Readmio plánuje v příštím roce dobýt Německo a Polsko. Aplikace interaktivního čtení pohádek získala na expanzi více než 25 milionů korun

Oživují pohádky pro děti prostřednictvím technologií, které rozpoznají přečtená klíčová slova a vytváří k nim hudební a zvukový podkres. Aplikaci Readmio, která je momentálně k dispozici ve třech jazycích na Slovensku, v České republice a ve Velké Británii, si stáhlo už více než 300 000 rodičů. Startup chce příští rok rozšířit nabídku příběhů v dalších dvou jazycích a expandovat tak do Německa a Polska. K tomu jim má pomoct investice ve výši 25 milionů korun.

„Jsme rádi, že se nám podařilo získat investici, která nás podpoří v dalším růstu. V uplynulém roce jsme se zaměřili především na rozšíření nabídky pohádek v aplikaci. Zavedli jsme nové kategorie příběhů, které se zabývají například vědou, ekologií, přírodou nebo vztahy. Dnes v Readmiu rodiče najdou více než 350 pohádek ve slovenštině a češtině a přes 250 v angličtině. Těší nás, že uživatelé využívají i další funkci: nahrávání přečtených pohádek pro budoucí poslech v podobě zvukové stopy. Naši předplatitelé už nahráli 44 000 vlastních zvukových příběhů, které mohou poslouchat jejich děti i v nepřítomnosti rodičů,“ říká Jozef Šimko, CEO Readmia.

Investici ve výši 25 milionů korun zastřešily dva středoevropské venture capital fondy. Investiční kolo vede fond Zero Gravity Capital, který spadá pod investiční aktivity Zero One Hundred. Druhým investorem je Depo Ventures. Peníze plánuje Readmio vložit zejména do rozšíření svých marketingových aktivit. Hlavním cílem je prorazit a získat uživatele na nových evropských trzích, rozšířit funkce aplikace a navázat nová partnerství.

„Z investičního hlediska nabízí Readmio vyváženou kombinaci jedinečného technologického řešení, aktuální pozice market-makera, zkušeného týmu založeného na úspěšných podnikatelích a snadno škálovatelný obchodní model. Dosavadní výsledky, popularita a organické šíření produktu mezi uživateli jen podpořily naše investiční rozhodnutí,“ říká Vít Hanuš, generální partner Zero One Hundred, pod jehož investiční aktivity fond Zero Gravity Capital spadá.

Důraz na rozšířený marketing a strategická partnerství

V současnosti je pro Readmio klíčové budování strategických partnerství. Jedním z nich je spolupráce s německým výrobcem dětských reproduktorů Tonies. „Díky našemu partnerovi dokážeme dětem při čtení příběhů poskytnout ještě lepší zvukový zážitek. Navíc prostřednictvím aplikace Readmio mohou uživatelé posílat své zvukové nahrávky do aplikace MyTonies a přehrávat je přes jejich Toniebox. Tato funkce je oblíbená u dětí, které rády poslouchají příběhy doprovázené hlasem rodičů nebo prarodičů. Spolupráce s Tonies je pro Readmio příležitostí, jak náš produkt zviditelnit, protože je považována za jednu z nejrychleji rostoucích hračkářských společností v Evropě a nyní plánuje proniknout do Ameriky. Partnerství, jako je tohle, pomáhá oběma stranám oslovit potenciální zákazníky,“ říká spoluzakladatel Ilja Novodvorskij, který má v Readmiu na starosti navazování strategických partnerství.

S přilákáním nových uživatelů a růstem startupu má pomoct i nový CMO Július Vencel. Ten dříve zastával stejnou pozici ve studiu PowerPlay, kde dohlížel na vývoj sportovních her pro uživatele z celého světa. Od svého nástupu do společnosti Readmio v září tohoto roku se Julius věnuje získávání nových zákazníků a monetizaci produktu. Jeho úkolem do budoucna je také zvyšovat počet uživatelů Readmia doma i v zahraničí, například prostřednictvím ASO, optimalizace organického dosahu aplikace na online marketplace.

Interaktivní čtení pro školy a mateřské školky

Jedním z nejnovějších počinů je reakce společnosti Readmio na rostoucí zájem žáků mateřských a základních škol o jejich aplikaci. Zakladatelé startupu se proto rozhodli nabídnout jim předplatné, které jim umožní přístup ke všem textům příběhů a taky možnost využít funkci nahrávání a ukládání zvukových stop na Readmio na rok zdarma. „Potěšilo nás, že naše příběhy čtou učitelé dětem ve školkách a školách. Rozhodli jsme se jim proto nabídnout předplatné Readmia se všemi příběhy na celý rok zdarma. Stačí se nám ozvat a my aplikaci rádi zpřístupníme všem školkám a školám v zemích, kde působíme,“ dodává Šimko, který v minulosti spoluzakládal a řídil vývojářskou společnost INLOOPX, nyní vlastněnou největší světovou společností GEN Digital (dříve AVAST).

Readmio bylo spuštěno v roce 2020 a jeho tým tvoří deset zaměstnanců. Po úspěšném testování konceptu aplikace v České republice a na Slovensku se v březnu letošního roku rozhodli rozšířit ji i do Velké Británie. Mobilní aplikaci si už celkově stáhlo 300 000 lidí, kteří si přečetli 2,7 milionu příběhů. Aplikaci nyní používají tisíce lidí v Česku i v zahraničí. Investoři doposud vložili do společnosti 38 milionů korun, přičemž první investici získali od slovenské společnosti Zaka Ventures. Aplikaci oceňují také experti z vývojářské scény. V roce 2022 získala Cenu poroty v prestižní soutěži mobilních aplikací AppParade 34.

Newsletter