Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Polovina oslovených evropských firem věří, že kvalitní data jsou nezbytná pro přežití, zjistil průzkum

V době, kdy firmy po celém světě stále pociťují dopady pandemie, průzkum předního poskytovatele dat a analytiky pro obchodní rozhodování Dun & Bradstreet zjistil, že více než polovina (52 %) respondentů je přesvědčena, že nepřežije bez relevantních, aktuálních a vyhovujících obchodních dat.

Výzkum Dun & Bradstreet, zveřejněný ve zprávě „The Future of Data“ ukázal, že podle dvou třetin firem jsou data nejužitečnějším nástrojem pro identifikaci nových trhů (64 %) a jsou zásadní pro cílení na nové zákazníky (62 %).

Přesto, že pandemie nadále celosvětově narušuje dodavatelské řetězce, šest z deseti dotázaných podniků uvádí, že data využívá k hodnocení rizik (65 %) a monitorování nákupních a dodavatelských řetězců (62 %).

„Vzhledem k enormnímu nárůstu dostupných dat, podniky nepotřebují jen tak ledajaké informace, ale data, která jsou pečlivě upravená, aktuální a přesná. Jinými slovy data, která jsou vhodná pro daný účel,“ říká Anthony Scriffignano, senior viceprezident a Chief Data Scientist Dun & Bradstreet. Současně dodává: „Společnosti už nějakou dobu potřebovaly změnit způsob, jakým dávají smysl informacím a tvoří z nich předpovědi, ale pandemie posunula tento imperativ přímo do obchodní agendy. Nyní je zcela klíčové přemýšlet o tom, zda jsou data přesná a skutečně odrážejí to, co se doopravdy děje nebo jsou ve skutečnosti zastaralá a irelevantní.“ Navzdory přesvědčení, že přesná a včasná data jsou zásadní pro obchodní procesy, vedoucí představitelé podniků přiznávají, že zaostávají, pokud jde o jejich schopnost spravovat data.

Pokud jde o data, obchodní lídři přiznávají, že mají obavy:

  • Z přesnosti dat, která jejich podnik uchovává pro účely plánování (47 %)
  • Že jejich firma nebude mít technologii k plnému využití dat (46 %)
  • Že se jejich podnikání vyvíjí příliš pomalu na to, aby plně využilo dat (45 %)

I když mají zavedenou datovou strategii, společnosti se potýkají s efektivní správou dat (25 %) a bojem proti podvodům (22 %). Výsledkem je, že v průměru více než čtvrtina (27 %) projektů nesplňuje obchodní cíle. Stejně tak více než čtvrtina firem (27 %), které chtějí zlepšit svou datovou gramotnost, čelí problémům s vyhledáváním talentů pro analýzu dat a uplatnění poznatků při obchodním rozhodování.

Nedostatek talentů a znalostí se odráží i v dalších oblastech podnikání. Nové regulační požadavky jsou dalším problémem organizací závislých na datech zákazníků a dodavatelů. Polovina oslovených firem se obává o zachování soukromí dat (50 %), zatímco čtvrtina uvádí jako zdroj rizika regulaci dat a právní postupy (25 %). Výzvy, se kterými se podniky za poslední rok a půl setkaly, následně ukázaly, že je potřeba, aby lídři upřednostnili plánování dat a začlenili je do celkové obchodní strategie. Sedm z deseti lídrů se domnívá, že kvalita dat je zásadní pro přijímání správných obchodích rozhodnutí (69 %) a věří, že efektivní správa dat může přinést konkurenční výhodu (73 %). A konečně, dvě třetiny organizací by ocenily více rad (67 %) v oblasti využívání údajů, které mají k dispozici, což naznačuje, že si jsou vědomy nedostatku interních dovedností.

Anthony Scriffignano z Dun & Bradstreet pokračuje: „Pouhý přístup k nástrojům, které zpracovávají data, neznamená, že je firma využívá rozumně. Datové dovednosti by měly být v podnikání záměrně, nikoli náhodně. Kromě vyhledávání nových talentů, které v podniku chybí, je důležité nepřehlížet stávající pracovní sílu. Zavedení kontinuálního učení prostřednictvím kombinace metod pod dohledem a bez dohledu zajistí, že dovednosti zůstanou čerstvé a relevantní. Lídři jsou zodpovědní za nastavení tónu, ve kterém jsou lidé ochotni se učit, včetně samotného seniorského týmu – protože jak víme, přehled dat je stále důležitější i pro životopis generálního ředitele.“

Dun & Bradstreet je světový lídr v poskytování klíčových obchodních dat a analytických řešení, která firmám po celém světě pomáhají zlepšovat jejich rozhodovací procesy a zvyšovat výkonnost. Dun & Bradstreet Data Cloud podporuje řešení, která zákazníkům pomáhají v růstu tržeb, snižování nákladů, zmírnění rizik a transformaci jejich podnikání. Od roku 1841 firmy všech velikostí spoléhají na Dun & Bradstreet v řešení pro řízení rizik a rozšiřování obchodních příležitostí.

Newsletter