Ponožková firma atakuje tradiční trh obuvnictví. Na novou prémiovou řadu bot vybrala v crowdfundingové kampani přes sedm milionů korun

Český startup Skinners se rozhodl vstoupit na tradiční trh obuvnictví. Jeho nová prémiová řada kožených bot cílí na doposud nedotčenou, v oblasti obuvi konzervativně orientovanou skupinu. V crowdfundingové kampani na platformě hithit.cz vybrali Skinners přes sedm milionů korun a dosáhli tak na třináctinásobek svého stanoveného cíle pěti set tisíc korun. Společnost, která přišla s nápadem nahradit obuv odolnými ponožkami, se na trhu pohybuje od roku 2016, kdy spustila svou první crowdfundingovou kampaň na platformě Kickstarter. Hned v roce 2021 se pak umístili na šestém místě v soutěži Vodafone Nápad roku. Celkem se Skinners za dobu své existence podařilo přes skupinové financování získat přes 45 milionů korun.

„Jsme neskutečně rádi, že nám naši zákazníci ukázali obrovskou podporu v rámci kampaně na portále HitHit. Na novou řadu Skinners Walker jsme vybrali třináctkrát vyšší částku, než jsme původně očekávali. Budeme tak moct akcelerovat vývoj dalších produktů. Naším cílem je představit barefoot obuv co nejširšímu publiku, zejména lidem, kteří dbají na tradičnější vzhled tenisek. Chceme, aby se zákazníci v našich botách nejen skvěle cítili, ale i skvěle vypadali. Naše tenisky jsou navržené tak, že i po celodenním nošení vlastně nevíte, že je máte na nohou,“ říká CEO a zakladatel Skinners Petr Procházka.

Nová prémiová řada kožených barefoot bot Skinners Walker má být optimální volbou mezi elegantním zpracováním, kvalitou a praktičností. Startup se rozhodl výrobu nové řady přesunout do Portugalska, aby tak mohli naplnit vysokou poptávku. Samotné boty jsou založené na původních technologiích ponožkobot Skinners a obohacené o moderní designové prvky.

Skinners svou první crowdfundingovou kampaň spustili v roce 2016 na zahraniční platformě kickstarter.com, kde nabídli svoje první ponožkoboty Skinners. Celkově se jim podařilo na první edici vybrat přes 650 tisíc dolarů.  O čtyři roky později spustili další kampaň na verzi 2.0 a vybrali přes 1 milion dolarů. V kombinaci s aktuální kampaní na HitHitu se tak společnosti podařilo nasbírat přes 45 milionů korun v rámci crowdfundingu. Tím se řadí na první příčky startupů s takovou formou financování na tuzemském trhu.

„Jsem ráda, že se Skinners takto daří. To je přesně to, co je na soutěžích jako Vodafone Nápad roku to pěkné a mírně vzrušující. Takto úspěšné startupy detekujete již v jejich raném stadiu a umožníte jim využít jejich potenciál. Když s tím pak startup správně naloží, tak už jen sledujete raketový růst. Jsem na Skinners hrdá a přeji jim další úspěchy jak u nás, tak ve světě,“ říká manažerka Vodafone Nápadu roku Mirka Kočíková.

Barefoot není jen trend, ale má zdravotní benefity

Stále rostoucí fenomén barefoot bot v sobě skrývá mnohem více, než jen současný trend, ale přináší řadu zdravotních benefitů. Pro nohu jsou takové boty mnohem přirozenější a vedou ke zlepšení rovnováhy a návyků spojených se správným našlapováním při chůzi. Toto se dále odráží i na celkovém držení těla, jehož zlepšení pomáhá odstranit bolesti zad a zlepšit tak celkovou mobilitu. V neposlední řadě vedou „bosé boty“ k posílení svalového aparátu dolních končetin a zdravým chodidlům. Důležité je také zmínit, že chození v barefootech si člověk musí osvojit postupně a na jiný styl chůze si zvyknout.

Více o Vodafone Nápad roku

Vodafone Nápad roku je nejstarší podnikatelská soutěž v České republice a na Slovensku, která slouží jako finanční a kreativní injekce pro nové projekty a geniální nápady mladých a nadějných podnikatelů. Soutěž byla založena v roce 2007 a za tu dobu se do ní přihlásilo již 2 253 projektů, které slaví úspěchy na domácím i zahraničním trhu. Soutěže se může zúčastnit jakákoli firma mladší dvou let a cílem je nejen objevit další revoluční projekt a posunout hranice toho, co je možné, ale také mladé podnikatele vzdělávat a podporovat v jejich rozvoji a postupné evoluci, motivovat je v tvůrčí činnosti a těm nejlepším a nejkreativnějším pomoci s uvedením na trh a expanzí prostřednictvím investic a mentoringu. V roce 2021 se soutěže zúčastnilo 142 projektů, mezi něž byla rozdělena investice přesahující 6,5 milionu korun. Za celou dobu existence soutěže se pak rozdalo 276 milionů korun. Více o soutěži se dozvíte zde.

Newsletter