Proč jsou komunity důležité pro firmy? Proč pro ně bude rok 2020 klíčový?

Do komunitního trhu patří všechny aktivity, nástroje a postupy, které podporují spojování jednotlivců do společenství. Jsou to třeba asociace, kluby, eventy a konference, digitální komunity a diskusní fóra, neziskové organizace, networkingové platformy a také P2P business modely.

V současné době už existuje celá řada nejrůznějších komunit, na internetu i v reálu. Ty se mohou lišit svojí velikostí, zaměřením i cílem, který je společný všem jejím členům. Je zcela běžné, že mnozí lidé jsou aktivní ve více komunitách zároveň. Možnosti využití působení v komunitě jsou různé. Jednou z nich je výše zmíněné obchodování v rámci jedné komunity. Další výhodou je, že se potenciální nebo již stávající „kluboví“ zákazníci – tedy členové komunity nějaké firmy – jako první dozvídají o chystaných novinkách. Na oplátku poskytují firmě velmi cennou zpětnou vazbu ohledně zmíněného produktu či služby. Z této vzájemné symbiózy tak profitují obě strany. Je však také možné v rámci komunity „jen“ diskutovat nebo si předávat zkušenosti. Komunity samotné jsou v podstatě nepřebernou studnicí informací, stačí se jen zeptat. V dobré komunitě by lidem nemělo být cizí porozumění, podpora a vzájemná kooperace. I přesto, že je komunitní trh stále abstraktním pojmem, stává čím dál populárnější a důležitější.

Podle studie CMX Media, Inc. z roku 2017 tvrdí 88 procent odborníků na internetové komunity, že komunita je pro firmy a společnosti velmi důležitá, a 85% říká, že má pozitivní vliv na jejich byznys. Konkrétně David Spinks, zakladatel a výkonný ředitel CMX Media, Inc. je přesvědčen, že rok 2020 bude pro komunitní průmysl klíčový.

V České a Slovenské republice se rozvojem komunitního trhu už dva roky zabývá společnost Wuwej Community s.r.o. Wuwej rozvíjí komunitní trh hlavně tím, že se potkává s lídry různých komunit a propojuje je mezi sebou. Krásným příkladem toho je pořádání prvního komunitního summitu, který je součástí Czech On-line Expa, jež se uskuteční 2. – 3. dubna letošního roku.

Tato společnost aktuálně vypouští průzkum, jehož cílem je zjistit, kolik je na našem území lídrů a komunit. Zajímá se o to, jakého typu komunity jsou, kolik mají členů, jaký je jejich účel, jakými tématy se jejich členové zabývají a zda jsou členství v komunitách spíše zpoplatněna, nebo zdarma. Ať už jste zakladatel klubu, asociace, franchisového konceptu, MLM sítě, skupiny na Facebooku či LinkedInu, organizátor konference nebo třeba influencer na Instagramu a je vaším posláním spojovat lidi v jednotná společenství se společnou myšlenkou, pak se neváhejte zapojit do průzkumu komunitního trhu v ČR a SR.

Newsletter