S Qerkem platí půl milionu lidí. V loňském roce firma zprostředkovala čtyřikrát vyšší hodnotu plateb, expandovala a prorazila za hranice gastronomie

Qerku, které restauracím, kavárnám a dalším podnikům nabízí jednoduchou platbu skrze QR kód, se v loňském roce dařilo. Zaznamenalo čtyřikrát vyšší hodnotu plateb, expandovalo za hranice republiky, rozšířilo svou uživatelskou základnu na půl milionu uživatelů a integrovalo nové platební metody. V současné době tak pomocí Qerka platí alespoň jednou měsíčně více než 130 tisíc uživatelů. Na 36 tisíc uživatelů pak platí Qerkem více než desetkrát za rok. Qerko rozšířilo své služby nejen za hranice Česka, ale i mimo gastronomii – nově lze platit také digitální obsah. Svým příznivcům představilo i několik dalších novinek, například možnost rezervace stolu prostřednictvím aplikace nebo průvodce po podnicích, které platbu skrze Qerko nabízejí. Obhájilo také výhru v soutěži Křišťálová lupa a získalo třetí místo v kategorii popularity ve startupovém klání Startup Awards.

„Navzdory ekonomické recesi se nám v uplynulém roce dařilo. Naše služby přilákaly mnoho nových podniků i uživatelů. Díky tomu jsme zprostředkovali asi čtyřnásobek objemu transakcí oproti předcházejícímu roku. Jsme hrdí i na to, že se nám podařilo expandovat za hranice Česka a že jsme úspěšně šli s Qerkem poprvé mimo gastronomii,“ komentuje rok 2022 Lukáš Kovač, zakladatel a CEO Qerka.

Qerko v uplynulém roce zaznamenalo čtyřikrát vyšší hodnotu plateb (GTV) než v roce předcházejícím. Ze 140 tisíc na celkem půl milionu se pak loni zvýšil i počet uživatelů, kteří Qerko využívají. Přitom více než 130 tisíc uživatelů platí Qerkem každý měsíc. Oproti roku 2021 pak téměř pětinásobně vzrostl počet těch, kteří pomocí aplikace zaplatili alespoň desetkrát – na více než 36 tisíc uživatelů.

Z platebních metod volili uživatelé Qerka loni nejčastěji Apple Pay (60,1 %), následovaný Google Pay s takřka čtvrtinou plateb (23,9 %).

Gastronomie se špetkou online obsahu

Společnost v uplynulém roce posílila základnu svých partnerských restaurací. Do sítě podniků, které Qerko využívají, se připojily například restaurace ze sítě Together – Bruxx, Potrefená husa Hybernská, Potrefená husa Pardubice, Sia či Vinohradský Parlament a Brambory. Platbu prostřednictvím Qerka nově nabídly i mimopražské podniky Cantina Plzeň, SAPA Liberec nebo brněnský Coffee Trail.

Ačkoli je primárním zájmem Qerka gastronomie, využití pohodlného placení QR kódem vidí také v jiných oblastech. Proto vloni naplno spustilo spolupráci s videoplatformou Tivio, čímž rozšířilo své působení do dalšího segmentu. Díky spolupráci tak mohou lidé s Qerkem zaplatit digitální služby například DVTV, Oktagon TV či JOJ play.

Minulý rok se v Qerku nesl rovněž v duchu expanze do sousedních států. Nově s ním jeho uživatelé mohou zaplatit v Německu, Rakousku a na Slovensku, kde se Qerko rozšiřuje i do menších měst dále od Bratislavy, ve které Qerko odstartovalo.

„Vloni jsme v Qerku vyzkoušeli řadu neznámých. Díky nim jsme zjistili, jak v praxi vypadá expanze na jiné trhy, ale také, že Qerko najde využití v jiných odvětvích. Prioritou nám stále zůstává gastronomie, nicméně už víme, že dokážeme lidem usnadnit nakupování i jinde,“ rozvádí Kovač.

Qerko šetří přírodu a rozšiřuje své služby

Uživatelé mohli Qerko v loňském roce také poprvé využít pro některou z nových funkcí, které společnost přinesla, a seznámit se s některými inovacemi – například rezervacemi přímo v aplikaci či novým průvodcem po podnicích, které Qerko hostům nabízí.

„Qerko vzniklo nejen pro to, aby zjednodušovalo lidem placení v restauracích. Důležitý pro nás vždy byl i environmentální rozměr naší vize. V loňském roce se nám tak podařilo ušetřit celkem 235 kilometrů papíru, který by byl jinak spotřebován na účtenky,“ dodává Kovač.

V uplynulém roce Qerko také oslavilo zisk několika ocenění. V soutěži Křišťálová lupa obhájilo první místo v kategorii e-commerce inspirace. Za sebou tak nechalo například služby Rohlík Premium nebo Alza Plus+. Bronzové místo si odneslo z pilotního ročníku startupového klání Startup Awards pořádaného magazínem CC.cz (Czechcrunch).

Qerko je revoluce v gastronomii. Mobilní aplikace umožňuje zákazníkům pomocí QR kódu okamžitou úhradu útraty v restauraci. Každý může platit to, co měl. Už žádné „dohromady, či zvlášť – a poprosím vás k pokladně“. Obsluha má více času na samotný servis a ušetří čas strávený kasírováním. Qerko, které disponuje licencí ČNB, umožňuje podnikům skutečně poznat jejich zákazníky, odměnit je za věrnost a motivovat je k návratu. Data o platbách Qerko transformuje do vhledu restaurací o zákaznickém chování a do CRM systému, ze kterého je jednoduché automatizovaně naplánovat kampaně na segmenty zákazníků na základě jejich nákupního chování. To vše, aniž je narušeno soukromí uživatelů. Oproti platbě kartou dostává obsluha i větší spropitné. Služba je napojená přímo na pokladní systém, takže se veškeré platby propisují přímo do pokladny a obsluha je vidí. Navíc se při platbě přes aplikaci netisknou zbytečné účtenky. Qerko je rychlé, efektivní, bezpečné a zelené.

Newsletter