Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Qerkem neplatí pouze Češi. Nejštědřejší spropitné dávají Němci, následují Ukrajinci a Američané

Qerkem neplatí pouze Češi. Na aplikaci si u nás zvykla i řada cizinců. Nejštědřejší z nich jsou Němci, kteří v průměru nechají obsluze 8 %. Následují Ukrajinci a Američané se 7,5 %. Naopak Slováci lehce zaostávají se 6 %. Dlouhodobě pak uživatelé Qerka personálu restaurací nechávají v průměru sedm procent, tedy asi o dva procentní body více než hosté platící kartou. V Česku jsou s osmiprocentním spropitným nejštědřejší hosté v Karlovarském kraji. Na své výdaje nejvíce hledí ti z Olomouckého, dávají personálu šest procent.

„Je pozitivní, že přestože se dnes skoro všude skloňuje slovo inflace, naše data ukazují, že lidé stále chodí do restaurací a na spropitném nešetří. Dlouhodobě pozorujeme, že se přes Qerko drží v průměru okolo 7 %. Přestože máme samozřejmě nejvíce uživatelů mezi Čechy, tak nás zajímalo, jak jsou na tom ostatní národnosti. Je skvělé vidět, že i cizinci u nás na obsluze nešetří,“ říká Lukáš Kovač, zakladatel a CEO Qerka.

Qerko se zaměřilo na největší skupiny cizinců platících prostřednictvím jeho aplikace a zkoumalo, jaké jsou jejich návyky při odměňování personálu. Ve štědrosti nejlépe vycházejí Němci, v průměru s 8 % spropitného. Ti překonali třetí Američany (7,47 %), kteří jsou známí svou „tipovací“ kulturou. Druhým nejštědřejším národem jsou podle dat Ukrajinci (7,57 %). Qerko hojně využívají také Slováci, Britové, Poláci a Francouzi. Poslední zmiňovaní jsou z cizinců nejméně štědří, v průměru jejich spropitné činí 5,9 %. Qerko využívá již přes čtvrt milionu Čechů a spropitné nechávají ve výši kolem 7 %.

„Než jsme se na naší gastroscéně aklimatizovali, tak asi nejčastějším strachem hospodských bylo, že lidé přes aplikaci nebudou dávat žádné spropitné. To se naštěstí ukázalo jako planý poplach. Dokonce si držíme i lepší průměr než při platbách kartou. Obsluha se díky Qerku může soustředit na servis a nemusí kasírovat každého zvlášť, což naši uživatelé oceňují,“ dodává Kovač.

Rozdíly jsou patrné i v Česku Data Qerka také ukazují, ve kterých krajích České republiky jsou lidé nejštědřejší. První příčku zaujímá kraj Karlovarský, s průměrnými 8 %. Tu poslední pak Olomoucký se 6 %. Hlavní město se drží zhruba uprostřed s průměrným spropitným 6,85 %. Na předních příčkách jsou kraje Středočeský (7,48 %) a Plzeňský (7,2 %). Z opačné strany pak Zlínský (6,25 %) a Jihomoravský (6,31 %) kraj.

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné „dohromady, nebo zvlášť – a poprosím vás k pokladně“. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje svým podnikům skutečně poznat své zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, z něhož je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž je narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují rovnou do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.

Newsletter