Productboard potvrzuje svou pozici jednoho z nejlepších startupových zaměstnavatelů, americký Forbes jednorožce zařadil na 36. místo z 2 500 firem

Forbes každoročně sestavuje žebříček 500 těch nejlepších zaměstnavatelů mezi startupy. Letos americký časopis vybíral z celkem 2 500 mladých firem. Productboard, který se v únoru stal nejhodnotnějším startupem pocházejícím z Česka, se do výběru dostal již druhý rok v řadě a pokaždé na horní příčky seznamu. V aktuálním žebříčku je 36. nejlepším zaměstnavatelem mezi startupy v USA. Productboard je péčí o svůj tým proslulý, jak v zahraničních pobočkách, tak ve svém českém vývojářském centru. Kromě Forbesu to potvrzuje také například řada ocenění od platformy Comparably.

„Cílem Productboardu je dodávat tu nejlepší službu našim zákazníkům. To ale nedokážeme bez motivovaného týmu, který u nás musí být spokojený a mít veškerou naši podporu, aby se mohl soustředit na svou práci a dodávat ty nejlepší výsledky. Proto už od našeho úplného počátku klademe obrovský důraz na firemní kulturu,“ vysvětluje filozofii Productboardu Hubert Palán, spoluzakladatel a CEO.

Žebříček Forbesu je postaven na výběru 2 500 startupů v USA, které byly založeny mezi roky 2012 a 2019 a zaměstnávají nejméně 50 lidí. Musí se přitom jednat o nové firmy vybudované z ničeho, nikoli o projekty již existujících podniků. Všechny vybrané firmy jsou pak srovnány na základě tří kritérií – reputace zaměstnavatele, spokojenosti zaměstnanců a růstu týmu. Konečný žebříček zahrnuje 500 těch nejlepších firem. Productboard se do žebříčku dostal podruhé v řadě, loni se umístil dokonce na 22. místě. Patří tak mezi úplnou špičku mezi startupovými zaměstnavateli.

Jednorožec stojící v popředí společenské odpovědnosti

Productboard v letošním roce dosáhl statusu startupového jednorožce, když v investičním kole Series D dosáhl na valuaci 1,725 miliardy dolarů. Productboard má kanceláře v Praze, Brně, San Franciscu, Vancouveru, Londýně a Dublinu a jeho tým aktuálně čítá již přes 400 lidí. Oproti loňsku, kdy společnost měla „jen“ přes 200 zaměstnanců, tak tým vyrostl dvojnásobně. Spokojenost zaměstnanců podtrhuje i nízká roční fluktuace zaměstnanců. Ta činí 2 % a je tak o deset procentních bodů nižší, než je standard v technologickém odvětví.

„Nedávno jsme do týmu poslali dotazník ke zjištění spokojenosti zaměstnanců – eNPS. Ptali jsme se kolegů, jestli by Productboard doporučili jako skvělé místo k práci. Za dobrý výsledek se obvykle považuje hodnota kolem třiceti. My jsme nazpátek dostali skóre 93. Společnosti, které jsou známé tím, kolik do firemní kultury investují, mají kolem 80. To skutečně ukazuje, jak důležitá pro nás ta správná kultura je. O to pozoruhodnější je, že se nám taková úroveň daří držet i v posledních dvou extrémně náročných letech, během kterých se zásadně proměnil způsob, jakým celý svět pracuje,“ popisuje Palán.

Ke spokojenosti zaměstnanců přispívá celá řada výhod a programů, včetně férových odměn, propracovaného systému vzdělávání a podpory růstu s mentory nebo programu zaměstnaneckých akcií. Productboard si zakládá také na férovosti a má interní Radu pro diverzitu, která má firmu směřovat k rozmanitosti a inkluzivitě týmu. To potvrzují i další ocenění, například od platformy Comparably, která porovnává firmy na základě zpětné vazby od zaměstnanců. Productboard od ní získal ocenění pro firmu s nejlepší diverzitou, nejlepší firemní kulturou, nejlepším přístupem k ženám a mnoho dalších. Na Comparably získal Productboard od zaměstnanců celkové hodnocení 4,9 z 5, na obdobné platformě Glassdoor má 4,5 z 5.

„Věříme, že jako úspěšná mezinárodní společnost máme povinnost stát v popředí společenské uvědomělosti. Chceme tak jít příkladem v nastavování takového pracovního prostředí, které je otevřeno skutečně každému bez ohledu na rasu, vyznání, pohlaví, sexuální orientaci nebo národnost. Naše úspěchy pramení mimo jiné i z toho, že u nás má každý člen týmu svůj hlas, lidé různých kultur se navzájem ovlivňují a vyměňují si nápady.  To vše nám pomáhá jak v budování přátelského prostředí, tak v posouvání našeho produktu na novou úroveň,“ uzavírá Palán.

Productboard je online platforma, která pomáhá produktovým manažerům vyvíjet správné produkty na základě potřeb zákazníků a uvést je co nejrychleji na trh. 5 400 produktově orientovaných společností, jako jsou Microsoft, Zendesk či UiPath, využívají Productboard k pochopení potřeb uživatelů, určení priorit při vývoji a k udržování všech členů týmu v obraze pomocí roadmapy. Nyní již více než čtyřsetčlenný tým pracuje z Prahy, San Francisca, Brna, Vancouveru a Dublinu a stojí za ním renomovaní investoři Dragoneer Investment Group, Tiger Global Management, Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital, Bessemer Venture Partners, Credo Ventures, Rockaway a Reflex Capital. Bližší informace najdete na www.productboard.com nebo na sociálních sítích pod @Productboard.

Newsletter