Proč nepoužívat tlačítko „Propagovat příspěvek” na Facebooku

Tlačítko „Propagovat příspěvek” je velmi jednoduchý způsob, jak šířit příspěvek mezi více uživateli. Moc dalších zázraků však nepřinese. Sice z části svůj účel splní, což zvýší viditelnost obsahu nenákladně a poměrně výkonně, ale jsou zdaleka lepší možnosti. Kliknutím na tlačítko se možná zbavíte nutnosti studovat, jak fungují kampaně, zato přijdete o mnoho příležitostí v rámci efektivnějšího dosahování svých cílů. Správci by spíš měli používat především Business Manager, který nabízí spoustu možností vytváření kampaní. Jaká jsou tedy hlavní negativa a omezení při použití tlačítka „Propagovat příspěvek“?

Jiří Bindr

1)  Business Manager má širší nabídku

Při šíření příspěvku přes tlačítko „Propagovat příspěvek“ můžete tvořit kampaně jen pro zájem o příspěvek, prokliky na web, konverze, odeslání zprávy nebo volání. Business Manager má naopak širší nabídku, a to například shlédnutí videa, vyplnění formuláře nebo výběr optimalizace, na který typ konverze chcete kampaň cílit. Níže je ukázán jejich rozdíl.

2) Rozdíl mezi Business Managerem a tlačítkem „Propagovat příspěvek”

Business Manager narozdíl od tlačítka „Propagovat příspěvek” nabízí široké možnosti cílení. Jak rozšířená nabídka demografického cílení, zájem uživatelů, tak i využívání vámi vytvořených podobných uživatelů dle kritérií vaší webové stránky. Případně můžete využít e-mailové adresy z databáze.

3) Vyberte si, kam přesně chcete reklamu umístit

Při dělání reklamy příspěvku pomocí tlačítka „Propagovat příspěvek” si vybíráte zobrazení reklamy buď na Facebooku nebo na Instagramu. „Pokud byste chtěli sponzorovaný příspěvek ukazovat pouze ve Stories, to pro vás tlačítko neudělá,” sděluje Jan Bindr, majitel digitální a marketingové agentury Optimio. Business Manageru je mnohem konkrétnější a navíc si vyberete, jestli chcete, aby se reklama zobrazovala pouze na telefonu, počítači, nebo ponechat obě zařízení.

4) A/B testování s tlačítkem Propagovat nejde

A/B testování je náhodný experimentální proces, při kterém se různým skupinám návštěvníků webu zobrazují dvě nebo více verzí webové stránky současně. Pomocí statistické analýzy se určuje, která varianta má lepší výkon pro daný cíl. Bez Business Manageru se při potřebě otestovaní dvou kreativ neobejdete. Taky ho potřebujete pro získání různých textů nebo způsobů cílení a abyste zjistili, který typ reklamy má u uživatelů větší úspěch.

5) Mějte pod kontrolou své kampaně

Při každém propagovaném příspěvku přes toto tlačítko si vytváříte novou kampaň a reklamu. Takže pokud chcete propagovat své příspěvky, které vkládáte třikrát týdně, dostáváte se asi na 15 kampaní měsíčně. To vytvoří dostatek zmatku na vašem účtu. Business Manager přináší spoustu výhod, které více ovlivní, co se s reklamou bude dít, aby dosáhla vašich stanovených cílů. „Po vytvoření Business Manageru si také můžete spravovat na jednom místě své reklamní účty, FB stránky, FB pixel či katalogy a přidat kohokoliv, jen po zadání jeho e-mailové adresy,” prozrazuje Jana Tošnarová, vedoucí týmu sociálních sítí v digitální agentuře Optimio.

Newsletter