Slovenský eyerim, jeden z největších online prodejců brýlí v regionu CEE, míří do české metropole. Tento krok je součástí strategie na rozšiřování online optických služeb, zpřístupnění optických výrobků a dlouhodobě udržitelného růstu společnosti na mezinárodních trzích. Jeho zakladatelé mají přesto větší ambice – transformovat celé odvětví obchodu s dioptrickými i slunečními brýlemi zejména důrazem na transparentnost. Eyerim je tak dnes vedle e-shopu s módními značkami primárně první optikou v digitálním prostředí. V loňském roce se pak společnosti podařilo dosáhnou tržeb ve výši 340 milionů korun a zaznamenala 30% meziroční růst. S více než 50 členy týmu působí na 12 trzích napříč Evropou. V roce 2023 zároveň otevřela svou první kamennou pobočku v Bratislavě, která nabízí bezplatné a profesionální měření zraku. Během letošního jara plánuje eyerim otevření nové prodejny i v hlavním městě Česka.
„Naším hlavním cílem je změnit e-commerce segment očních pomůcek. Chceme zákazníkům ve střední a východní Evropě ukázat, že nákup brýlí, a to nejen slunečních, může být jednoduchý, transparentní, ale také rychlý, pohodlný a cenově dostupný. Svým zákazníkům totiž nabízíme sortiment nesrovnatelně levnější, přičemž u dioptrických výrobků na zakázku často několikanásobně levnější. Současně umožňujeme dodání už do týdne, což je v tradičních optikách téměř nemožné. Důležité je samozřejmě dodat, že zákazník netratí na kvalitě. Jen mu umožňujeme dostat se k dioptrickým brýlím bez zbytečných prostředníků. Eyerim tak už dnes není jen e-shop s módními značkami, ale plnohodnotná online optika. Transformujeme tak celé odvětví, do kterého přinášíme výrazně vyšší míru transparentnosti a inovativní technologie, jako je například skenování čoček nebo rozšířená realita,“ popisuje spoluzakladatelka a co-CEO eyerim Yassaman Omidbakhsh.
Eyerim založili v roce 2015 Yassaman Omidbakhsh a Martin Zahuranec, dvojice s předchozími zkušenostmi z e-commerce sektoru v jihovýchodní Asii. První investici následně obdrželi na základě svých předchozích pracovních zkušeností v době, kdy byl projekt pouze na „papíře“. Cílem společnosti je změnit způsob, jakým lidé nakupují brýle, a to poskytováním transparentních, rychlých a cenově dostupných služeb. Díky vlastním značkám brýlí OiO by eyerim a Kohe by eyerim, kamennému obchodu s profesionálním místem pro měření zraku a využívání technologií nezvyklých pro dané odvětví se mu daří lákat stále větší množství zákazníků. Ukazuje tak, že nákup brýlí může být intuitivní a snadný pro každého nehledě na finanční možnosti či věk.
Další stanice: Praha
V roce 2023 dosáhl eyerim tržeb ve výši 340 milionů korun, což představuje téměř 30% meziroční nárůst. Společnost úspěšně odpověděla na nepříznivé makroekonomické podmínky, opětovně vykázala meziroční růst marže a překlopila se do zisku. S více než 50 členy týmu a hlavním sídlem v Bratislavě dnes eyerim operuje na 12 trzích napříč celou Evropou.
Expanze do Prahy je logickým krokem v rámci strategie eyerim, kterou je transformace z módního e-shopu na plnohodnotnou online optiku. Pražská prodejna, jejíž otevření proběhne v následujících měsících, umožní zákazníkům osobně vyzkoušet širokou nabídku rámečků, které jsou k dispozici online, a zároveň nabídne komplexní služby včetně měření zraku, jež eyerim nabízí zdarma.
„Chceme navázat na úspěšné otevření pobočky v Bratislavě, která po všech stránkách překonává naše nejdivočejší očekávání. Například rezervační kalendář na nabízené služby měření zraku je neustále plný. A jsme za to opravdu rádi, s konceptem obchodu, ať už po stránce služeb, designu procesů či propojení s webem, jsme si opravdu vyhráli. Chtěli jsme totiž opravdovou optiku 21. století, a to se nám povedlo. Vše, co jsme se naučili, nyní zúročíme a ještě výrazně posuneme v Praze. Ani tam se ale neplánujeme zastavit a už nyní pracujeme na otevření obchodů v dalších evropských městech. S rostoucím počtem unikátních zákazníků a dominantním postavením v internetovém prostředí oční optiky v regionu CEE totiž budeme pokračovat ve fyzické expanzi a honbou za cílem transformovat odvětví, které podle nás stále zůstává v 90. letech minulého století. Chybí mu moderní technologie, demokratická cenotvorba a především transparentnost,“ dodává spoluzakladatel eyerim Martin Zahuranec.
Samotný kamenný obchod ovšem v podání slovenské společnosti není jen retailový kanál vedle webového e-shopu. Eyerim si totiž zakládá na propojení celého ekosystému, kdy je fyzická pobočka prodloužením značky a jejích hodnot. Cílem je, aby takové místo zákazníci vnímali jako prostor, kde se setkají s filozofií společnosti.
Slovenská společnost eyerim transformuje svět oční optiky prostřednictvím transparentnosti a využití moderních technologií. Jejím posláním je ukázat, že nákup brýlí může být intuitivní a zábavný. Nabízí vše pod jednou střechou – brýle na míru, sluneční brýle a kontaktní čočky. Zároveň společnost přivedla na svět vlastní značky brýlí OiO by eyerim a Kohe by eyerim. Eyerim založili v roce 2015 Yassaman Omidbakhsh a Martin Zahuranec, kteří se potkali v jihovýchodní Asii, kde dříve vybudovali jeden z největších e-shopů v regionu. Za osm let své existence získal startup investice v celkové výši více než 5 milionů eur a v roce 2023 zaznamenal 30% nárůst oproti roku 2022. Aktuálně se jedná o nejrychleji rostoucího hráče v segmentu oční optiky. Eyerim také otevřel svůj první showroom v Bratislavě a brzy otevře jeden i v Praze. Už dnes ovšem plánuje expanzi do dalších evropských měst. Do sféry oční optiky eyerim přináší totéž, co znamená Uber pro taxislužby nebo Booking pro ubytování.