Prodej aut v aukci přiláká i desítky zájemců navzdory hrozící krizi automobilového průmyslu

Automobilový průmysl se potýká se stále složitější situací. Prodej aut zpomaluje a tradiční prodejní metody jsou v útlumu. Je tedy potřeba hledat nové způsoby, jak vozy představit a nabídnout zájemcům. Stále oblíbenější metodou prodeje jsou elektronické aukce, které dokáží přilákat hned několik zájemců k jednomu vozu.

Řada velkých i menších společností řeší problémy spojené s obměnou vozového parku. Nové a zánovní vozy je potřeby rychle prodat, aby neztrácely cenu a nebyly bez užitku odstavené na firemním parkovišti. Řeč čísel je totiž neúprosná. Stojící auto ztrácí ročně v průměru zhruba 25 procent své aktuální ceny. A společnosti s velkým množstvím služebních aut, tak mohou kvůli komplikacím s prodejem přicházet o obrovské částky.

„Řada společností potřebuje rychle a efektivně obměňovat vozový park a pokud auto stojí na parkovišti, zabírá místo a ztrácí na ceně, pak je něco špatně. Aukce je nový prodejní kanál, který řeší řadu jinak běžných problémů. Navíc se jedná o stále populárnější a vyhledávanější formu prodeje. Nyní se nám například aukce jednoho vozu zúčastnilo 21 zájemců. Při takové soutěži už se opravdu ukáže reálná hodnota vozu,“ říká Radim Hasman, člen představenstva společnosti Eurodražby.cz, prvního elektronického dražebníka v České republice, která projektu Autodražby.cz poskytuje zázemí a podporu. „Průměrně máme na jeden prodávaný vůz kolem 5 zájemců, kteří v aukci soutěží o nejlepší nabídku. Myslím, že podobná čísla mohou jiné prodejní kanály jen závidět. Počáteční cenu nastavujeme dostatečně atraktivně a reálná hodnota vozu se pak ukáže v soutěži několika zájemců.“

Autodražby.cz jsou výjimečné zejména tím, že auta v dražbě kupují hlavně koncoví uživatelé. Pokud se totiž o auta zajímají jenom obchodníci, spekulují s cenou, musí do obchodu promítat vlastní budoucí zisk a další proměnné. Naopak pro koncové uživatelé je to více emotivní rozhodnutí a doufají pouze v lepší cenu, než je na trhu.

Aukce začíná na částce okolo 60 procent odhadní ceny, takže je k dispozici dostatečný manévrovací prostor. Zároveň ale při vyšším počtu zájemců se cena v soutěži vyšplhá na reálnou hodnotu auta. Je to zkrátka nový prodejní kanál, který pomůže dostat auta přímo ke koncovým uživatelům.

„Výhodou aukcí je také rychlost celého procesu. V aukci je možné celý prodej realizovat do 10 dnů,“ dodává Hasman. Navíc je to pro vlastníka vozů snadný a jednoduchý postup. O celý proces prodeje se postará aukční společnost.

Trochu překvapující je i fakt, že většina zájemců o koupi nechce auto vidět naživo. Zhruba jen 1 člověk z 10 má zájem o osobní prohlídku před aukcí. Důvodem je detailní popis, fotografie, posudek a často také video vozu, takže kupující mají přesnou představu, v jakém stavu je auto, které se prodává a jakou pro ně tedy má hodnotu.

Newsletter