který stát podporuje,“ říká Radomil Bábek, šéf Podnikatelských odborů, a dodává: „Také Podnikatelské odbory se při zastupování podnikatelů poškozených jednáním kontrolujících úředníků setkaly s tím, že jakoukoli kritiku ze strany kontrolovaných osob nebo zákazníků interpretují úředníci, jako útok na sebe a citují slova o upálení, věšení apod. Zdá se, že úředníci mají pokyn fabulovat tak, aby se prezentovali jako oběť brutálních útoků. Zajímavé je i to, jak si přesně pamatují všechny výrazy pronesenené na jejich adresu, a to i po 9 měsících od tzv. incidentu. A nic jiného si už přesně nepamatují. Zázrak?“

Podnikatelské odbory brzy zveřejní výsledky stížnosti a výslechů úředníků, které vedly v zastoupení poškozené podnikatelky. Bohužel se i tady potvrzuje výše řečené.

Newsletter