Ukázat e-shopům sílu optimalizace vyhledávání – to je cílem nové aplikace slovenské technologické společnosti Luigi’s Box. Jejím prostřednictvím si může e-shop vyzkoušet, jak optimalizace promění chování jednotlivých prvků jeho obchodu. Aplikaci, kterou Luigi’s Box nabízí jako jediný dodavatel na evropském trhu, vyvinula společnost v rámci svého historicky prvního dvoudenního hackathonu.
„Optimalizace vyhledávání je pro úspěšné konverze na e-shopu naprosto klíčová, neboť bez ní končí desítky procent vyhledávání bez výsledků. Často se však setkáváme s tím, že si e-commerce obchodníci neumějí představit, co jim přinese. Proto jsme vyvinuli aplikaci, která e-shopům tyto benefity ukáže, aniž musejí do optimalizace investovat jedinou korunu,“ vysvětluje přínos nové aplikace Gejza Nagy, spoluzakladatel a CEO Luigi’s Box.
Optimalizace nanečisto
Až 90 % zákazníků si při vyhledávání produktů zobrazí pouze první stránku výsledků. Pokud e-shop vyhledávání optimalizuje, sníží poměr neúspěšných vyhledávání z vyšších desítek procent asi na 10 – to ukázal průzkum Luigi’s Box, který firma provádí každý rok. V nové aplikaci si e-shop optimalizaci vyzkouší nanečisto a na vlastní oči se přesvědčí o jejích benefitech. Nová aplikace, která vznikla během dvoudenního intenzivního soustředění týmu, nemá na trhu konkurenci a tuzemské e-shopy si ji tak budou moci vyzkoušet jako první na světě.
„Věděli jsme, jakou aplikaci jsme chtěli vyvinout a že proces bude velmi náročný. Potřebovali jsme proto soustředěnou kapacitu téměř všech vývojářů v týmu, takže jsme zvolili cestu intenzivního dvoudenního hackathonu, se kterým jsme do té doby neměli zkušenost. Zúčastnilo se ho třicet lidí, tedy přibližně polovina firmy, a výsledkem byla prakticky hotová aplikace, kterou zatím nikdo na trhu nenabízí. Těším se, že nejen tuzemským hráčům pomůže posunout jejich byznys na novou úroveň,“ dodává Nagy.
Umělá inteligence pomáhá s nakupováním
Optimalizaci e-shopů, kterou dnes od Luigi’s Boxu využívá 3 500 internetových obchodů, pomáhá trio nástrojů – vyhledávač, doporučovač a našeptávač. Všechny pohání umělá inteligence, kterou si slovenská společnost vyvíjí sama, na míru potřebám e-shopů. Zákazníci se s nimi setkávají v různých fázích nakupování od vyhledávání přes řazení produktů na stránkách e-shopů až po jejich doporučování v košíku.
„Tak jak v kamenném obchodě pomáhá zákazníkům při nákupu prodavač, v online světě se pro podobný zážitek musíme spolehnout na technologie. Už jen tím, že našeptávač ve vyhledávacím okně začne produkty nabízet již při prvním napsaném znaku a s každým dalším výsledky upřesňuje, se z nakupování stává příjemný zážitek. E-shopy tím zvyšují šance, že zákazník úspěšně nakoupí a v budoucnu vrátí,“ uzavírá Nagy.
Luigi’s Box je přední slovenská technologická firma, která poskytuje e-shopům inteligentní vyhledávání a doporučení produktů. Pomáhá jim také pochopit, jak využít data o chování zákazníků při nákupu k navyšování prodeje. Vyniká díky jednoduché implementaci do jakéhokoli e-shopu, která zabere pouhých pět minut. Skrze strojové učení a umělou inteligenci umí technologie zjistit, jak nejlépe seřadit výsledky ve vyhledávání nebo který produkt má systém doporučit zákazníkovi. V roce 2014 ji společně založili Gejza Nagy (CEO), Tomáš Kramár (CTO) a Michal Barla (CPO). Technologie Luigi’s Box využívá přes 3 500 e-shopů, mezi nimi jsou například Alza, Acer, Electro World, Benu, Answear, Škoda Auto, O2 či Košík.cz. V letech 2022 a 2023 se Luigi’s Box umístil na prvním místě v žebříčku největšího světového softwarového tržiště G2 v kategorii e-commerce search a dosáhl nejvyšší kategorie Market Leader. Společnost Deloitte jej zařadila do prestižního žebříčku Technology Fast 50 2022 a 2023 jako jednu z nejrychleji rostoucích technologických firem ve střední Evropě. Rok 2024 odstartoval Luigi’s Box akvizicí společnosti Persoo, která byla doposud jeho konkurencí na českém trhu. Díky obchodu v řádu milionů eur Luigi’s Box rozšířil tým a upevnil své postavení ve střední Evropě.