Evropské i americké výnosy rostou. Dolar mírně silnější pod 1,0700 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,20 za euro. Dnes část zisků odevzdala nad tuto hranici.

Qerko: Češi za oběd utratí více než Slováci. Štědřejší jsou i ve výši spropitného

Uživatelé Qerka v Česku za oběd platí v průměru více než jejich slovenští sousedé. Zatímco Češi hradí v polední špičce s Qerkem 270 korun, Slováci v přepočtu o více než 70 korun méně, tedy méně než 200 Kč. Češi přitom s Qerkem platí průměrně za 2,5 položky, slovenští uživatelé za 1,6. Štědřejší jsou čeští uživatelé i ve výši spropitného, které překonává šest procent. Spropitné slovenských uživatelů dosahuje průměrně 4,5 % z útraty.

„Expanze na Slovensko nám umožnila další vhled do chování návštěvníků restaurací. Ačkoli bychom řekli, že jsme velmi podobné národy, určité rozdíly jsou podle našich dat patrné,“ komentuje Viktor Tecl, country manager Qerka na Slovensku.

Qerko přineslo pohodlné placení pomocí QR kódu na stoly slovenských restaurací loni na jaře. Dnes téměř po roce porovnává rozdíly v chování svých uživatelů během obědové špičky. Největší rozdíl mezi Čechy a Slováky je podle Qerka patrný ve výši útraty, kterou pomocí aplikace platí. Zatímco Češi hradí během obědů průměrně 270 korun, Slováci 8,40 eura, tedy necelých 200 korun.

„Na Slovensko jsme přinesli nejen nejpohodlnější způsob placení na světě, ale také nástroj, ve kterém na jednom místě mohou uživatelé rezervovat místo v podniku, objednávat, platit a dávat zpětnou vazbu. Pozorujeme stále rostoucí trend využívání Qerka, což nám umožňuje stále více se vzdalovat od Bratislavy. Očekáváme, že v letošní sezoně popularita Qerka na Slovensku navzdory ekonomické recesi vzroste,“ rozvádí Tecl.

Do výše útraty se propisuje také počet položek, které návštěvníci podniků hradí. Češi při obědě platí průměrně za 2,5 položky, Slováci jen 1,6. Rozdíl je patrný i v případě spropitného. Čeští uživatelé zanechají personálu průměrně 6,2 % z útraty, slovenští 4,5 %.

„Říká se, že spropitné by mělo dosahovat deseti procent z útraty. My však dlouhodobě sledujeme, že přes Qerko lidé nechávají personálu v průměru sedm procent. Během obědů však výše dýška asi o procento klesá. Stále jsou ale lidé přes Qerko štědřejší než při platbě kartou, kdy nechávají asi pět procent. Navzdory tomu, že v dnešní době citelně rostou náklady na každodenní život, vidíme, že hosté dávají personálu spropitné v podobné výši jako před rokem. Jsme rádi, že je pro naše uživatele návštěva restaurace stále důležitá,“ dodává Tecl.

V platebních metodách se Češi a Slováci podobají

Češi a Slováci se podobají v používání různých platebních metod. U obou národů vede při placení Qerkem metoda ApplePay, shodně v 55 % případů. S 30 % plateb metodou GooglePay vedou slovenští uživatelé nad Čechy o šest procentních bodů. Bankovní karty k placení využívají uživatelé obou národů téměř vyrovnaně – s 16 % vedou Češi nad Slováky o 1 procentní bod. Uživatelé v Česku pak v 5 % případů využívají i jiné metody, které Slováci nevyužívají vůbec.

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné „dohromady, nebo zvlášť – a poprosím vás k pokladně“. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje svým podnikům skutečně poznat své zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a CRM systému, z něhož je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž je narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují rovnou do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.

Newsletter