Posilte přitažlivost své značky: kouzlo propojení newsletteru a sociálních sítí

Propojením e-mail marketingu a marketingu na sociálních sítích lze lépe cílit na konkrétní publikum, zvýšit interakci, angažovanost uživatelů a posílit obecně povědomí o značce a produktech. Za pomoci e-mail marketingu lze dobře udržet kontakt s aktuálními zákazníky, a to s personalizovaným obsahem, speciálními nabídkami a slevami. Využitím marketingu na sociálních sítích lze pak oslovit další publikum a podpořit zapojení uživatelů prostřednictvím reklamních kampaní, soutěží a obsahu. Pojďme si ukázat, jak na efektivní komunikaci se zákazníky prostřednictvím e-mail marketingu a sociálních sítí.

Rozšiřte svůj dosah: Newsletter, sociální sítě a remarketing

Newsletter můžete sdílet na sociálních sítích, aby bylo více lidí informováno o novinkách, nabídkách nebo zajímavých článcích. Tímto způsobem můžete získat více přihlášek k jeho odběru. K získání nových příjemců můžete použít také sociální sítě. Kromě toho můžete využít funkce sociálních sítí, jako jsou tlačítka pro sdílení na sociálních sítích nebo vložení odkazu na webovou stránku s přihláškou k odběru do profilu na sociálních sítích. Můžete cílit své reklamy na sociálních sítích na lidi, kteří se přihlásili k odběru vašeho newsletteru, a tím jim poskytnout další informace a nabídky týkající se vašeho produktu nebo služby. Sociální sítě můžete použít jako zdroj informací o tom, co zajímá vaše publikum a jaké témata by mohla být pro ně zajímavá. Tím získáte nápady pro nové obsahy pro svůj newsletter a zároveň rozšířit dosah vaší značky.

„Pokud máte e-shop, remarketing je efektivní technika pro oslovování uživatelů, kteří již interagovali s vaší značkou. Můžete využít retargetingového pixelu na sociálních sítích a sledovat uživatele, kteří klikli na odkazy ve vašem newsletteru, ale nedokončili akci (např. nákup). Poté můžete tyto uživatele oslovit s cílenou reklamou na sociálních sítích a přimět je k dokončení akce,“ říká Kristina Matiašová senior consultant marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Příklady propojení newsletteru a sociálních sítí

H&M – Využívá propojení mezi newsletterem a Facebookem. V newsletteru zveřejňují fotografie svých nových kolekcí a vyzývají odběratele newsletteru, aby se zapojili do soutěží na Facebooku, kde mohou vyhrát nákupní poukaz na produkty z nové kolekce.

Airbnb – Využívá personalizaci obsahu newsletteru na základě chování uživatele na sociálních sítích. Pokud uživatel sleduje cestovní stránky na Instagramu, Airbnb mu v newsletteru nabídne inspiraci pro cestování a tipy na ubytování. Tímto způsobem se snaží nabídnout uživateli relevantní obsah a podpořit tak jeho zájem o cestování.

Dr. Max – Využívá personalizaci obsahu newsletteru na základě historie nákupů a preference zákazníka. Na Facebooku pak vytváří personalizované reklamy s produkty, které jsou pro zákazníka zajímavé. Tímto způsobem se snaží zvýšit prodej svých produktů a poskytnout zákazníkům relevantní obsah.

Tescoma – Využívá propojení mezi newsletterem a YouTube. V newsletteru zveřejňují nejnovější produkty a recepty, a na YouTube kanálu sdílí videa s recepty a tipy na použití produktů. Tímto způsobem podporují zapojení svých odběratelů na YouTube a zároveň zvyšují povědomí o svých produktech.

Kontakty jsou zlatý důl

Je třeba pečlivě zvažovat, kterým kanálem a s jakou zprávou komunikovat. Ke každému kontaktu v dnešní době je třeba přistupovat maximálně personalizovaně. Nabízejte slevy, věrnostní body a další odměny svým zákazníkům, kteří nakupují pravidelně u vaší firmy. To může motivovat zákazníky k více nákupům a zvýšit vaši ziskovost.

„Zvažte, jaké další produkty či služby můžete svým zákazníkům ještě nabídnout = Cross-selling a up-selling. Nabídněte jim například slevy nebo jiné odměny za každého nového zákazníka, kterého přivedou k vaší firmě,“ říká Kristina Matiašová, senior consultant marketingové agentury Contexto, www.contexto.cz.

Příklady zákaznických benefitů

Booking.com – Nabízí zákazníkům při rezervaci hotelu také nabídku dopravy na letiště nebo výlety v okolí.

Spotify – Nabízí zákazníkům personalizované playlisty a při poslechu hudby doporučuje další skladby a umělce.

Starbucks – Nabízí zákazníkům možnost upgradu jejich nápojů, jako například větší velikost, extra espresso nebo sypanou šlehačku.

Newsletter