Rodinných aut se s blížícím se dnem dětí prodalo v AAA AUTO meziměsíčně o 15 % více

Rodiny preferují stále nejčastěji vozy kombi, kterých se v květnu prodalo jen v autocentrech AAA AUTO 27 % z celkového objemu prodaných automobilů. V těsném závěsu jsou SUV s 25 %.

Praha, 31. května 2022 – Bezpečnost na silnicích je hlavním tématem posledních několika let a není tak překvapením, že rodiny s malými dětmi při výběru svého dalšího vozu řeší právě bezpečnost, pohodlí a velikost zavazadlového prostoru. S blížícím se Mezinárodním dnem dětí roste v květnu tradičně poptávka po rodinných vozech typu kombi, SUV nebo MPV. U největšího prodejce u nás se do května prodalo o 19,2 % více těchto vozů než než vloni za stejné období. Meziměsíčně vzrostly jejich o 14,7 %. Největší zájem je stále o vozy kombi. Vyplynulo to z prodejních dat skupiny AURES Holdings, provozovatele sítě autocenter AAA AUTO.

„S blížícím se dnem dětí a i s ohledem na letní prázdniny se v našich autocentrech tradičně v květnu zvýšila poptávka po rodinných vozech. Rodiny volí nejčastěji vozy kombi, které tvořily 27 % z celkového objemu prodaných aut v tomto měsíci. Těsně za nimi zůstávají SUV, kterých se prodala čtvrtina z celkem prodaných automobilů,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO. Třetím nejprodávanějším typem rodinného vozu je MPV, které tvoří 10 % prodejů v AAA AUTO. V porovnání dubna s květnem se rodinných aut prodalo o 14,7 % více. Od začátku roku do konce května pak dokonce o 19,2 % více než vloni ve stejném období.

27 % rodinných vozů kombi, SUV a MPV je značky Škoda, 13 % Volkswagen a 7 % Ford. Mezi nejprodávanější modely rodinných aut patří tradičně Škoda Octavia, kterých se letos prodalo přes 10 % z celkového objemu prodaných automobilů v AAA AUTO. Druhým nejprodávanějším modelem je Škoda Fabia (5,6 %) a třetím Volkswagen Passat (4,5 %). 55 % těchto aut je v dieselu. Více než 32 % rodinných automobilů je v automatu, přičemž v loni se těchto aut prodalo s automatickou převodovkou jen 30 %.

„Sama dobře vím, že děti jsou v rodině to nejdůležitější, proto je potřeba při výběru vozu přihlížet i k jejich potřebám, pohodlí a bezpečí. Za 30 let se nároky českých rodin značně proměnily. Zatímco ze začátku devadesátých let děti jezdily ještě nepřipoutané a na zadních sedadlech klidně v pěti, dnešní rodiče si něco takového často nedokáží představit. Proto se také rodinné vozy např. bez Isofixu ani neprodávají. Rodiče více dbají na výběr autosedaček a často řeší bezpečnost i z pohledu zpětné kamery, díky které mají své ratolesti pod kontrolou, ale neomezuje to jejich soustředění na provoz na silnici,“ doplnila Karolína Topolová, která sama má sedmiletou holčičku. I díky svému předsednictví v Dětské dopravní nadaci, která pomáhá sirotkům obětí dopravních nehod, přiznává, že se jí bezpečnost na silnicích velice dotýká.

Skupina AURES Holdings letos slaví již 30 let na trhu. Provozuje síť téměř šedesáti poboček v České republice, na Slovensku, v Polsku, v Maďarsku, v Německu a v Nizozemsku. Za dobu své existence k dnešnímu dni obsloužila již přes 2,7 milionu zákazníků. Skupina prodá ročně přes 86 000 vozů a je tak největším prodejcem ojetých aut ve střední a východní Evropě. Prodává také zánovní vozy pod obnovenou značkou Mototechna. Na západních trzích působí prostřednictvím již jedenácti poboček společnosti Driverama. Společnost se pravidelně umisťuje v žebříčcích CZECH TOP 100 a Českých 100 nejlepších. Pro roky 2017 a 2018 byla držitelem prestižního ocenění Superbrands a umístila se na 2. místě v celoevropské soutěži European Business Awards 2016/2017. Generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings Karolína Topolová se v roce 2020 umístila v anketě Top Ženy Česka na 1. místě v kategorii manažerek a vloni v tomto žebříčku vstoupila do Síně slávy. Skupinu vlastní britsko-polský investiční fond Abris Capital Partners.

Newsletter