Americký dolar na začátku týdne znovu oslabuje vůči euru, v jednu chvíli se dostal nad 1,049 EURUSD a je na nejslabší úrovni od června. Polský zlotý mírně posílil, dostal se pod hranici 4,680 EURPLN než se kurz odrazil zpět.

Slovensko-český startup CloudTalk zavedl neomezenou placenou dovolenou, cílí na vyšší produktivitu a rozšíření týmu

Na fixní pracovní dobu a povinnou docházku dnes softwarové firmy nedostatkové vývojáře nenalákají. Zaměstnanci preferují flexibilitu, a to i v případě dovolených – podle průzkumu agentury Ipsos by až 57 % Čechů mělo zájem o neomezenou dovolenou, která se v posledních letech stává trendem zejména mezi technologickými firmami. To je případ i jednoho z nejrychleji rostoucích středoevropských startupů CloudTalk, který jenom za minulý rok vyrostl v počtu lidí čtyřnásobně. Slovensko-česká společnost zavedla neomezené volno pro svůj téměř 200členný mezinárodní tým od začátku tohoto roku. Věří, že přispěje ke zdravému životnímu stylu, zvýší produktivitu a posílí důvěru mezi týmem a vedením. Společnost zároveň skrze neomezenou dovolenou chce do svých řad přivést více než 60 nových kolegů.

„Neomezená dovolená eliminuje fixní počet volných dní, které lidé mohou využít. Místo toho mají svobodu vybrat si volno podle vlastních potřeb. Celý model tak stojí na vzájemném respektu a efektivní realizaci. To ovšem neznamená, že nemá žádná pravidla. V CloudTalku máme podrobně vypracovaný interní návod k tomu, jak náš model neomezené dovolené funguje. Například určuje přesné podmínky, kdy a komu volno hlásit,“ vysvětluje Martin Malych, jeden ze spoluzakladatelů CloudTalku.

Neomezené placené volno je stále poměrně nový koncept, který má své nástrahy. Někteří lidé si volna mohou brát příliš málo z obav o reputaci či nedokončení práce, jiní naopak příliš mnoho. Například podle průzkumu portálu Zippia v průměru jeden z pěti zaměstnanců neohlásí pravý účel dovolené a až třetina zaměstnanců si bere volno, aby se déle vyspali. Rozhodnout se o jeho zavedení tak není jednoduché. Vedení CloudTalku však věří, že úspěšné firmy musí dělat odvážné kroky.

„Samozřejmě jsme si vědomi, že zavedením neomezené dovolené riskujeme. Dokud ale neomezené placené volno nemá negativní vliv na výsledky společnosti, stojíme si za tím, že si náš tým tuto důvěru zaslouží. Právě vzájemná důvěra a férový přístup jsou totiž základními kameny firemní kultury CloudTalku. I díky ní k nám každý měsíc přichází desítky nových kolegů a aktuálně nabíráme 60 dalších. Kromě neomezeného volna nabízíme i práci na dálku, bezplatného komunikačního kouče či různé rozvojové kurzy dle výběru, například jazykové,“ dodává Malych.

Inspirací pro CloudTalk byly zahraniční technologické startupy i zaměstnanci

Neomezené placené volno má kořeny v USA a v posledních letech se dostává i do Evropy. Podle průzkumu agentury Ipsos z roku 2020 by o neomezenou dovolenou mělo zájem až 57 % dotázaných zaměstnaných Čechů. Na Slovensku jde podle portálu Paylab.com o druhý nejžádanější benefit. CloudTalk, který během roku vyrostl z 53 zaměstnanců v lednu 2021 na více než 190 lidí od začátku letošního února, o jeho zavedení přemýšlel již delší dobu.

„O zavedení neomezeného placeného volna pro náš tým jsme diskutovali již delší čas. Podněty přicházely jak ve formě inspirace z technologické scény, tak od našich zaměstnanců, kteří se ptali, zda tento moderní trend také zvažujeme. Proto jsme se rozhodli od začátku roku 2022 tento benefit skutečně vyzkoušet a těšíme se, jak se v praxi osvědčí,“ vysvětluje Klaudia Nemčická, Head of People v CloudTalku.

„Víme, že vstupujeme do relativně neprobádaných vod, zvláště na Slovensku. Proto jsme dlouho podrobně zkoumali, jaké výsledky neomezené placené volno přineslo jiným firmám. Inspirovaly nás mezinárodní společnosti Netflix, GitHub nebo LinkedIn. Zaznamenali jsme, že po zavedení reportovaly vyšší produktivitu a celkovou spokojenost zaměstnanců. Rok 2022 tak začínáme s vírou, že se nám tento smělý krok vyplatí, a kromě dodání více sil stávajícím kolegům nám nový benefit pomůže udržet naše vysoké tempo nabírání nových zaměstnanců,“ uzavírá Nemčická.

Více o CloudTalku

CloudTalk je slovensko-česká technologická společnost, která vyvíjí cloudový komunikační software pro call centra, obchodníky, zákaznickou podporu a další týmy, které pravidelně komunikují přes telefon. Společnost vznikla v roce 2018 a její řešení se z drobné aplikace na online hovory rozvinulo v komplexní platformu s více než 70 pokročilými funkcemi. Jednou z klíčových možností softwaru CloudTalk je množství integrací s externími aplikacemi včetně Salesforce, Pipedrive, Dataddo nebo Outreach. Platformu po celém světě využívá přes 2 500 organizací, například Revolut, DHL, goFluent, Glovo nebo Yves Rocher. Aktuálně má CloudTalk tým o více než 200 lidech a dalších 60 otevřených pozic.

Newsletter