Americké výnosy klesají rychleji než evropské. Dolar v lehké ztrátě nad 1,0650 za euro. Z měna regionu je v zisku koruna a zlotý. Domácí měna se obchoduje nad 25,25 za euro.

Rok 2022 ve znamení milníků Wuders hlásí 10 000 zákazníků, soběstačnost a připravenost na další růst

Rodinná nábytkářská firma Wuders, za kterou stojí dvojčata Jan a Dominik Herkovi, hodnotí rok 2022 jako úspěšný. Navzdory nelehké situaci v Evropě, inflaci nebo energetické krizi, se jim podařilo rozšířit výrobu, vybavit se patnácti novými stroji, otevřít dva nové showroomy, a také představit více než 30 produktových novinek. Přestože se v uplynulém roce soustředili zejména na budování stability, i tak se jim podařilo zaznamenat růst. Jejich obrat činil 58 milionů korun.

Rok 2022 v číslech

Uplynulý rok provázelo Wuders hned několik milníků. Jedním z těch nejvýraznějších bylo téměř zdvojnásobení výroby na 3 000 m². „S válkou na Ukrajině jsme si uvědomili spoustu rizik, kterým naše firma čelí. Za nejzásadnější považujeme závislost na jednom dodavateli. Proto jsme se rozhodli pro vybudování vlastního strojového parku, investovali jsme do 15 nových strojů a inovovali výrobní postupy tak, abychom byli do budoucna více soběstační a dokázali výrobu zrychlit,” popisuje výrazný moment uplynulého roku Jan Herka, spoluzakladatel Wuders.

Celý tým Wuders si uvědomuje, že nákup masivního nábytku je pro zákazníky velkým krokem, kdy si často chtějí jednotlivé kousky a materiály prohlédnout na vlastní oči. Poradit a pomoci s výběrem může být v procesu výběru zcela zásadní. Proto se rozhodli otevřít showroom v Hodoníně a také concept store ve Zlíně. „Návštěvu zlínského showroomu využívají lidé nejen z blízkého okolí, ale z celé České republiky i Slovenska. Výhodou je také sdílení prostoru s našimi spřátelenými značkami Vasky a Bagind. Do budoucna plánujeme otevřít další prostory, ve kterých si bude moct zákazník náš nábytek prohlédnout a osahat,” prozrazuje Jan Herka.

O tom, že se firma ubírá správným směrem svědčí i fakt, že u Wuders nakoupilo už 10 000 zákazníků. Za rok 2022 odbavili 4 283 objednávek a prodali 8 355 produktů.

kup u Wuders znamená investici, nikoliv konzumní nákup

Hlavním cílem pro další období je pro Wuders nadále růst, ale ne na úkor kvality a soběstačnosti. K tomu napomáhá i nové vývojové centrum, ve kterém vznikají všechny návrhy. Dokončili také výstavbu ateliéru s ukázkovými částmi domu, aby si zákazníci jednotlivé kusy mohli lépe představit v domácím prostředí. Zdravý růst je pro Wuders zásadní, řeší efektivitu a úspory, aby nemuseli zdražovat vzhledem k 15% inflaci. „Dodavatele je třeba kontrolovat a ověřovat si cenu napříč odvětvím. Mediální smršť vedla firmy ke zdražování, i když jim vnitřní náklady reálně nerostly. Přenos na odběratele není řešení. U koncového prodeje už hraje o dost větší rozhodovací faktor, zákazník je daleko více opatrný. O to víc se snažíme, aby bylo jasné, že nákupem u Wuders se jedná o investici, nikoliv konzumní nákup. A to se nám vyplácí,” popisuje Herka.

Hlavní zásady Wuders se ani po pěti letech nemění: vytváří trvalé hodnoty s důrazem na udržitelnost. S růstem dál pokračují ve vývoji vlastních produktů na základě přání zákazníků, rozšiřují nejprodávanější kategorie a nabízí nejen nové produkty, ale i konfigurace, materiály a služby. Nabídku rozšiřují dále o nové odstíny a povrchové úpravy, jako je BIO lak. V nabídce jsou materiály jako dub nebo ořech a nově také buk a jasan.

Newsletter