Produktové týmy pod tlakem: 75 % CTO nedosahuje cílů ROI, zatímco inovace zrychlují. Productboard nabízí řešení

Produktové týmy čelí stále větším nárokům, ale jejich úsilí často nepřináší očekávané výsledky. Podle interního průzkumu společnosti Productboard se 75 % technických ředitelů (CTO) potýká s obtížemi při dosahování návratnosti investic (ROI) z produktového vývoje. Zároveň studie KPMG z října 2024 upozornila na to, že například 81 % vedoucích pracovníků ve Spojených státech má problém držet tempo s rychlým technologickým pokrokem. V éře rostoucích nároků na výkon produktových týmů se ukazuje, že úspěch závisí nejen na technologiích, ale také na schopnosti propojit inovace s potřebami zákazníků.

KPMG dále ve svém říjnovém reportu provedeném mezi 400 americkými společnostmi s obratem větším než 250 milionů dolarů uvádí, že firmy stále více tlačí na technologické lídry, aby investovali do AI a dalších inovací. Současně však 56 % těchto lídrů uvádí, že na to nemají dostatek finančních prostředků. Pouhé zavádění nových technologií navíc podle studie nepřináší záruku úspěchu.

Z průzkumu společnosti Productboard mezi více než 1 300 firmami z celého světa pak vyplynulo, že mnoho firem navíc stále spoléhá na manuální procesy, roztroušenou zpětnou vazbu a rozhodování založené spíše na intuici než na datech. To vede k pomalému vývoji produktů, zbytečným nákladům a nevyužitému potenciálu.

„Produktové týmy dnes často ztrácejí čas tím, že se snaží z různých zdrojů dohledávat, co jejich zákazníci skutečně potřebují, nebo prioritizují funkce na základě tlaku vedení či jednotlivých klientů. To vše brzdí jejich schopnost přinášet reálné hodnoty,“ vysvětluje Hubert Palán, zakladatel a CEO společnosti Productboard. „Moderní technologie přinášejí velký potenciál, ale bez jasné produktové strategie mohou firmy rychle ztrácet směr. Ty společnosti, které budou stavět na základě umělé inteligence, se udrží v konkurenční výhodě. AI ale nejsou jen technologie, je to příběh produktový – o tom, jak lépe pomáhat zákazníkům,“ doplňuje Palán.

Hubert Palán

Šetřit čas, zvýšit efektivitu

Platforma Productboard umožňuje produktovým týmům rychleji vyvíjet nové funkce a zjednodušuje jejich rozhodování. Pomáhá propojit zpětnou vazbu s produktovou strategií a sladit priority napříč týmy, aby mohly rychleji vyvíjet lepší produkty. Průměrný produktový manažer díky platformě ušetří týdně 5,5 hodiny, což mu umožňuje efektivněji řídit procesy a dosahovat svých cílů. Za poslední rok se více než sedmi z deseti firem spolupracujících s Productboardem podařilo dosáhnout návratnosti investic do jednoho roku, 40 % z nich dokonce za pouhých šest měsíců. Uživatelé Productboardu zároveň hlásí průměrné zlepšení celkové týmové efektivity o 32 %, což znamená výraznou úsporu času a zvýšení produktivity napříč celým týmem.

„Pomáháme technologickým lídrům dosáhnout výsledků prostřednictvím tří klíčových pilířů: optimalizace týmové efektivity, sjednocení roadmapy s potřebami stakeholderů a rychlejší vývoj produktů, které řeší reálné problémy zákazníků. Osmdesát procent našich zákazníků potvrzuje, že díky platformě vyvíjejí produkty, které lépe odpovídají potřebám zákazníků. To vede k rychlejšímu uvedení lepších produktů na trh, optimalizaci týmové produktivity a efektivity, ale také k vyšší retenci zákazníků, protože produktová roadmapa je více sladěná s jejich očekáváními,“ dodává Palán.

Příkladem je český Avast, jehož tým využívá Productboard k efektivnější správě produktových strategií. „Díky Productboardu mohu okamžitě vidět, které funkce jsou na roadmapě,“ říká Martin Svoboda, Senior Product Manager SMB divize Avastu. „To dává všem produktovým manažerům příležitost ověřit, proč je některá funkce priorita, a lépe pochopit celkovou hodnotu pro náš byznys. Můžeme se tak lépe sladit a zaměřit na společné cíle,“ uzavírá Svoboda.

Productboard je online platforma, která pomáhá produktovým manažerům vyvíjet správné produkty na základě potřeb zákazníků a uvést je co nejrychleji na trh. Přes 6 000 produktově orientovaných společností, jako je Microsoft, Zendesk či UiPath, využívá Productboard k pochopení potřeb uživatelů, určení priorit při vývoji a k udržování všech členů týmu v obraze pomocí roadmapy. Více než třísetčlenný tým pracuje z Prahy, Brna, San Francisca, Vancouveru, Londýna a Dublinu. Stojí za ním renomovaní investoři Dragoneer Investment Group, Tiger Global Management, Index Ventures, Kleiner Perkins, Sequoia Capital, Bessemer Venture Partners, Credo Ventures, Rockaway a Reflex Capital. Bližší informace najdete na www.productboard.com nebo na sociálních sítích pod @Productboard.

Newsletter