První měsíc uhlíkově neutrální značky na Rohlik.cz. Mléčné výrobky Miil teď míří dál do Evropy

Nová řada mléčných produktů Miil, která se zaměřuje na neutralizaci uhlíkové stopy, je v prodeji na Rohlik.cz právě jeden měsíc. Výrobky Miil, které šetří planetu i peněženku, budou moci zákazníci brzy pořídit i na dalších trzích, kde online supermarket funguje. „Českým zákazníkům jsme nabídli jedinečnou možnost nákupu mléčných potravin, u kterých se nemusí rozhodovat mezi kvalitou, cenou, nebo dopadem na životní prostředí,” komentuje ředitel Rohlik.cz Petr Pavlík. „Nyní míří tyto produkty i za naše hranice dál do Evropy,” dodává. 

Šanci skrz Rohlík nedostanou pouze mléčné produkty, ale také projekty, které se v Česku soustředí na zkvalitňování životního prostředí. Při vzniku nové značky Miil totiž hrály podstatnou roli transparentnost i zájem o ekologii – to je něco, na čem Rohlíku od samého začátku záleží. Proto si u značky Miil stanovil jasný cíl, a to 100% neutralizaci uhlíkové stopy. „Podpoříme projekty, které mají stejnou vizi jako my ohledně uhlíkové stopy. O podporu se můžou hlásit přes organizaci CI2, se kterou jsme spojili naše síly,” vysvětluje Pavlík s tím, že za první měsíc prodeje výrobků z nové značky došlo k vyprodukování 155 tun CO2. „Abychom byli schopni neutralizovat uhlíkovou stopu, kterou výrobky Miil během jednoho roku vyprodukují, bude třeba vysadit přibližně 2200 stromů,” upřesňuje.

Nová značka mléčných produktů Miil, které zákazník nyní pořídí jen na Rohlik.cz a brzy i na dalších trzích, kde online supermarket působí, má v nabídce 28 produktů za naprosto parádní ceny. V sortimentu jsou zastoupeny sýry všech provedení – bločky, plátkové, camemberty, včetně BIO provedení. Nezapomnělo se ani na jogurty bílé, s příchutí i v BIO variantě, a nechybí tvarohy, tradiční pomazánkové a zakysaná smetana. U mléčných výrobků nemůžeme opomenout samotný zdroj mléko – k snídani, ke svačině, na vaření. V nabídce je jak varianta polotučného mléka, tak také tzv. selské plnotučné mléko s vyšším obsahem tuku, samozřejmě v obalu, který díky možnosti odstranit vrchní plastovou část od spodního kartonu usnadňuje následnou recyklaci.

Rohlík v souvislosti se značkou Miil spolupracuje s organizací CI2, která spočítala výši uhlíkové stopy pro každý jednotlivý produkt. Údaj o výši uhlíkové stopy najde zákazník u každého produktu na webu Rohlik.cz: https://www.rohlik.cz/tema/miil-mlecne-produkty-za-skvelou-cenu. Společně s CI2 bude Rohlík vybírat projekty výsadby, které finančně podpoří. A všichni toho mohou být součástí! V Rohlíku se totiž bez názoru zákazníka neobejdou. Zákazníci budou rádci i tentokrát a jejich slovo rozhodne ve výběru projektu, který Rohlík podpoří. „Protože jsme nechtěli čekat, udělali jsme už první krok a první projekt máme vybraný, jde o Stromořadí podél cyklostezky pod Vlčnovskými búdami”, doplňuje Petr Pavlík.

Ředitel organizace CI2, Josef Novák, přístup Rohlíku komentuje slovy: „Již dlouho se diskutuje srovnání emisní zátěže centralizované dopravy produktů v porovnání s individuálními cestami do obchodních center. Proto bylo výzvou spočítat uhlíkovou stopu výrobků Miil a podívat se zblízka na strukturu uhlíkové stopy jednotlivých výrobků. Skutečnost, že společnost Rohlik chce kompenzovat uhlíkovou stopu produktů značky Miil je důležitým signálem pro zákazníky i další podniky. Považuji to za velmi ambiciózní krok”.

Produkty značky Miil budou dostupné zákazníkům i na dalších trzích, kde Rohlík Group působí (Kifli.hu v Maďarsku, Gurkerl.at v Rakousku a od června 2021 v Německu v nabídce Knuspr.de).

Newsletter